לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 20 במרץ 2009

נבדק ונמצא פרימיום- סטוץ מוזיקלי

Franz Ferdinand - No You Girls


השבוע בנבדק ונמצא פרימיום - סטוץ מוזיקלי. אין הכוונה למפגש של שתי נשמות
שמתייחדות לצורך הקשבה למוזיקה, ובוודאי שאין הכוונה לסקס פרוע שברקע מוזיקה משגעת, למרות שכל זה נשמע נחמד מאד (תרתי משמע). אני כמעט קורס תחת ערימות האלבומים אשר נופלות על אוזני הקשובות. אני משתדל למיין עבורכם את הבסט שבבסט. אבל לאחרונה התגלגלו אלי כמה אלבומים ממש חביבים: אני לא בד"כ לא נותן כוכבים אלא סתם מתלהב ומתרגש, אבל במקרה הזה הייתי נותן לכל אחד מהם 3 כוכבים, שזה לא מעט. בכל אחד מהאלבומים האלה לפחות כמה שירים טובים עד מעולים, מצד שני אני די בטוח שבטווח הארוך אני לא אאזין להם עוד, אז נקרא לזה סטוץ מוזיקלי, להנהתכם:

1. נתחיל עם האלבום החדש של פרנץ פרדיננד ששהקשבתי לו מספר פעמים. למעלה יש קליפ חדש של שיר טוב ממנו.


2. Telefon to Tel Aviv - הופה! מה זה? ET PHONE HOME . אנחנו חייזרים, נהיינו. אז הצמד הזו מביא אותה במוזיקה אלקטרונית דליקטס. אחד מהם נפטר מסיבות מסתוריות השנה. מזכיר את Burial. אני ממליץ בחום או יותר נכון בקור לימים חמים. גם למי שלא מת על מוזיקה אלקטרונית זה ממש טוב ונעים ומלודי ומומלץ מאד. זה אפילו אלבום של 4 כוכבים, ויכול להיות שנמסד את יחסנו בהמשך.




3. Phoenix- Wolfgang Amadeus- בשילוב מדוייק של רוק-פופ ודאנס. על הנייר זה פיצוץ, בפועל יש בו שני שירים מטריפים וזהו. קבלו אחד היום, השני יהיה שיר השבוע הבא:

Phoenix - Lisztomania


4. Akron Family- זו לא משפחה מעקרון, אלא להקת אלטרנטיב קאנרטי משוגע. איך? האלבום מתחיל בקטע פאנק-דיסקו עם רוק גיטרות, ממשיך עם קטעים סטייל ג'טרו-טול עם חליל או בלי חליל, קצת שירי קאנרטי רגועים, משהו שהוא ארט-רוק, בקיצור למטיבי לכת. יש לזה גם טעם של פעם. שירי הפתיחה והסיום מאד מעניינים:

Akron Family - Everyone Is Guilty


Akron Family -Last Year


5. ולסיום, אחרי שהוצאתי את כל הארס על U2 השבוע, חזרתי להקשיב לאלבום החדש שלהם. לאחר עוד האזנות, יוצא שאת השירים הכי טובים ממנו לא הבאתי בכלל, והם: Moment Of Surnder שהוא מיני יצירה איטית של 7 דקות. מצד אחד שיר לא משעמם, בשמיעה ראשונה אפילו מפתיע, והוא אפילו די מדבק, אבל אחרי כמה שמיעות הוא נשמע כמו שיר משומש של U2 מאלבום אחר- קצת כמו לאכול משהו מטוגן מוכר וטעים שבסוף משאיר צרבת. זה לא אלבום גרוע, שווה שלושה כוכבים. השירים משתתלבים ברפרטואר הכללי של הלהקה, אבל הם כולם בינוניים קצת למעלה או קצת למטה אבל בינוניים. השיר הכי טוב הוא כנראה שיר הנושא. אז הנה הוא להנהתכם.



בחיי שזה לא הכל..אבל יש מחר. אני ממליץ לכם לעבור על קורסיב, Voxtrot וקותימן שהיו כאן השבוע. שבת שלום !

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

הדיסק החדש של פרנץ פרדיננד ממש טוב לטעמי. קצת חבל לי שאנשים מנסים להשמיץ אותו בכל רגע נתון.
יש בדאנס שלהם משהו מאד אלגנטי.


פוסטים אחרונים וממש שווים !