לעקוב אחר הפרימיום

יום חמישי, 19 בנובמבר 2009

נבדק ונמצא פרימיום: עולם שחור



"המוזיקה השחורה המושמעת ברדיו האינטרנטי NPR מחולקת ע"פ ראשי התיבות DORF, שזה אומר : Dead כמו מייקל ג'קסון, Old כמו כל כוכבי מוטאון, Retro כמו לני קרביץ ו- Foreign כמו הילדים של בוב מארלי".

זה לא בדיוק ציטוט, אלא יותר סיכום הדברים של מאמר שנכתב במגזין Slate לפני כחודש. המגזין מציין שמגמה זו הפוכה לכך שבראש המצעד הבילבורד האמריקאי עמדו כמעט בכל שנת 2009 (חוץ מפעם אחת) שירים של מבצעים שחורים או נשים או להקות מעורבות של שחורים ולבנים. זה לא היה הטריגר לשבוע "עולם שחור" שאנחנו חוגגים פה, סתם גיליתי את זה על הדרך.

1. למעלה רפאל סאדיק בוידאו חדש של Staying in Love מתוך האלבום הגדול שיצא שנה שעברה.

2. ריאהנה באלבום חדש וטוב. אין בו משהו יוצא מן הכלל, רק R&B הכי טוב שיש היום בעולם. וכאן היא שרה יחד עם Jay Z מתוך הופעה.

3. גם Jay- Z הוציא אלבום חדש השנה, Blueprint שכבר הוכתר ע"י המגזין NME כאחד מאלבומי העשור! Jay-Z הוא כנראה הראפר הכי מקובל על ילדי האינדי, ובלי לספור יותר מידי, אפשר לומר שהוא המוזיקאי ששיתף פעולה עם הכי הרבה מוזיקאים, והיה אורח בהכי הרבה הופעות ואלבומים. הוא משדר רוח חדשה של היפ-הופ אבל דווקא ב-Blueprint הוא מנסה להראות שהוא ראפר הארדקור כמו כולם. אי-אפשר לספור את כמות הפעמים שהוא אומר "שיט" ו/או "ניגר" באלבום הזה, ואני לא חושב שמישהו שאינו חובב מוזיקת היפ-הופ יכול לחגוג עליו, אבל השיר הבא נקי יחסית והוא אפילו בפלייליסט המושמץ (שדווקא התשפר לאחרונה).

4. מוזקאים כושים ובעיקר מוזיקאיות כושיות וגם סתם זמרות כושיות (בעצם אין סתם זמרות כושיות) רומזים לנו, ובעיקר רומזות לנו, שיש סקס אחר. אי-אפשר שלא להתרשם מביונסה, שקירה ושות'. הן כולן נוטפות סקס ומעוררות טסטסטרונים (הוסיפו או הורידו ט' או ס' כאוות נפשכם). בקיצור אין תלונות.

5. חוץ מטום וייטס שהיה פה השבוע, אפשר להזכיר את ג'אמי T ודה סטריטס שהם לבנים שעושים מוזיקה שחורה, אבל לא בדיוק, אך גם וומפייר ויקאנד עושים בעצם מוזיקה שחורה, ועכשיו יש להם שיר חדש לקראת אלבום חדש.




6. The Very Best הם הרכב שעושה מוזיקה שמזכירה את המוזיקה של ומפייר ויקנד, וגם להם יש אלבום חדש. כאן למטה זה רקע מוזיקלי, למה שנראה קטע מתיחות של סטרפטיז עם בגדים ביפן - אכן סקס אחר.


.

7. קייפ מאלון הגיטריסט של TV on The Radio (שזה כמו רדיו באינטרנט) הוציא אלבום סולו תחת השם Rain Machine, אהבתי מאד ובעקבותיו חזרתי להאזין לאלבום של להקת האם שיצא שנה שעברה. פתאום זה נשמע הרבה יותר טוב. כנראה שהיו יותר מידי דברים טובים בשנה שעברה ולא הספקתי לעכל את כולם.

ועוד הזכיר לי קייפ מאלון את Grampall Jookabox שהוציא אלבום וודו עם אפרוביט מגניב. גם את Bon Iver שמעתי כמה פעמים השבוע, אבל זה בלי שום קשר.

שתהיה לכם פרימיום של שבת :-))))

2 תגובות:

shoegazer אמר/ה...

אם מדברים על לבנים שעושים מוזיקה שחורה, שווה להזכיר גם את ג'יימי לידל, שאגב הקטע של רפאל סדיק ששמת מאד מזכיר אותו.

אני שמחה לראות בכל אופן שכבר יש הרכבים שמושפעים מוומפייר וויקנד .
אז יש לנו מוזיקה שמושפעת מלידל ומוזיקה שמושפעת מוומפייר ויקאנד ,גם הם מושפעים בעצמם מאחרים.

אני לא חושבת שוומפייר וויקנד עושים מוזיקה שחורה , הם אמנם משתמשים במקצבים אפריקאים וכ" אבל לא מוזיקה שחורה per se

Unknown אמר/ה...

אמנם וומפייר ויקאנד לא עושים R&B, אבל זה עדין מוזיקה שחורה


פוסטים אחרונים וממש שווים !