לעקוב אחר הפרימיום

יום חמישי, 24 בדצמבר 2009

נבדק ונמצא פרימיום - מצעד האלבומים פרימיום 2009

עדין לא תם הטעם של "פסטיבל סיכום העשור", ואני גם חייב לכם גם את "מצעד העשור" כאפילוג, אבל לפני-כן לא נוותר גם השנה על מצעד האלבומים פרימיום 2009 !!!

2009 היא לא באמת השנה האחרונה של העשור, כמו ש-1.1.2000 לא היה סוף המילניום, אלא רק 31.12.2000, אבל לך תתווכח עם 7 מיליארד קופים. בכל זאת, היא נחשבת כסוף העשור, ובתור שכזו אני חושב שהיא די מייצגת ומסכמת את העשור, אבל זה בכלל לא מה שחשוב לנו ! מה שחשוב זה שהיתה המון מוזיקה טובה, ומגוונת שעשתה לנו טוב. בסה"כ פורסמו כאן ברדיו פרימיום להמונים כ-100 אלבומים, ובעמודת הצד ניתן להתרשם מאלה ששווים. כמו בכל משטר קומוניסטי יש כאלה ששוים יותר ובדיוק בשביל זה יש מצעד.
סיכום 2009 יהיה דומה לסיכום של 2008, נתחיל באלבומי הרגע ונסיים במצעד בן 20 מקומות. כי נסורת זה נסורת ומסורת זה אותה מילה אבל עם מ' בהתחלה.
פיזרתי קליפים של שירים במקום עטיפות של אלבומים כדי שתוכלו לשמוע במה מדובר, וכמעט לכל אלבום יש קישור לפוסט המקורי - שם תוכלו להאזין לשירים מתוכו,יאללה בלאגן !!!!

אלבומי הרגע
היו די הרבה אלבומים שהתלהבתי מהם לרגע, מאד נהנתי, ולא חזרתי אליהם, אבל זה לא אומר שלא היה שווה את המאמץ. בדרך-כלל מדובר על אלבומים עם להיט אחד או שנים, ולפעמים כל האלבום הוא משהו כזה נחמד ויפה, שחולף:




Bon Iver -Blood Bank - אחרי האלבום מ-2008 קצת קשה לעשות משהו כל-כך יפה, אבל היה בו לפחות שיר אחד טוב
Here We Go Magic- אקספרמנטלי, אקוסטי, בכל זאת אלבום די קטן



Gustaf Spetz - Good Night Mr. Spetz - היה מאד כייפי: פסטיבלי, שבדי, פופי
Pomegranates -Everybody Come Outside - רוק אינדי-אמריקאי טוב, אבל מיציתי את הצליל שלהם ב-2008
Clem Snide - Hungry Bird - אלבום של סינגר סונגרייטר טוב, רק שלא יושב עלי בול
Bob Dylen -Together Throght Life- הוא עשה את זה בקלות, ואנחנו לקחנו את זה בקלות, והיה ממש כיף לשמוע את בוב דילן באלבום בלוז נחמד ולא מחייב

Archive Controlling Crowds - סתם סקרנות שלי
God Help The Girl- היה שם שיר אחד ממכר אולי אפילו שניים, אבל כל המסביב נחמד כמו ערב ארוויזיון עם פרנס גל, או איך שלא קוראים לה
Passion Pit - Manners -הלהיט שלהם כיכב כאן ב-2008, ודי מצינו את סגנון MGMT הזה
Swan Lake - Enemy Mine - קצת כבד עלי הרוק העגום הזה
Kleerup - שבדי, קליל ורקיד



The Postmarks - Memories at the End of The World - לחובבי סרטי ג'יימס בונד

Discovery -LP- אלבום הצד של הקלידן של וומפייר ויקאנד והסולן של Ra-Ra Riot שירי פופ שנשמעים כאילו מנוגנים מתוך האטארי

The Rest -Everybody All At Once - קנדי עם צ'לו
Brian Bonz and the Dot Hongs - סהרורי ומתאים לחלומות בהקיץ
Dead Man's Bones- אלבום אימה קאמפי, מתוק ומוזר עם מקהלת ילדים
Dot Alison - Room 7.5- אלבום חורף נשי

Black Eyed Peas- The E.N.D. - כייפי ומתאים לספינינג

Dark Night of The Soul - אלבום של המפיק דנג'רמאוס המבוסס על ציורים של הבמאי דיויד לינץ', בהשתתפות הליגה הלאומית של מוסקאי אינדי
Rod Steward - Songbook- לא יודע איך זה קרה לי
Rickie Lee Jones- Balm in Gilead- זה אלבום נפלא של אהובת ליבי, קטן ולא משאיר משקעים רבים
Atlas Sound -Logos- חלומי ואמורפי, עם שני שירים חזקים
Rain Machine- הגיטריסט של טיוי און דה-רדיו- עד היום כל הבית שלי מכור לסינגל הראשון מתוכו
Peter Dohrety-אני מכיר כמה אנשים שזהו אלבום השנה שלהם, אבל לא שלי
Little Boots- Hands- זו נסיכת הפופ שלי ושל כל עולם האינדי
Julian Casablancas - Phrazes for the Young - סולן הסטרוקס באלבום בכורה קצת יותר אלקטרו ניו-אורדר
Devendra Banhart -What Will We Be - שאנטי אינדי
Rihanna -Rated R- לא טוב כמו אלבום הבכורה, אבל בכל זאת לא רע ויש בו כמה להיטים

וגם לילי אלן, The XX וקותימן

ולמצעד האלבומים פרימיום 2009 !!!
אני שומע מוזיקה בעיקר בנסיעות ברכב. יש לי באופן קבוע איזה 50 דיסקים ברכב. איך אני יודע שאלבום הוא לא "אלבום רגע"? זה פשוט מאד: כשהדיסק נמצא ברכב כמעט כל השנה, ושאני מחזיר אותו הביתה רק אחרי שנגמר המקום בתא כפפות, בתא של הכסף הקטן ובמחזיק הכוסות, אני יודע שהוא אלבום לכל החיים.
בסה"כ ישנם 20 מקומות במצעד, מקום 20 כמו בשנה שעברה, הוא לא אלבום אחד אלא כמה אלבומים. כי נורא קשה לדרג את מה שמעבר למקום הזה, ובכלל זה קשה מאד לדרג, וזה לא העיקר, אלא שכל האלבומים פרימיום האלה שווים את הזמן שלכם.

20. ואלה כל האלבומים במקום ה-20:

Dark Was The Night - אלבום ההתרמה למלחמה באיידס שכולל את נבחרת מוזיקאי האינדי המובילים, ואתם יודעים עד כמה התהלבתי ממנו. עשו לו במייספייס אתר שבו השמיעו כל יום שיר. היה ממש סטרפטיז מגרה, ובאמת באנו על סיפוקנו. אפשר היה לקצץ חצי מהשירים, בסופו של דבר נשארו ממנו כמה וכמה שירים יפים כמו של בון איוור, אנטוני הגארטי ודיויד בייראן .

Fanfarlo -Reservior- אינדי עם חצוצרה - הלהקה מאנגליה, הסולן משבדיה (אמרת מנירוסטה, איך שבדיה?) - אחד מאלבומי האינדי הבולטים השנה, אם השירה שלו לא היתה כל-כך מהאף יתכן והוא היה הרבה יותר גבוה.

Jamie T - Kings and Queens- היפ-הופ לבן חצוף ותזזיתי



Bell X1 - Blue Lights on the Runway- עוד להקה אירית שנקראת על שם מטוס אבל עושה את זה הרבה יותר רגוע- משהו בין OMD לטוקינג האדס ללו ריד.
Arctic Monkeys - Humbug- יש כאן מחשבה מרעננת, ארגון מחדש של הצליל, וכחלק מדיסקוגרפיה כללית של הלהקה, זה הולך להיות אלבום שהוא שלב התפתחותי שמשאיר חותם, אבל כאלבום נפרד זה די מתעתע ומאתגר למרות שלא חסרים בו שירים טובים

Florence and The Machine -Lungs -קייט נאש רוחניקית, פרובקטיבית וזועמת.
The Heavy- The House That Dirt Built - שילוב בין ניסורי גיטרות לסול, משהו כמו לני קרביץ לאינטילגנטים
Cursive -Mama I'm Swollen - שילוב בין פיקסז לבין הקיור
Royksopp - Junior- עוד שבדי אלקטרוני



Wilco - The Album - אלבום של וילקו ללא שום חידושים מוזיקליים, מעיין המשך של Sky Blue Sky. מצד אחד יותר פשוט וקליט, מצד שני שירים יותר מגובשים וטובים. כיף להאזין תמיד.
דוגמיות: במייספייס

Noah and The Whale - First Days of Spring- כאב לב האלבום הזה הוא עושה לנו. יכול להיות שיש

19. Animal Collective - Merriweather Post Pavilion - הספגטי האלקטרוני של אנימל קולקטיב, מסתיר ערימה של שירים פשוטים ומעולים. נחשב בהרבה מצעדים כאחד מאלבומי העשור. אני לא יודע למה הם חייבים לעשות כל דבר מסובך, אבל זה היחוד שלהם



נ-ש-מ-ה
18. Antony and The Johnsons - The Crying Light - אלבום כמעט מופתי של קול הנשמה עמוק והמיוסר באמת. שירים בלוזיים קברטיים

לב שבור
17. Barzin -Notes for Absence Love- יש אלבומים מקוריים מזה, אבל אי-אפשר להתווכח עם יופי גם כשהוא פשוט. אני מתרסק על שירי הכמיעה לאהבה האלה.



מפלץ הפולק
16. M. Ward -Hold Time - אני לא צריך אותו בפרוייקט "מפלצות הפולק". הוא טוב לי באחד על אחד, כשהוא עושה את הפולק סטייל רוי אורביסון המושלם הזה.



מסע לתוך האלף השלישי
15. Fuck Bottons -Tarot Sports - אלבום עם אוירה עתידנית, אך עדכנית. דאנס-טכנו שנשמע מכאן. כנראה שהיומרות האקספרמנטליות של הצמד האנגלי עושים את שלהם . Fuck Buttons, מצליחים לארוג אל תוך הצליל שלהם את כל קולות הטכנולוגיה הסובבים אותנו: ממכונת הכביסה והנייד ועד לפקסימיליה ורעש המזגן וזאת מבלי לצטט אותם




קאנטרי סקוטי
14. Camera Obscura - My Maudlin Career - אלבום קאנטרי סקוטי שמח, שעושה כיף של מרחבים פתוחים וטבע. מרענן כייפי.

גיטרה אחת יותר מידי
13. The Cribs - Ignore The Ignorant- קצת יותר מידי גיטרות בבת אחת, אחת מהן של ג'וני מאר, אבל אלבום רוק מעולה.



בנים בנות
12. Girls -Album- הם צמד מסן- פרנסיסקו שהסולן שלהם, כריסטופר אוואן, היה בכת נוצרית שנקראה The Children of God, אשר נוסדה בשנות השישים בימי ההיפים העליזים. כמו כל כת היא הובלה ע"י מנהיג יחיד וכל יכול, בסופו של דבר יצא שאימו עבדה כיצאנית עבור הכת בהיותה נערה, וגם אחיו הבכור נפטר כתינוק בגלל שהכת לא האמינה בהתערבות רפואית. במה שהיה קשור למוזיקה: היה אסור לחברי הכת לשמוע מוזיקה מחוץ לכת. בגיל 16 ברח אוואן מהכת ואת כל הרעב שלו למוזיקה תירגם לאלבום קסום שמשווים אותו מבחינה מוזיקלית לבאדי הולי, אלביס קוסטלו, והביץ' בוייז.

ההיפ הופ המושלם
11 Southerngold -

ל-Terry Urban בא החשק לעשות מיקסטייפ שבו דגימות מהאלבום של סנטוגולד משמשים כפלטפורמה שעליה ראפרים דרומיים מהשורה הראשונה כגון: Andre 3000 , T.I. ,Rick Ross , Young Jeezy יתנו את מה שהם יודעים לתת. התוצאה מלהיבה ומרהיבה, הבעיה היחידה היא שוב זכויות יוצרים, ולכן גם האלבום הזה לא יצא ! אבל איזה תענוג צרוף ומיוחד.



גלים גלים
10. Patrick Watson - Wooden Arms
אלבום מאד חוויתי של להקת פטריק ווטסון הקנדית. שירים טובים, כלי הקשה, שירה מלטפת לפעמים קצת יותר מידי, תחושות של גלים, משרה רוגע אבל מורכב ואינטיליגנטי. רוק רך, אינדי מעורב במוסיקת עולם.
דוגמיות: במייספייס


Yuksek feat. Amanda Blank - Extraball
by TinY-Prod


דיסקו איטלקי
9. Yuksek - Away from the Sea - אלבום הדאנס שאני הכי אוהב השנה. הוא עוקצני, איטלקי דיסקו ודאנס

חבורה שכזאת
8. Conor Oberst and The Mystic Valley Band -Outer South

אלבום שהוא חגיגה של חדוות יצירה של קונור אוברסט עם להקתו החדשה -ישנה (חלק גדול מהם היו נגניי אולפן באלבומו הקודם). האמת שאני לא אהבתי את קונור אובסרט קודם, אבל השירים כאן שמחים, יפים וטובים כל-כך שאי-אפשר שלא להנות. אלבום מופתי.
דוגמיות: במייספייס



חלומות אלקטרונים
7. Tiësto - Klaidescope - זה מתחיל בקטע עתידנות קרחונית ח-ל-ו-מ-י בשיתוף עם Jónsi מסיגור רוס ומסתיים בלהיט כייפי של Kele הסולן של בלוק פארטי. בדרך יש שיר מעולה עם Tegan & Sara הקנדיות , Emily Haines בקטע קצת יותר ניו-וייבי, וגם שיתופי פעולה יותר "טבעיים" כמו עם Calvin Harris "שהמציא את הדיסקו", ושירי פופ יחד עם Nelly Furtado, Kianna ובנוסף קטעי דאנס אינסטרומנטלים. בסה"כ 17 קטעים שנותנים דחיפה רצינית לכל אימון וגם כיף להקשיב ברכב ובסלון.



העשור הבא
6. Surfer blood -Astro Coast
- אם יש דבר שהופך משהו לצעיר, זה שהוא לא לוקח בחשבון את כל מה שכתבו לפניו. Surfer Blood עושים מוזיקה שהיא בין המכביז לבין גריזלי בר, או בין ניו-אורדר לבין (כמה לא מפתיע) הביץ' בוייז. כך יוצא שבסוף העשור הזה אנחנו בעצם חוזרים לא רק לשנות השמונים, אלא בעצם לשנות השישים



הפסיכודליה החדשה
5. Mew -No More Stories- להקה מדנמרק. הם עושים משהו בין דרים-פופ פסיכדלי מעורבב עם פרוג-רוק, ארט-רוק, שוגייזינג, אפילו מקצבים לטיניים מצאתי בו ו..דאנס, מבולבלים? במקרה גיליתי שאחרי שתי כוסיות (שזה צ'ייסרים בעברית) זה נשמע הרבה יותר ברור וטוב.

Bill Callahan: Rococo Zephyr from Scott Johnson on Vimeo.

האלבום האישי של השנה
4. Bill Calahan - Sometimes I wish we were Eagles אלבום אישי, אינטימי, לואוו-פיי, אתם אוהבים את לו ריד, אם אתם אוהבים את לאונרד כהן, אם אתם אוהבים את ניק קייב, אם אתם אוהבים את ניל יאנג, את קט סטיבנס ואת מאיר אריאל , אז תאהבו גם את בילי קלאהן.

קנדה-אפריקה
3. K'naan - Troubadur -

קיינן הוא קנדי שהיגר בגיל 10 מסומליה. הוא עושה ראפ עם טעמים אפריקאיים, שילוב של יוסו אונדור עם OutKast המון שירים טובים, שמחה לצד עצב, סבל וצער. מייסר ומהנה גם יחד. קליל אך מעורר מחשבות קיומיות וחברתיות.
דוגמיות: במייספייס



האחד
2. Jack Paente -Everything is New עוד אלבום שהוא חגיגה, עוד אלבום ,שהוא הבשלה של אומן. אלבום שמח במיוחד, קצת לטיני-קרנבלי קצת אישי.



המכבים החדשים
1.
The Maccabees - Wall of Arms זה אלבום הרוק האנגלי האינדי האולטימטיבי. שירים טובים וקליטים שעדין נותנים לך תמורה פוסט פאנקיסטית אבל כזו שלא עושה דווקא, אלא מתוך אמת פנימית.

10 תגובות:

candy אמר/ה...

אחח אם רק היית עושה מהכל איזה לינק להורדה:) היית חוסך לי עבודה..

ארול אחד אמר/ה...

יש יש יש!!! מכבים במקום הראשון!

אנונימי אמר/ה...

יש לנו אותו טעם משובח (:

רק תיקון קטן רויקסופ באים מנורבגיה.

אנונימי אמר/ה...

אייל תעשה לי סיכום!
אוווף אתה כזה משובח!

Unknown אמר/ה...

לכל האנונימים, תכתבו שם או איזה ניק בסוף מה שאתם כותבים :-)
ותודה לכולכם. אני שמח שאתם נהנים, ודבק, דבק, דבק וחיבוקים

יוסי אמר/ה...

מילה טובה על הרשימה המוצלחת, אין לי מה להגיד אבל מילה טובה זה חשוב !!!

Unknown אמר/ה...

תודה רבה יוסי

@אורית אמר/ה...

אייל, שוב שאפו לזמן, ההשקעה והבחירות המעולות שלך. חלקן אינני מכירה, חלקן הכרתי אצלך בפוסטים הקודמים וחלקם ממקומות אחרים.
לא מסוגלת לדרג מוזיקה, ההאזנה וטעם הוא משהו אישי ואני מכבדת כל אחד וטעמו הוא.
אז הנה אוטוטו שנת 2010 בפתח, ואני כבר מפנה את המדפים לקלוט עוד אלבומים,עוד חידושים ומי אמר שיין ישמח לבב אנוש? אין על המוזיקה!

Jus אמר/ה...

אחלה סיכום!

אגב, סוף 2009 זה סוף העשור.
כי הספירה התחילה ב- 01/01/0000
כמו ש- 01/01/0001 הוא בדיוק כשעברה שנה מתחילת הספירה, ככה 01/01/0010 זה סוף של עשר שנים, ו- 01/01/2000 זה סוף של אלפיים שנים, ו- 01/01/2010 זה סוף של אלפיים ועשר שנים.

זה כמו במחשבים - מתחילים לספור מ- 0 עד 9.

Unknown אמר/ה...

I need to ask jesus's mom in Person to be sure of this


פוסטים אחרונים וממש שווים !