לעקוב אחר הפרימיום

יום שלישי, 20 באוקטובר 2009

די-ג'יי זה חומוס



יש משהו מעט מוגבל בדאנס. כל די-ג'יי מפתח איזה סאונד שסביבו הוא מעטר את כל הטראקים של העולם: מהבה נגילה ועד MGMT, ובסוף הכל יוצא כמו האוכל במזנון שאכלתי בטכניון - בכל דבר שמו חומוס וסלט: בלחמניה עם חביתה, וגם בפיתה עם שניצל ולהכל היה אותו טעם.
אבל, וכאן יש אבל מאד גדול, יש כמה וכמה די ג'ייז שהפכו למוזיקאים מחוננים ביותר, והם יוצרים אלבומים לא פחות ממדהימים. Yuksek האיטלקי הוציא אלבום נפלא השנה שאני מקשיב לו די הרבה ומעריך יותר ויותר בכל האזנה, ועכשיו גם Tiësto, ההולנדי. אני חייב לציין שאלה שני אלבומים שונים בתכלית, Yuksek עושה אלבום עם יחסית מעט אורחים ועם המון גיוון בסאונד, או במילים אחרות זה לא נשמע בכלל אלבום של די ג'יי. לעומת זאת האלבום של Tiësto מלא בשירים מעולים ובעיקר בשיתופי פעולה מוזרים, שעובדים נפלא, עם מוזיקאים מהשורה הראשונה של העולם האלטרנטיבי (חייזרים ממש כמונו).
זה מתחיל בקטע עתידנות קרחונית ח-ל-ו-מ-י בשיתוף עם Jónsi מסיגור רוס ומסתיים בלהיט כייפי של Kele הסולן של בלוק פארטי. בדרך יש שיר מעולה עם Tegan & Sara הקנדיות , Emily Haines בקטע קצת יותר ניו-וייבי, וגם שיתופי פעולה יותר "טבעיים" כמו עם Calvin Harris "שהמציא את הדיסקו", ושירי פופ יחד עם Nelly Furtado, Kianna ובנוסף קטעי דאנס אינסטרומנטלים. בסה"כ 17 קטעים שנותנים דחיפה רצינית לכל אימון וגם כיף להקשיב ברכב ובסלון.

זה עבד כל-כך נפלא (כמה נפלא אני יכול לומר) שטיגן ושרה אמרו שהם מוכנות לעזוב הכל ולהצטרף אליו להופעות. גם נחמד מאד לדעת שדי ג'יי כל-כך מצליח ועטור פרסים אוהב מוזיקה, כל מוזיקה, במיוחד שכזאת מעולה ולא רק כזאת שרוקדים.
הביקורת היחידה שלי היא שלמרות שבשנים 2002-2004 הוא היה מדורג כדי-ג'יי מספר אחד בעולם ע"י DJ-MAGAZIN הסאונד שלו נשמע קצת מיושן לעומת, למשל, Fuck Buttons, יש בהכל יותר מידי באאז'ז'ז'ז'ז', אבל זה באמת בקטנטנה לעומת הרצף המשגע של שירים מרוממים. הבעיה העיקרית היא מי יקשיב לזה: זה לא מספיק הארדקור דאנס, וגם לא סביר שחובבי האינדי האינדילקטואלים יקשיבו לו. אז יוצא שרק אני ואתם, איזה כיף לנו !!!!

Tiësto feat. Tegan & Sara - Feel It In My Bones


כשהייתי בהופעה של לאונרד כהן בפראג, אז ראיתי שההופעה הבאה באותו אולם (Arena O2) היא של Tiësto. כל-כך שונה מלאונרד כהן, ובכל זאת אם הייתי יכול ללכת הייתי הולך.



אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !