לעקוב אחר הפרימיום

יום שני, 15 במרץ 2010

ג'וני הנדריקס - חדש !

ג'וני הנדריקס מוציא אלבום חדש! איך זה יתכן? ומי זה בכלל ג'וני הנדריקס? האב, הבן או רוח הקודש? האמת שרוב השירים באלבום פורסמו בעבר בדרך כזו או אחרת, אבל למה לקלקל חגיגה? יש כאן אלבום מלא של שירים שלא הופיעו באלבומים המקורים של ג'ימי הנדריקס, חלקם הוא הקליט בתחילת 1969 לאחר הוצאת אלבומו האחרון. אם יש מוזיקאי שאני מעריץ כמו אל, זהו ג'ימי הנדריקס. לפני שנרד לנושא האישיות וחייו הקצרים מידי של הנדרקיס. משהו על המוזיקה שלו: היום הגיטרה של ג'ימי הנדריקס נשמעת מובנת מעליה. הייתי צריך להסביר לבת שלי מה כל-כך מיוחד במוזיקה שלו. לאוזני ילדה בת 11 ג'ימי הנדריקס נשמע מעניין, אבל רועש מידי. ג'ימי הנדריקס עשה מוזיקה למבוגרים. יש במוזיקה שלו יסודות מהרית'ם אנד בלוז, האילתורים של הג'אז, הכאסח של הרוק הכבד, הזעם של הפאנק, הטריפים שלו מתכתבים עם כל לילות הפול מון של מוזיקת הטכנו- לטעמי הוא אחראי למפץ הגדול הרביעי במוזיקת הרוק ( אחרי אלביס פרסלי, הביטלס ובוב דילן).

כמה עובדות מעניינות על הבחור:
1. הוא נולד בסיאטל תחת השם ג'וני הנדריקס (כן, ג'וני, זו לא טעות)
2. הוא נפטר בגיל 27
3. אילו הוא היה חי היום הוא היה בן 68
4. הגיטרה הראשונה שלו עלתה 5 דולר
5. הוא היה שמאלי
6. הוא לא קרא תוים
7. הוריו התגרשו כשהיה בן 9
8. אימו נפטרה כשהיה בן 16 מדליפת אלכוהול בכבד (זה במילים שלי)
9. בגיל 21 הוא התגייס והיה צנחן בצבא
10. הלהקה שלו "ג'ימי הנדריקס אקספריינס" כללה בסיסט ומתופף לבנים וזהו. כל השאר זה הוא.
11. דווקא באנגליה הוא התחיל להתפרסם
12. כל הקריירה המפוארת שלו נמשכה כשלוש שנים
13. היתה לו חברה גרמניה לבנה
14. לא רק סמים - הוא גם היה אלכוהוליסט ושתה המון יין
15. שנה לפני מותו הוא הלך למגדת עתידות שאמרה לו שהוא הולך למות בתוך שנה- נבואה שמגשימה את עצמה?
16. בדיחה ידועה בקרב גיטריסטים (שאפשר להגיד אותה על כל דבר): ג'ימי הנדריקס היה עושה את זה יותר טוב.
17. כשהייתי ילד בשנות השבעים ג'ימי הנדריקס נראה לי מפחיד, מלוכלך ואלים, אבל היום אני יודע שהוא היה בעל נפש עדינה וטהורה- רואים את זה ושומעים את זה כשהוא מדבר.
אני לא צריך לספר לכם על טקס הריסת הגיטרה והעלתה לעולה (אבל אתם חייבים לראות את זה!)

הקריקטורה של שימי תבורי בארץ נהדרת, ובעצם גם שימי תבורי בעצמו הם דוגמא קצת גרוטסקית לכמה אדם מצתמצם במהלך חייו. הבגרות היא מירכוז של תכונותינו לכדי תכלית יעילה. אנחנו תופסים כיוון, מתעצבים, הופכים להיות יותר מוגדרים וברורים, ועם השנים אנחנו מצתמצמים ומצתמצמים ומתחילים לחיות בלופ של עצמנו. כל חייו של אדם הוא מנסה לגלות מי הוא, וכשהוא מגלה מי הוא, הוא מתחיל למחזר את עצמו. האם הייתי מוכן להיות ג'ימי הנדריקס? נראה לי קצר מידי. קצר מידי. קצר מיד. קצר מי. קצר מ. קצר. קצ. ק.
אני מציע לכם לחיות כמה שיותר. בכדי שלא ליצור איזו קדושה סביב כל המוות הזה בגיל צעיר, אני רוצה להזכיר כמה אגדות רוק חיות : לו ריד, בוב דילן, דיויד בואי, מיק ג'אגר, לאונרד כהן, פול מקרטני, פול סיימון, ואפשר להוסיף אפילו את מוריסי, בכל זאת מי היה מאמין שהוא יחיה כל-כך הרבה, עם כל הדכאון שלו.
הנה שיר אחד טוב מהאלבום החדש:

Jimi Hendrix - Hear My Train A comin

3 תגובות:

@אורית אמר/ה...

חובבת ג'ימי/ג'וני הנדריקס שנים רבות.
אני חושבת שעד היום אף אחד לא הצליח להוציא עם הגיטרה שלו צליל כל כך מזוהה ובלעדי כמו של הנדריקס.
שמעתי את האלבום "החדש", שאינו מחדש דבר, אבל תמיד טוב להזכיר ולהזכר.
כבר כמה שנים אני מבטיחה לעצמי להמיר קלטת וידאו שיש לי שמשלבת הופעות עם דוקומנטרי- ראיונות עם אלה שליוו אותו בחייו הקצרים.
זכור לי מקרה עצוב של חבר שנפטר ובטרם מותו ביקש שבהלוייה שלו ישמיעו את פוקסי ליידי.....
http://www.youtube.com/watch?v=OqQOaA2LPRo&feature=related

Unknown אמר/ה...

מעניין העניין עם הפוקסי ליידי..
עוד לא חשבתי איזה שיר אני רוצה בלוויה שלי- לא חושב שאפשר לבחור. פעם כשהייתי צעיר ועוד לא הטבעתי אף חותם בעולם, דברים כאלה העסיקו אותי יותר.

איל אמר/ה...

טוב שאתה מזכיר לי שאמור לקבל את התקליט (כן,בויניל, כראוי להנדריקס..) שהזמנתי בימים הקרובים. אגב, שמעתי כמה וכמה פעמים כבר את מלוא האלבום ברשת. שום חדשות, פשוט הנדריקס במיטבו.


פוסטים אחרונים וממש שווים !