לעקוב אחר הפרימיום

יום שלישי, 14 בדצמבר 2010

השירים של 2010


אני לא איש של עבר, אני גם לא כל-כך איש של הווה (שזה חבל מאד). אני חי כל הזמן את הרגע הבא, ובשל כך אני גם לא נוהג לאסוף חפצים, או אפילו להצטלם יותר מידי. לפתוח בלוג/אתר למוסיקה זו אספנות ורטואלית. אתה לא באמת צובר פיזית איזה דבר, לא דיסק ולא ניר מכתבים, אלא רק רעיונות רוחנים שבאים לידי ביטוי במוסיקה של אחרים.
ואלה השירים שהתלהבנו מהם ברדיו פרימיום להמונים בשנת 2010. רובם היו "שיר השבוע", או מועמדים לתואר הזה, וזה כמעט אומר הכל. "שיר שבוע" הוא בד"כ להיטי ומלהיב, הרבה פעמים קיצבי, וכמעט תמיד ממכר. יש כאלה שיאמרו "שיר כוח". בסה"כ נבחרו 74 שירים. לא מצאתי צורך או דרך לקצץ. לא מן הנמנע שתמצאו כאן כמה שירים שגם שודרו בגלגל"צ - חשבתי אפילו לערוך איזו Clean Version מכל המיינסטרים, לחובבי האינדי "הטהור" שבינכם, אבל אני חושב שיש גבול לגזענות. לחצו פליי תגלו עולם נפלא של מוסיקה מאד מגוונת, בלי מחיצות בלי מיונים, אם בא לכם לחצו Shuffle ויהיה לכם רדיו פרימיום להמוניקו:



בכל זאת בלי איזה דירוג אי-אפשר, אז קבלו את 20 השירים ששינו את שנת 2010. לא תמצאו כאן את Fuck You וגם לא את Stylo ואפילו לא שיר של בסט קוסט או ביץ' האוס:


1. J.P.Chrissie and The Fairground Boys - Misty Valleys
השיר הזה מושלם בגלל שהוא כזה, אבל בעיקר בגלל הביצוע המופתי של כריסי היינד. מעולם לא שמעתי אותה שרה בכזאת רגישות ורוך, ככה פתאום היא חזרה כמו חלום.
2. Brian Wilson - The Like In I Love You
לא כל יום משלים בראיין וילסון מהביץ' בוייז שיר של ג'ורג' גרשווין, ועוד שזה מצליח !
3. Kanye West – Runnaway
כמו Day in the Life של הביטלס כמו Stairway to Heaven כמו Another Brick in The Wall
4.Shirley Bassey - The girl from Tiger Bay
נגיד שארתה פרנקלין או שירלי בייסי היו שרות שיר חדש ומדהים, זה לא היה מרטיט ? כל פעם שהיא אומרת שהיא הילדה ממפרץ טייגר באות לי הדמעות בקצוות של העיניים. כי בפנים כולנו משם, מהילדות האבודה שלנו. השיר הזה יצא בסוף השנה שעברה, אבל הוא לגמריי 2010.
5. Mark Ronson & The Business Intl. ft. Boy George - Somebody To Love Me
מרק רונסון ובוי ג'ורג' שני הכי לבנים שיש עושים הכי מוסיקה שחורה שאפשר
6. The Twilight Sad - The Wrong Car
פשוט מופת
7. John Legend and the Roots – Wake Up
ג'ון לג'נד שממצב את עצמו כממשיך של מרווין גיי, יחד עם The Roots שעושים היפ-הופ אקוסטי מבצעים שיר של Arcade Fire, על הניר זה יצא פחות טוב מאשר במציאות.
8. Tracey Thorn - Why Does The Wind
יש קולות שהם אלוהיים.
9. Arcade Fire - Suburbs
ארקייד פייר החזירו אותנו לילדותנו השניה עם ריבית דריבית.
10. Foals - Spanish Sahara
אני יודע שלחלק גדול מכם זה אחד משירי השנה. אני לא הייתי צריך אותו גם באלבום החדש שלהם כדי להעריך אותם, אבל יש כאן ערך מוסף גדול. שיר שמעלה אותם כיתה.
11. Vempire Weekend - Horchata
שיר הפתיחה של השנה המופלאה הזו
12. Jonsi - Go Do
הסולן של סיגור רוס עושה מופע של זיקוקי דינור
13. Clem Snide – BFF
קשה לי להסביר את הקסם של השיר הזה, מחזיר אותי לפול סיימון, עם משפט כמו: " ואם מה שאני שצריך זה קצת יותר מכל האהבה שלך"
14. Groove Armada - Cards to Your Heart
כל-כך הרבה כוח בשיר הנצחון הזה
15. The National - Afraid of Everyone
להתחבר לפחדים
16. Big Boi Ft. Janelle Monea - Be Still
זה הכי Outkast שביג בוי עשה באלבום החדש שלו.
17. Tokyo Police Club - Breakneck Speed
פשוט כיף של שיר
18. Joanna Newsom - 81
גם למי שהיה קשה לתקשר עם הטוענת למלאכות הזאת, השיר הזה עשה משהו
19. Crystal Fighters - Follow
אינדי ספרדי
20. Interpol - Lights
שיר שבתחילת השנה הפתיע בתקיפותו
שיר בונוס:
21. Jay Z. Ft. Alicia Key - Empire State of Mind
הכי מיינסטרים אינטילגנטי שיש
אחרון ודי:
לא יודע איך קרה ששכחתי את השיר הזה שהיה צריך להיות במקום גבוה ברשימה הזו, הוא היה בתחילת השנה והוא אחד החשובים והאהובים עליי ביותר, אז קצת באיחור של כמה מאות האזנות, קבלו בהקדשה לזכרו של דוד סימן-טוב ז"ל, האיש הכי אמיץ שפגשתי בחיי:

Irrepressibles - forget the past

6 תגובות:

שרון רז אמר/ה...

תודה רבה על כל ההשקעה, אחלה, אאזין

Unknown אמר/ה...

תודה על ההאזנה

עידן אמר/ה...

אייל

חבל שבחלק מהשירים לא מצוין מי המבצע

עידן

Unknown אמר/ה...

עידן,
אני מודה לבעיה, שאל ואנסה לעזור.

martzianno אמר/ה...

כרגיל - יופי של בחירות

Unknown אמר/ה...

תודה, מרציאנו


פוסטים אחרונים וממש שווים !