לעקוב אחר הפרימיום

יום חמישי, 26 במאי 2011

שיפוט מהיר: Bon Iver - חדש !


כשאני מקשיב למוסיקה אני כמו חיה - אני מרגיש אותה חודרת מתחת להכרתי (בעיקר כי ההכרה שלי עסוקה בלנהוג). אבל כשאני רוצה להסביר לכם "על מי" ו"על מה", אני נדרש לז'אנרים ולניימדרופינג, ולמען האמת אני לא חושב שאני הכי גדול בעולם בתחום הזה. יום אחד, לפני הרבה מאד שנים, הקשבתי לאיזה שיר חדש בטלויזיה, והרגשתי לראשונה שכל השירים נשמעים אותו הדבר. חשבתי שבעתיד תהיה מכונה שתחבר מנגינות, צלילים ואקורדים ותעשה קומבינציה חדשה, ויצא מזה שיר חדש. לא חשבתי על סמפלינג, וגם לא על מאש-אפ, וגם לא תארתי לעצמי שמישהו מתישהו יעשה מוסיקה במחשבים, כי עוד לא היו כל-כך מחשבים. נזכרתי בכל זה בעודי מקשיב לאלבום החדש של בון איבר. שאלתי את עצמי למה אני מקשיב דווקא לו? ולמה אני בכלל מקשיב בעיקר לאלבומים חדשים ולמוסיקאים חדשים ? הלא "הכל כבר נאמר נשאר רק לשכתב את זה". ובכן, זה לא נכון !
אני לא יכול לשייך את בון איבר לשום ז'אנר, אלא רק ליד, וממש בכללי (סוג של פולק ?) . אני לא יכול לזרוק עליו ערימות של ניימדרופינג (הייתי יכול להגיד Iron & Wine, אבל עם כל הכבוד אי-אפשר ממש להשוות). בון איבר (ג'סטין ורנון) עושה Bon Iver. את אלבום הבכורה For Emma, Forever Ago הוא הקליט כמו חיה פצועה בבקתה ביער לאחר אהבה נכזבת , הוא גם היה חולה באיזה מחלת כבד, או משהו כזה. ברגעים הכי נמוכים של האדם הוא שואב תעצומות נפש גדולות, ושואף לעולמות עליונים, וזה כל הקסם במוסיקה - זה מה שזה ! האלבום החדש נקרא Bon Iver (שזה חורף טוב בצרפתית עם שגיאות כתיב) והוא קצת פחות עצוב, וקצת יותר מופק ומתוזמר, ומשתתפים בו אנשים נוספים בנגינה. יש משהו חלומי ואורירי בחלק מהשירים, יש בו כלי נשיפה, קלידים, כלי מיתר, לפעמים גם האלבום הזה נשמע כמו האלבום של ג'יימס בלייק (ואתה אומר לעצמך אולי ג'יימס בלייק הזה עלה בכל זאת על משהו, או שבעצם הוא רק סמן ימני של תופעה). את Calgary אני אוהב ללא הפסקה. אחד משירי השנה שלי, אבל יש באלבום הזה עוד הרבה שירים טובים, ובכל מקרה השלם גדול מסכום חלקיו.
Bon Iver - Perth

2 תגובות:

meshuraf אמר/ה...

אני חושב שהתכוונת Calgary.
אבל מעבר לזה - סקירה נהדרת לאלבום נפלא.

Unknown אמר/ה...

כן, שגיאות כתיב זה קורה פה לפעמים. אבל היה שווה > הנה הבאת תגובה :-) תודה.


פוסטים אחרונים וממש שווים !