לעקוב אחר הפרימיום

יום שלישי, 14 ביולי 2009

משוגעת !!!


בשביל מה לנתח משהו שעושה עלינו כשפים. עדיף קודם כל להיסחף בהרגשה, ורק אח"כ אפשר לעשות חושבים. מה איכפת לי מה עושה לי טוב כשאני רואה בחורה יפה (הסבר פה), מה איכפת לי מה טוב כל-כך ביין, או מה כל-כך נעים לי בריח המלוח של הים, ומה איכפת לי ממה עשויה קובה (זוכרים? יוני משכונת חיים? שאהב סולת, ובשר, ובצל , אבל לא קובה. אני דווקא הייתי הפוך: אוהב קובה אבל שונא בשר, סולת ובצל). לגביי הריח המלוח של המים, היה לי חבר שכל ילדותו התרחץ בחוף הים של נמל חיפה, והתמכר לריח המלוח שהיה שם, בדיעבד הסתבר שאלה זרמיי שפכים.
את כל האלבום הלבן של הביטלס שמעתי מאות פעמים רק בזכות זאת שלא ניסיתי להבין, אבל בסוף ההבנה באה, והיא בעצמה תענוג. יין אני יודע כבר איך עושים, וכשמסבירים לי שיש לו טעם של פלפל שחור, דובדבנים וקינמון זה יותר נעים, וגם במוזיקה, כשבסוף מבינים זה נעים.
אז פלורנס וולש מפלורנס והמשין הוציאו אלבום בכורה מקסים, ובעיקר מלא חיים. היא עצמה שילוב של קייט נאש וקייט בוש, בתוספת רוחניות, שריטות של חתולה מוכה, וחקר עולם המיסתורין. היא פצחה בסינגל פוסט-פנקיסטי מקומם שנקרא Kiss With A Fist, אבל השירה הגדולה שלה והתיאטרליות, הובילו לאלבום שהוא כולו מסע קסם מיסתורי. כל שיר שני מדברים על רוחות רפאים. יש גם הרבה שירי אהבה, או יותר נכון אכזבות אהבה, אבל לא על הצד המתבכיין שלהן, אלא כמו שראוי לג'ינג'ית, הצד הזוהם שלהן. ההתרסות באות גם בשיר : My Boy Builds Coffins , וילדה עם עין אחת.
את שיר הפתיחה של האלבום, Dog Days Are Over , שיצא כסינגל שנה שעברה, הקדשתי לקנדי. זהו שיר שמדבר על ימי הקיץ הלוהטים. הביטוי Dog Days מדבר על תקופת הקיץ כתקופה שבה מרוב חום אנשים מאבדים את דעתם, קצת הפוך מקור הכלבים שלנו. הכי אהבתי את המשפט: "אני לא קוראת לך שקרן, אז אל תשקר לי."
מה שעושה מהכל פסטיבל זה התופים הבומבסטיים, נגינת הנבל, הפסנתר, יחד עם השירה המשגעת שלה. הרבה ויטאליות , שבא לצעוק :" יש חיים!"
ואני מאד אוהב את השיר הזה.

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !