לעקוב אחר הפרימיום

יום שלישי, 31 במרץ 2009

ג'ורג'יו מורדור, בראיין אינו ודיויד בואי


גורג'יו מורדור, בראיין אינו ודיויד בואי - נשמע כמו התחלה של בדיחה..
להזכירכם, אנחנו בשבוע מעדונים. אחד המחוללים העיקריים של מוסיקת הדאנס של שנות ה-90 ושל ימנו הוא ג'ורג'יו מורדור, עוד בשנת 75 הוא הפיק לדונה סאמר את Love to love you Baby, ולאחר מכן ב-1977 את I Feel Love. לא עוד כינורות ומקצבים אפריקאים, אלא טכנו אלקטרוני, מסונטז .הוא בעצם טמן פתיל השהייה בשיר I Feel Love, אשר התפוצץ בסוף שנות ה90.
אולי אתם לא מכירים אותו אבל הוא השפיע על חייכם יותר מאשר אתם יודעים. הוא כתב את הנעימה לאקספרס של חצות, וגם את השיר בטופ-גאן. הוא גם זכה באוסקר על המוזיקה שלו. אבל הכי חושב, מלבד הדאנס, הוא גם עבד עם פיליפ אוקאי, המייסד והמוביל של The Human League. הלהקה שהנחילה את הגל החדש של שנות השמונים (לא לבד), דבר ששינה את המוזיקה לגמריי. והוא בכלל איטלקי.

הנה ציטוט מפיו של דיויד בואי, דברים שאמר לו ברייאן אינו, כשיצא I Feel Love:

One day in Berlin ...Eno came running in and said, 'I have heard the sound of the future.' … he puts on 'I Feel Love', by Donna Summer … He said, 'This is it, look no further. This single is going to change the sound of club music for the next fifteen years.' Which was more or less right.

כל-כך הרבה פעמים הזכרתי את בראיין אינו בשבוע האחרון כאן בבלוג (עשו חיפוש ותוודאו), וכמו עם לאונרד כהן היקום הפעיל את כוחותיו הקוסמים, והביא ראיון עימו במוסף 7 לילות האחרון של ידיעות. היה תענוג לקרוא. אהבתי את האבחנות שלו. חוץ מהנושא הפלשתינאי שבו אני שוב שואל: אז מה היתה האלטרנטיבה למחלמה בעזה? (יש וכבר כתבתי על כך לא פעם, אבל בראיין אינו לא חושב עליה, חבל..)

השיר הזה מ- 1977
Giorgio Moroder- From Here to Enternity


אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !