לעקוב אחר הפרימיום

יום שני, 31 במרץ 2008

השורד האחרון

פול מקרטני הוא השורד האחרון. פעם היתה תוכנית ברדיו שקראה "מסע הקסם המיסתורי" שהכין יואב קוטנר על החיפושיות. והיה שם פרק שלם שנקרא "פול מקרטני חי". בשנת 67 בערך נפוצה שמועה כי פול מקרטני מת מתאונת דרכים וכי בתפקיד פול מקרטני משמש כפיל. זה נבע בגלל שינוי המוסיקלי והשפמים שעיטרו פתאום את פניהם. בתוכנית "פול מקרטני חי" הסבירו מהן הרמזים לכך שהביאו את "המעריצים" לחשוב שהוא מת, ולמה זה בעצם שטויות. הדוגמא הכי נפוצה היא, שאם משמיעים אחורה את הסוף של השיר "שדות תות לנצח" שומעים את ג'ון לנון אומר "Paul is Dead Now, Miss Him", ניתן לעשות את זה עם תקליטון או תקליט, זה עובד.

בכל מקרה האירוניה היא שג'ון לנון מת, ג'ורג האריסון מת, רינגו סטאר חשוב מאד לבני משפחתו אבל לא לנו, ופול מקרטני חי ובועט. נזכרתי בו כי שבוע שעבר הוא הגיע להסכם ממונות עם גרושתו, ממנה יש לו ילדה. 30 מיליון פאונד, לא הולכים ברגל, מצד שני הונו מוערך ב- 835 מיליון פאונד.

אני לא יכול להפסיק להעריך את פול מקרטני, בלי קשר למוזיקה, רואים שהוא בן אדם טוב, עם לב מאד גדול. אני מזכיר את זה שהוא חי באהבה גדולה עם אשתו לינדה עד שהיא נפטרה ממחלת הסרטן, ובעצם הקלפטה הזאת לא הגיע לו. כאב לי הלב גם על שהוא הפסיד את זכויות היוצרים של השירים של הביטלס, לאחר משפט של 14 שנה לחברת התקליטים, ולאחר מכן הוא גם לא הצליח לקנות את זכויות היוצרים כי מישהו אחר קנה אותם (נחשו מי - תשובה 1. בסוף המאמר). סתם בשביל השכלה כללית סטינג ניצח במשפט דומה של על הזכויות של השירים של "פוליס", אני גם זוכר למה (תשובה 2 בסוף המאמר).

אני חייב להתעכב מעט על האהבה שלו עם לינדה. לפחות מהסיבה שאני חושב שראוי יותר לתת לה תשומת לב, מאשר לכשלון האחרון שלו בתחום. מה שיפה בסיפור האהבה שלהם שהוא גם מאד רומנטי, ומצד שני הוא אמיתי ולא אגדתי. הם הכירו כשהיתה גרושה ועם ילדה, היא נצר של משפחה ניו-יורקית עשירה, הגיעה ללונדון לצלם את האנימלס (מי???) לעיתון, הם נפגשים במועדון לילה לרקע השיר "בהיר מחיוורון" (מהפרסומת של המלאך לאל-על), ומאז 30 שנה של שותפות אישית כולל מוזיקלית.

אחרי שירדתי על אלביס פרסלי שבוע שעבר אני חייב לציין שבלי המוסיקה של אלביס פרסלי הביטלס לא היו קיימים, אבל מה שהביטלס עשו למוזיקה זה ביה"ס הכי גדול שהיה יכול להיות, ולפחות רבע מהזכויות, אם לא חצי, שייכים לפול מקרטני. נכון שיש שאומרים שאחרי פירוק החיפושיות פתאם ראו את הבדל הכישרון בינו לבין ג'ון לנון, אבל אני לא מסכים עם זאת, למרות שאני מאד אוהב את ג'ון לנון.

השבוע יהיה ברדיו פרימיום שבוע הצדעה צנוע לחיפושיות, בגלל פול מקרטני. אולי הוא לא מקבל כסף מזה שקונים חיפושיות אבל אנחנו חושבים עליו כשאנחנו שומעים את המוסיקה. כי מי זוכר עורכי דין, בנקאים, מנהלי חשבונות, אנשי מכירות ..אנשים שמתעסקים בכסף. וחוץ מזה לפול מקרטני יש הרבה כסף, ומה הוא מבקש בסך הכל, אהבה.

בשנים האחרונות פול מקרטני הוציא לפחות שני אלבומים, שמעתי אחד מהם, היה בו כמה שירים נחמדים, הנה אחד מהם:







והנה אחד הסרטונים הקלאסיים של כל הזמנים. פול ולינדה מקרטני מגלמים תזמורת שלמה באחד השירים המרנינים ביותר בחיי. אתם יודעים, כאלה שמזמזמים אותם כל היום




והנה השיר שמוקדש ללינדה מקרטני, שהוא כתב כשהוא התחתן עם זאתי, (ממש לא חשוב מה שמה), ובגלל שהוא אהב עדין את לינדה, הוא היה צריך לעשות משהו עם הזיכרון שלה. תראו מה זאת אהבה גדולה..שיר יפהפה




ועוד שיר יפה מפעם






ולמי שהגיע עד כאן, הנה דברים של לינדה על ג'ים מוריסון מהדלתות, על דמותו כמשורר. היא היתה שם ויודעת מה היה נכון, ויש לה הערות על הסרט הדלתות


ויש גם סרטון של החתונה שלהם ביוטיוב .
והנה קישור לאתר שנותן עוד הוכחות לכך שפול מקרני מת. ויש גם בויקיפדיה.
תשובה 1: מייקל ג'קסון.
תשובה 2: בגלל שסטינג הצליח להוכיח שההסכם של חברות התקליטים עימו היה לא הוגן, וניצל את מצוקתו הכלכלית באותה תקופה. לצורך הוכחה הוא הציג את היומן האישי שלו.

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

"רינגו סטאר חשוב מאד לבני משפחתו אבל לא לנו" - אוי זה כל כך מצחיק, וכל כך נכון :-)

פוסט משובח!

Unknown אמר/ה...

טוב , לא רציתי להיות יותר בוטה. אבל האמת היא שרינגו כתב כמה שירים לחיפושיות, ויש הרבה שטוענים שהסגנון תיפוף שלו היה מהפכני ויצר תקן סגנוני. כך או כך הוא לא עשה שום דבר משמעותי אחרי פירוק החיפושיות.

dis[c]over אמר/ה...

"הגיעה ללונדון לצלם את האנימלס (מי???) לעיתון"
ה"(מי???)" זו טעות נכון!? או שלא הבנתי אותך נכון.
בכל מקרה הכוונה ל- The Animals:

Unknown אמר/ה...

אני הכי אוהב תגובות כאלה. גם אני ניגנתי את בית השמש העולה, אבל האמת ששכחתי שהם ניגנו את זה. הכוונה היתה שאת האנימלס כבר אף אחד לא זוכר, לעומת פול מקרטני למשל..

אנונימי אמר/ה...

הי אייל
הגעתי לפה דרך הבלוג של עידן אלתרמן.
מצאתי היום את המאמר הזה שכתב פול לרגל 10 שנים למותה של לינדה, יפה ומרגש.
http://entertainment.timesonline.co.uk/tol/arts_and_entertainment/music/article3666255.ece

Unknown אמר/ה...

ברוכה הבאה, דרורית.
לא הצלחתי לפתוח את הקישור תנסי לכתוב אותו שוב.


פוסטים אחרונים וממש שווים !