לעקוב אחר הפרימיום

יום שלישי, 13 באוקטובר 2009

בנים בנות




החיים שלי מומצאים לגמריי, מישהו יושב שם וממציא אותם, אולי אני.
Girls הם צמד מסן- פרנסיסקו (על המים), שאני עוקב אחריהם כבר כשנה וחצי (יותר נכון הבלוג gorillavsbear עוקב, אני רק קורא ומאזין), אפילו כתבתי עליהם פוסט בזמנו, אבל חשבתי שזה מוקדם מידי, ולכן הוא לא פורסם. עכשיו הם הוציאו אלבום בכורה שכולם מתפעלים ממנו כולל המבקרים המוזרים של פיטצ'פורק. מסתבר שהסולן של הצמד, כריסטופר אוואן, היה בכת נוצרית שנקראה The Children of God, אשר נוסדה בשנות השישים בימי ההיפים העליזים. כמו כל כת היא הובלה ע"י מנהיג יחיד וכל יכול, בסופו של דבר יצא שאימו עבדה כיצאנית עבור הכת בהיותה נערה, וגם אחיו הבכור נפטר כתינוק בגלל שהכת לא האמינה בהתערבות רפואית. במה שהיה קשור למוזיקה: היה אסור לחברי הכת לשמוע מוזיקה מחוץ לכת, מצד שני את הגיטרה הראשונה נתן לאוואן חבר הכת ג'רמי ספנסר שהיה חבר פילטווד מק לשעבר. בגיל 16 ברח אוואן מהכת ואת כל הרעב שלו למוזיקה תירגם לאלבום קסום שמשווים אותו מבחינה מוזיקלית לבאדי הולי, אלביס קוסטלו, והביץ' בוייז, ולי נראה שאים ממש למה להשוות.



בחול המועד ביקרתי במערות קומארן (שם התגלו המגילות הגנוזות שהן המקור המקראי הקדום ביותר), שם נוסדה הכת הראשונה או הקיבוץ הראשון. חברי הקבוצה שנקראה "יחד" (מה שמזכיר את שם האלבום של גירלס שנקרא: "אלבום"), הם השפיעו מאד על הנצרות כיוון שיוחנן המטביל מורהו של ישו היה חבר בכת כשנתיים, וממש לפני שקיבל "קביעות" הוא עזב בלי פנסיה מוקדמת ובלי תנאים. להלן העקרונות המנחים את מטורללי "יחד" (שהיו כנראה חלק מקבוצת האיסיים ) מלפני 2000 שנה:
"הם עולים על יתר היהודים באהבתם איש את רעהו. הם נזָרים מתענוגי הבשר, בראותם בהם רעה, ולמעלה טובה נחשב בעיניהם למשול ברוחם ולכבוש יצרם. גם חיי הנשואים נמאסים בעיניהם...בהאמינם כי אף אחת מן הנשים אינה שומרת את אמונתה לבעלה האחד. הם מואסים בחיי עושר, ונפלא הוא שיתוף הרכוש אצלם, עד כי לא נמצא בקרבם איש מֻפלג בנכסים...ולא נמצאה בהם חרפת העֹני ולא גאות העושר, כי נכסי כל היחידים התערבו יחד ורכוש אחד לכלם, כאילו היו אחים מבטן" (תולדות מלחמות היהודים, ספר ב' פרק ח' ב-ג)."
לא פסחתי גם על ביקור במצדה שם היו 967 חברי קבוצת הסיקריקים בראשותו של אלעזר בן יאיר שהחליטו להתאבד בעקבות מצור של 8000 הרומאים בראשות המצביע הרומי פלביוס סילבה. הסיקריקים נקראו כך בגלל פיגיון קטן בשם "סיקה" שהם היו נושאים מתחת לבגדם, וככה בכיף היו דוקרים והורגים מתנגדים או סתם 700 איסאים פצפיסטים (על אמת) שעצבנו אותם בעין-גדי. להלן דברי אלעזר בן-יאיר מנהיג המתאבדים:
"הן למוות נולדנו ולמוות הולדנו את צאצאינו, ומן המוות לא יימלטו אף המאושרים בבני האדם. אולם חיי חרפה ועבדות ומנת הרואה בקלון אשתו ובניו – כל אלה הרעות לא נגזרו על האדם מבריתו, ורק ממורך לב נושאים האנשים את סבל הנוראות האלה, כי שירבו לבחור מוות בשעת הכושר... עוד ידינו לא אסורות והן מחזיקות בשלח, תהיינה לנו לישועה הפעם! ומות נמות בטרם נהיה עבדים לשונאינו, ובני חורין נישאר בעוזבנו את ארץ החיים, אנחנו, נשינו, ובנינו!..."



לפני כמה ימים ביקרתי אצל הורי ובמקרה (אין מקרה?), מתוך שיעמום קראתי בעיתון "לאשה" מחודש אפריל (אף אחד מהורי לא רופא שיניים, ובכלל עיתון לאשה עיתון לא רע בכלל) , שם היה אפשר לקרוא על נערים אשר הצטרפו לכתות ועל דרכי ההתמודדות המומלצות להורים, הכל מוסבר ע"י מומחים לפסיכולוגיה ואנשי מקצוע. ההמלצה העיקרית היא לא לפסול את הכת ולא לנסות להסביר כמה שזה לא הגיוני ורע, כי בלאו הכי אחד מעקרונות ה"יחד" של כל כת הוא לא להאמין להתנגדויות ולספקות מהעולם החיצוני. הדרך היחידה לליבם של חברי הכת היא להמשיך את הקשר איתם ולהיפגש איתם ולקבל אותם כמו שהם, ובכך להגדיל את החשיפה לעולם החיצוני.
הדבר העיקרי שאני למד מכל זה הוא שאנשים צריכים אנשים אחרים, בלעדיהם הם מרגישים שהם לא שווים כלום. חוץ מזה אנשים צריכים משמעות לחייהם אחרת הם לא מאושרים. אני מסכם לעצמי את עקרונות הסידרה שהיתה בטלוויזיה על האושר: "לאהוב (משהו.. לא חשוב מה: ילדים, כלבים, חמתך על הגויים), נישואים (יותר עדיף), סקס בתוך הנישואים (זה מה שאמרו בסידרה), עיסוק עם משמעות (הרצת מניות בבורסה?), חברים (אמור לי מי הם חבריך ואומר לך מי אתה/ לא הייתי מצטרף לכת (מועדון) שהיתה מקבלת אותי כחבר )" - מצטרפים לכת שלי?

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !