לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 22 במאי 2009

נבדק ונמצא פרימיום - תחשוב שזה חוצלארץ



השבוע שמעתי משפט של רבי נחמן מברסלב שאהבתי: "המחשבות שלנו הם המקום שבו אנחנו נמצאים, תדאג שהמחשבות שלך יהיו היכן שאתה רוצה להיות בו". לא גדול?

מהשבוע נבדק ונמצא פרימיום הופך באופן רישמי למהדורת סוף השבוע של הבלוג. וכיוון שכך תוקדש בו פיסקה לפוסטים קודמים שהיו השבוע וכן קצת לאירועים אישיים שלי שקשורים בד"כ גם למוזיקה. מקווה שתהנו.

בפרקים הקודמים ברדיו פרימיום (סקירת הפוסטים שהיו כאן השבוע)
השבוע המלצתי לכם על האלבום God Help The Girl שעושה לי כל-כך הרבה שמח בנשמה, ולפני כן התוודענו לרצף אלבומים משגע,לוילקו, לבוב דילן ולקונור אוברסט. כל האלבומים האלה נשמעים כאלה בכיף-כיף, כאילו הם נעשו בלי מאמץ מיותר, באיזה פרץ של יצרתיות, פורה בין אנשים, שזה למרות מה שחושבים די נדיר. בד"כ פרץ של יצרתיות מאינדבדואלים יותר שכיח. אף אחד מהאלבומים האלה לא מופתי, חוץ משל קונור אוברסט, אבל כשמשהו נעשה מה~ל~ב, אז הוא גם חודר. בכלל השנה הזאת באמת מרשימה ביותר, עוד לא יוני וכבר אני מוכן להסתפק במה שיש.

אם כבר האפיפיור היה כאן אפשר לברך: ברוך אתה השם אלוקינו שהכל נהיה בדברו, הבורא מוזות טובות בראשם של אנשים טובים. ואימרו: אמן !

עוד היו כאן השבוע להקות צעירות ומרעננות: The Maccabees שהוציאו אלבום שני מעולה, וגם The Passion Pit.

וידאו השבוע הוא של שיר של Vandaveer בדואט מקסים שמעורר געגועים לניק קייב

החיים שלי יותר מעניינים ממני (אירועים לא שיגרתיים שהיו לי השבוע)
יכול להיות קשה להוכיח כל שבוע שהחיים שלי יותר מעניינים ממני, כי עם כל הצניעות אני מחזיק מעצמי בן-אדם די מעניין. לפחות מברבר באופן מעניין, ויותר מכך: במשך שנים רבות פיתחתי לי, כמו חטוטרת על גבי, תדמית תמהונית של אדם החושב באופן בילתי שגרתי, המדבר באופן בלתי שגרתי והמתנהג באופן לא הכי ברור. מכל זה אני מנסה להיפטר במשך כבר איזה עשור, ונראה לי שהאנושות אוטוטו הולכת לתת לי ויזה, או לפחות להכיר בי כבנה החוקי. (דרך אגב אני נראה נורמלי לחלוטין וזה די מטעה).

חתונה פרסית: אז השבוע הייתי בחתונה, סליחה בבר-מצווה פרסית אותנטית. היו איזה חמש להקות פרסיות שניגנו. היה שם אפילו זמר מרוקאי ששר בפרסית ואפילו הוא לא האמין. בשעה 10:30 הבר-מצווה רק התחילה, עד אז אכלנו בופה של קבבים פרסים, וגם סושי, סיני, טורטיה וכו'.. בשעה 10:30 התחילו ההופעות כולל זמרים פרסים שהגיעו במיוחד מלוס-אנג'לס וניו-יורק וכרטיס להופעה שלהם עולה בד"כ 120 ש"ח. כל הציבור באירוע היו ממוצא פרסי אבל רובם נולדו בארץ, ובכל זאת מדברים שרים ורוקדים בפרסית. היה גונדי וגם חורש למי שמכיר (למי שלא שימשיך לאכול לא כשר) מי צריך לסוע לחו"ל - "תחשבו שזה חוצלארץ".

