לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 24 באוגוסט 2012

נבדק ונמצא פרימיום - כוח נשי




פתיחה
יש בכלל דבר כזה 'סתם שירים' ? משהו השתנה בהרגלי ההאזנה שלי בשנה האחרונה, זה נעשה במודע, אני מקשיב לפחות מוסיקה. אני מקשיב לפחות אלבומים, ואני נותן לכל סינגל את הכבוד שלו. אני כבר לא מחליט אם אני אוהב או לא אוהב שיר לפי 30 השניות הראשונות שלו. לכל שיר יש את הסיפור שלו וצריך להתייחס לכולו כמכלול. במקביל אני מרגיש שקצתי בסתם שירים, כלומר בשירים שלא מוסיפים ולא מורידים, כאלה שאין בהם משהו מיוחד. אני עדין נותן לאינטואיציה שלי לעבוד בשבילי, אני עדין מתלהב ו-'מתאהב' בשירים, אבל הגעתי לאיזו תכולה ועכשיו אני מסנן יותר מבעבר. זה רק מעצים את חווית האזנה. אני מוסיף רק מה שיש לו ממש להוסיף. אז לגבי השירים שיהיו פה היום. לרוב הם לא כאלה מונומנטלים, חוץ מהשיר של דינוזאור ג'וניור ופרייטנד ראביט. אבל איזה קליפים !  ובכולם כוח נשי שעושה את העניין למה שהוא

Dinosaur Jr. - Watch The Corners
השיר הזה היה כבר פה והוא טוב בפני עצמו. בוידאו רואים רומן נעורים בין נערה שעובדת בסופר לנער שעובד איתה. זה נעשה דרך האתר Funny Or Die. זה לא כזה מצחיק אבל יש פה קטע כזה שהילד הרע משנה את הפיקסלים של כל דבר שהוא נוגע בו, ויש אבא שמגונן. חמוד נורא.





Frightened Rabbit - State Hospital
השיר הזה  דווקא משהו, וגם הקליפ

Frightened Rabbit - State Hospital





Grimes - Genesis
הבת שלי בת 14 נכנסה לאובססיה בעקבות הסרט משחקי הרעב.  היא ראתה אותו פעמיים, וגם בלעה את הספר שעל-פיו עשו את הסרט וגם את שני ספרי ההמשך. הספר האחרון היה די מדכא, כך שמעתי. אני בעצמי לא רציתי לראות את הסרט הזה בגלל הרעיון האכזרי שעומד בבסיסו, אבל בסוף ראיתי.  בסך הכל זה עשה לה טוב היא אפילו התחילה לכתוב ספר בהשראה של זה. אתמול היא שאלה אותי: אבא למה בעצם יש הגבלת גיל להכינס לסרטים, אבל אין הגבלת גיל לקריאה של ספרים. לא ידעתי מה לענות לה.
הקליפ החדש של הגרימס הוא אגדתי כזה והזכיר לי את כל העניין. הם ביימו אותו בעצמו ואין לו עלילה ברורה אבל יש בו אסתטיקה עתידנית וגם נחשים ומיסתורין

Grimes - Genesis


Peaking Lights - Dreambeat
נערה צעירה מכירה את העיר הגדולה. זה מתחיל ברכיבה על אופנים מהים. עם גופיה שחורה ושורט ג'ינס ומסתיים במסיבה פרועה בו היא נכנעת לקצב המכשף



 
Killer Mike - Untitled
בכל מה שקשור להיפ-הופ קצת קשה לי להבחין בין טוב לרע. כי אני די בלימוד פה. כלומר את קניה ווסט ואווט קאסט אני אוהב, אבל לא לכך הכוונה. מה שקנה אותי בשיר הזה הוא הקול הנשי. זה מה שעשה אותו לדעתי.

Killer Mike - Untitled



Bleeding Rainbow - Pink Ruff
אני אוהב את הוידאו הזה יותר משאני אוהב את השיר. לא קורה בו הרבה רק תצלום פנים של אישה, אבל זה מספיק. אני לא יכול להגיד שבשיר הזה אין משהו מיוחד




Santigold
מי שבהחלט לא עושה שירים רגילים היא סנטיגולד. כאן היא מתארחת בתוכנית טלוויזיה.  מסתבר שהיא התחילה את הקריירה שלה כסקאוטרית של חברות תקליטים. היא נשאלה ע"י קולברט האם היא היתה לוקחת סיכון ומחתימה את עצמה בחברת תקליטים, כשהיא עבדה בזה ? היא ענתה תשובה די לא צפויה (יש רק כן או לא - מה כבר יכול להיות לא צפוי ? ) . ויש גם שיר מתוך האלבום האחרון שלה


Amiee Mann - Charmer
אני ממש לא מתלהב מהשיר הזה, אני מכיר כמה אנשים שנחשבים בעיניי כמאד מבינים שאוהבים אותה. אבל לא בגלל זה הבאתי אותה אלא בגלל שהקליפ הזה שווה צפיה. מה אפשר לעשות כשאתה צריך להופיע ואין לך כוח ? אולי שרובוט כפיל יעשה את העבודה בשבילך ? זה רעיון !



The Joy Formidable - Wolf's Law
קצת איכזבו אותי פה עם השיר הזה, אבל הקליפ שנראה כמו פוסטרים בשחור לבן הוא קיטש די כייפי, וגם כאן יש זמרת.

The Joy Formidable - Wolf's Law


הופעות פרימיום - סטיבן מלקמוס
אני לא ילד ניינטיז וכמה שאני מנסה לחוות את הניינטיז היום ככה זה בלתי אפשרי. זה לא רק עניין של גיל, אלא בעיקר עניין של תקופה. מה שהיה נכון וחדשני אז, נשמע היום מחוץ להקשרו ומיושן. היתה הופעה מצויינת נהנתי נורא. יש לסטיבן מלקמוס אישיות היו התלוצציות עם הקהל היתה אוירה נכונה. רב האנשים לא הכירו את רוב השירים שהיו, או שהם לא היו המועדפים עליהם ובכל זאת היתה אחלה חפלה, גם בגלל הנונשלנטיות והאוירה אבל בעיקר בגלל  שמלקמוס יודע להפליא כל-כך יפה בגיטרה, כך שזה לא משנה בכלל מה הוא מנגן. נמרוד מטאפס טאפס מסכם זאת הרבה יותר טוב ממני. ואני מסכים עם הדברים שנכתבו גם בוואלה, למעט הפיסקה האחרונה.

יאללה..
שתהיה לכם פרימיום של שבת

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !