לעקוב אחר הפרימיום

יום שני, 9 במאי 2011

שיפוט מהיר: Eddie Vedder - חדש !

אמרה מי שאמרה פעם (לא זוכר מי, אולי נעמי שמר) ששיר טוב נשמע טוב גם כשהוא רק עם גיטרה. כאילו שזה ניר הלקמוס של המוסיקה. במשך תקופת חיים די ארוכה ומוסרנית, חשבתי שזה נכון, אבל היום עם כל ההיפ-הופ, הסמפלינג והדאנס זה נשמע ממש מיושן. גם בימים ששמעתי את המשפט הזה, לפני הרבה מאד שנים, היה כבר רוק כבד, ג'ימי הנדריקס הפינק פלוייד וכל המוסיקה האלקטרונית של שנות השמונים. אז זה אולי משפט שטוב לביטלס, אבל יש עוד מוסיקה בעולם חוץ מהביטלס. מה שכן  הופך שיר הרבה פעמים לטוב, הוא הכנות והאישיות של הכותב שלה.
Eddie Vedder מוציא אלבום של 15 שירים בשם Ukuelel, ואשר מנוגנים בחצוצרה. סתם ! שירים המנוגנים ביוקללי, שזה סוג של גיטרה קטנה, או מה שזה לא יהיה עם מיתרים. לשירים יש שמות כמו: Goodbye, Without You, Sleeping By Myself וכדומה. הרבה לילות בלי שינה יש בשירים האלה, הרבה געגוע, וגם הרבה יופי. איך מכלי כזה קטן יוצאת כל-כך הרבה מוסיקה. יש כאן בלדות בלוזיות אם איזו רוח שחורה, יש פולק, יש רוק, יש פופ והמון אינטימיות. על כנפי הדימיון אני יכול לשמוע את תום ג'ונס שר חלק מהם, את בילי קלאהן, וגם את הביטלס ובילי הולידיי. אבל מי שמתארח באמת זו Cat Power שמוסיפה הרבה בקולה באחד השירים.
שיר הפתיחה Cant Keep, הוא גירסת כיסוי של להקת האם  של אדי ודר-פרל ג'אם-ואינו דומה להמשך. שאר השירים נכתבו על-ידיו לפני כעשור וחלקם אף נוגנו בהופעות. השיר הסוגר הוא חידוש לשיר שפעם שרו אלה פיצ'ראלד ולואי ארמסטרונג. בשתי מילים: אלבום מעולה !
הנה שיר שיש בו גם איזה צ'לו:


אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !