לעקוב אחר הפרימיום

יום רביעי, 19 באוקטובר 2011

כל התורה על רגל אחת


אני נמצא בבית הכנסת בשמחת תורה. ביום הזה לא רק אוכלים, שותים ורוקדים עם ספריי תורה בכריכה קשה מאד (!),  אלא גם קוראים את הפרשה האחרונה בתורה ואת הפרשה הראשונה בתורה, שהיא כידוע :פרשת בראשית. בפרשה האחרונה משה מברך את כל שבטי ישראל. שזה נחמד מאד. וליהודים, שהם כידוע משבט יהודה, הוא אומר: "שמע ד' קול יהודה ואל-עמו תבאינו ידיו, רב לו ועזר מצריו תהיה". ידע משה שתהינה לנו צרות רבות, אבל שתהיה לנו הרבה עזרה מהאמריקאים.
משה אחר שאני מכיר, הציע שנשלח חבר אחד לרעהו את שלושת השירים הכי הכי הכי אהובים עלינו בכל הזמנים. לכבוד שמחת התורה. לא חושב שאפשר בכלל לעמוד בגודל המשימה הזו, אבל בגדול אם אני צריך לכמת את סך כל ימי חיי מהילדות ועד עתה, ואת סך כל המוסיקה שקיימת בעולם, אז זה הולך ככה:

1.  The Beatles - Yesterday


2. Pixies- Monkey Gone To Heaven


3. King Crimson - Starless


היו ימים שהיו נכנסים לשלישיה דיי אין הלייף, שדות תות לנצח של החיפושיות, מדרגות לגן עדן של לד זפלין, ו/או Northen Sky של ניק דרייק


או  Sunny בביצוע של בוני אם


והשיר הזה בביצוע המשגע הזה - שהכרזתי עליו לא פעם בעבר כשיר הכי יפה בעולם:
 Robert Palmer & Clare Fischer - Want You More


גם Five Years של דיויד בואי יכול להילקח בחשבון



אם כבר בשמחת תורה עסקינן: לא יודע למה עד היום לא הזכרתי את האלבום Still Life (Talking) של פט מאת'יני אף פעם. כשהקשבתי לו לראשונה חשבתי שאם אלוהים היה מחבר ומנגן מוסיקה, אז היא היתה נשמעת בדיוק ככה. אני זוכר שאפילו יצאתי עם מישהי ואמרתי לה את זה, והיא חשבה בדיוק כמוני והיה רגע כזה של חיבור, ו..בסוף לא יצא מזה כלום :-)

Pat Metheny Group - So May It Secretly Begin


גם אני הופתעתי שאין כאן אף שיר של פול סיימון, פרינס, מוריסי או ברוס ספרינגסטין,  שמהווים את אבות המזון שלי (יחד עם החיפושיות, דיויד בואי והפקיסיז), אבל ככה זה יצא.

ותשמחו ! זו גם התורה שלכם.

2 תגובות:

keren אמר/ה...

last train home- שים לב אליו, הוא לדעתי הטרק הכי טוב באלבום של פט מת'יני.... חג שמח ושנה טובה

Unknown אמר/ה...

קרן - אני חושב שאת צודקת, אבל הפתיחה שלו כובשת אותי ואני צריך להתחיל את האלבום הזה מההתחלה.
תודה על התגובה :-)


פוסטים אחרונים וממש שווים !