משפחה בבית חולים: אני חייב להודות שעם הגיל אני נהפך ליותר גיזעני, למרות שאני מכיר וחי עם אנשים מכל הגוונים באוכלוסיה, אני אוהב להיות עם אנשים כמוני. זה לא משהו להתגאות בו, זה דבר להתמודד ולרפא אותו. בהופעה של דפש-מוד שמתי לב שבאופן בולט לא היו בו חרדים, ולא היו בו ערבים. בבתי החולים, לעומת זאת, יש בד"כ כמות של חרדים וערבים הרבה מעבר לאחוז באוכלוסיה, אני מניח שזה קשור לילודה. השבוע העורך הראשי (בני הקט) נאלץ לעבור ניתוח קטן, ונפגשנו באישפוז עם זוג חרדים בני גילנו, שגם בן הזקונים שלהם עבר ניתוח דומה. בזמן הניתוח של שני הפעוטות שוחחנו. בתחילה אישתי דיברה עם האישה ואני הצטרפתי. כיוון שלא ראיתי את בעלה לא ידעתי שהיא חרדית. היתה לה פאה שנראתה כמו שיער טבעי, עגלה חדישה, הלבוש שלה היה גבולי אבל העיקר היתה לה שפה עברית צברית אמיתית, כמו של יונתן גפן ויאיר לפיד, כמו של חברינו הקיבוצניקים. מאד התפלאתי כשהגיע בעלה. שאלתי אפילו אם הם נולדו חרדים, אפילו לא הייתי בטוח אם הם אשכנזים. שוחחנו לא מעט, מסתבר שאידיש זה לא להיט בבני-ברק כמו שחשבנו.

אחרי כל זה גילתי כי באותה מחלקה מאושפז ילד עם שם משפחה כמו שלי. יש לי משפחה גדולה עם שם משפחה בלעדי ויחודי. עד היום הייתי בטוח שאני מכיר את כל האנשים שיש להם שם משפחה כמו שלי, אז הייתי בטוח שאלה בנים של בני דודים שלי או משהו כזה. בדקתי, ולהפתעתי הסתבר שיש נצר למשפחתי שלא הכרתי. סבא-רבה של בני וסבא-רבה של הילד השני היו אחים. לילד קוראים אפילו יונתן. לבן הזקונים שלי קראנו בתחילה יונתן ושינינו את שמו לפני הברית שלו. אם לא היינו עושים זאת, היו שני ילדים, נינים של שני אחים, בעלי אותו שם מאד נדיר, באותה מחלקה בבית חולים מאושפזים לניתוח באותו יום. בכל מקרה זה היה מדהים.

סינרגיה: יש לי במשפחה המורחבת הרבה קרובים חרדים, ברסלבים, ש"סניקים וכו'.. אבל לא תמיד הם היו כאלה, בת-דודה שלי החרדית שגרה באלעד, עם בעלה הש"סניק (שיהיה בריא) וילדיהם הש"סניקים - נולדה לפני 35 שנה לאחר שאימה הרווקה ההוללת התעברה בעת שהכירה באילת מלצר. הם התחתנו והיא נולדה.

אמרתי לכם שהחיים שלי יותר מעניינים ממני.


והפעם בנבדק ונמצא פרימיום:

1. למעלה הוידאו וידאו של שיר של DJ Kidda הבריטי. ברמיקס מעניין.


2. הביץ' בויז זוכים בשנים האחרונות להערכה מחודשת ורבה בארץ. מי בכלל זכר אותם לפני כמה שנים כשדיברו על שנות השישים. ועכשיו יש אלבום אוסף של כל השירים המוכרים והיפים שלהם, ושתדעו שזה לא פוליטקלי קורקט להגיד שהדלתות יותר טובים. להאזנה חינמית : כאן.


3. רמיקס דאב מוצלח לשיר 1901 של פניקס. רמיקס שמוכיח שאפשר כל שיר להשמיע אחרת. למעשה זה נשמע כאילו זה המקור, אבל זה לא !

Phoenix - 1901//Ivan Beck Dub Remix


4. השיר קידס של MGMT בביצוע ראפי, דווא הולך לא רע.

Chiddyban - kids


5. בצעד ילדותי מחושב (למה יש סיכון מחושב ואין אינפנטיליות מחושבת. זה נראה לי אפילו חשבון יותר פשוט) החלטתי לא להזכיר את מי שלא מזכיר אותי אף-פעם, למרות שהזכרתי אותו כבר אלף פעמים. בכל מקרה ההוא הביא שיר מה זה יפה, אז הנה הוא גם פה עם סרטון יפהפה ששומר על מתח בין עצב לשירת סול חצי שמחה. שם הלהקה: אסקימו אחד, והם דווקא מלונדון.

One eskimO 4-play piece




שתהיה לכם פרימיום של שבת

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !