לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 25 בינואר 2013

נבדק ונמצא פרימיום - החיים הם הכסף שאתה עושה מהם

מיכל ניב - להיות או לא להיות זאת שאלה שלא צריך לשאול 
פתיחה
בתחילת השבוע  הסוער הזה חל יום הולדתה ה- 48 מיכל ניב .  אחת הדמויות המיתולוגיות שהשפיעו הכי הרבה על חובבי המוזיקה האלטרנטיבית . היא היתה "הקצה "של פעם. הבלוג הזה נפתח בעצם בהשראתה ובהשראת שדרני רדיו נוספים מאותה התקופה כמו יואב קוטנר ואורלי יניב יבד"לו. גם אני הקשבתי לתוכנית "הפסקת עשר" שלה בגלי-צה"ל. אני זוכר שפעם, באחד הראיונות איתה, סופר שהיא היתה עורכת כל תוכנית כזאת לאחר השקעה של שעות רבות בתקליטיה, הרבה יותר מהמקובל. מלבד האהבה והחשיפה שהיא נתנה למוזיקה אלטרנטיבית, אני חושב שמשהו באופיה שיקף דבר שקיים בנפשו של כל חובב מוזיקה אלטרנטיבית - איזה צד אפל ומתוסבך. יהי זכרה ברוך.
  
Christopher Owens - Here We Go
כריסטופר אוונס התפרק מלהקתו Girls ופצח בקריירת סולו. עוד לא אמדתי בדיוק את גודל השינוי המוזיקלי. יצא לו עכשיו אלבום חדש. מתוכו אהבתי את השיר הזה. שירה של רוי אובירסון, מפוחית של אריק סיני וחליל של שם טוב לוי. מדבק.

Christopher Owens - Here We Go


Foals - My Number
פאולס עושים עוד צעד ועוד צעד לעבר המיינסטרים. כמעט ולא נשאר דבר מהרוק המתטתי שלהם. אני שומע בהם כעט הרבה יותר Fאנק. מה שעושה חשק לרקוד. וכך באמת נראה קליפ החדש שלהם, כמו הופעה בבארבי. ~אח~ (בנט הוא אח) מתי עלינו ? מה שיפה בקליפ הזה הוא גם כל המסביב של ההופעה. בחוץ, בשירותים, וגם בתוך הקהל.
Foals - My Number




Prince - Screw Driver
לא רק אריה דרעי עושה לנו רטרו לניינטיז גם פרינס חוזר לבמה עם אלבום חדש ומתוכו שיר חדש. אני מעריץ ותיק ואני סולח לו על שהוא עושה שירים חביבים אך לא מופלאים באמת. הפעם חביב יותר מהרגיל
 



King Krule - Octopus
בילי בראג מוציא בקרוב אלבום חדש. אבל בינתיים קינג קרול הצעיר הלונדוני המבטיח, שמזכיר בקולו את בארג, מוציא שיר חדש וענוג. אם תקשיבו לשיר הזה טוב טוב תבינו שיש בעולם יותר אהבה משהעולם הזה יכול להכיל, ובגלל זה בעצם יש מלחמות. גם כאן, כמו בקליפ של הפאולס, השירותים מככבים.

King Krule - Octopus



Ty Segall - Thank God For Sinners
כמה אצבעות ?! אם תצפו בקליפ הזה טוב טוב תבינו  שיש בעולם יותר אהבה משהעולם הזה יכול להכיל, ובגלל זה בעצם יש מלחמות.

Ty Segall - Thank God For Sinners



דייב גרוהל - בהופעה !
דיב גרוהל שחגג לאחרונה יום הולדת בהופעה ב- Sound City [קישור].

Dinosaur Jr. - Pierce The Morning Rain
דינוזאור ג'וניור הם הרוק הקלאסי של ימינו. קליפ חדש מבדח וגם לא ממש. מה שמסתתר בליבם של גברים בגיל העמידה.

Dinosaur Jr. - Pierce The Morning Rain



Shuggie Otis - Inspiration Information (1974) Full Album
מוזיקאי הסול Fפאנק שוגי אוטיס מגיע להופעה בבארבי באחד במאי. פעם זה היה חג הפועלים. עדכנו אותי מתי זה חג הבורגניות. אוטיס הוא אחד מגאוני המוזיקה השחורה. בגיל 13 הוא כבר ניגן על הגיטרה והופיע  יחד עם אביו ג'וני אוטיס בהופעות. בשנת 1969 שכהוא בגיל 16 בלבד הוא כבר ניגן על תופים, בס, קלידים וויברופון והוציא אל אלבום הבכורה שלו. סיבוב ההופעות הנוכחי שלו יקדם את אלבום המופת שלו Inspiration Information שיצא בהוצאה מחודשת וכן אלבום ישן-חדש שנגנז בעבר ויצא באפריל השנה. ההופעה בבארבי תכלול 7 נגנים ואם לא יפרוץ שלום (אני מדבר בלשון סגי נאור כאן) עד אז אני אהיה בה.




The Joy Formidable - This Ladder Is Ours
הרבה אלבומים חדשים וטובים יצאו השבוע. את אלה שאני חורש אני יותר אני מפרסם באמצע השבוע. גם לג'וי פורמידאייבל יש אלבום חדש. בינתיים אני מסתפק בקליפ הזה. אני חושב שהבת שלי אמורה לאהוב את זה יותר ממני
The Joy Formidable - This Ladder Is Ours

Dutch Uncles - Flexxin
זה נשמע כמו הוט צ'יפ עם כינורות. וזה קליפ חביב ופיזי מאד.

Dutch Uncles - Flexxin



David Byrne & St. Vincent - בהופעה !
נתתי עוד צ'אנס לצמד המיוחד והלא מובן מאליו הזה. להקשיב להם בהופעה הרבה יותר מעניין אותי מאשר באלבום. כלי הנשיפה נשמעים הרבה יותר תלת מימדים ככה [קישור]

Grouper - Cover The Long Way
היפוך גמור לחמימות הטרופיקנית של דיוויד ביירן היא הקרירות השילגית של גרופר. גם להם אלבום חדש. לי כל השירים נשמעים אותו הדבר. אבל בכל זאת את זה העדפתי. אז כנראה שיש הבדל
Grouper - Cover The Long Way


החיים של יאיר לפיד הרבה יותר מעניינים ממנו השבוע מצאתי את עצמי נשאב לתוך מערבולת הבחירות. היתה שאננות מסויימת לפני ההליכה לקלפי, אבל עם היוודע תוצאות המדגם, התחיל להיות הרבה יותר מעניין. יש משהו מעורר תקווה בתוצאות הבחירות האלה. יאיר לפיד הוא כנראה הדמות הכי מיינסטרימית שיש בנוף מולדתנו, האב טיפוס לישראלי הסחי החדש (אנטיתיזה לדפני ליף למשל), ודווקא הוא נטל על עצמו את ההובלה לעשות כאן מה-פ-כ-ה ! אם הוא יצליח לגרום לכך שיהודים חרדים יעשו שירות-לאומי (אפילו קצר) ולאחר מכן יוכלו לעבוד ולהתפרנס בכבוד, ולתרום את חלקם לתל"ג. אז זה שווה את הכל.
אני מודע לכך שיש הרבה אנשים שלא אוהבים אותו. גם אני קצת מאסתי בו בשנים האחרונות. לפני הבחירות הלכתי לראות אותו בחוג בית ודי התאכזבתי מכך שהוא חזר שוב ושוב על אותם מנטרות, ועירפל דברים אחרים. יחד-עם-זאת אני חייב לומר שהוא וודי אלן הם הדמויות הציבוריות שהכי השפיעו על חיי (לא דומים). את יאיר לפיד אני קורא מאז שהוא התחיל לכתוב במעריב לפני כמעט עשרים שנה, אז אני מכיר אותו על כל גילגוליו, עוד מאז שהוא היה איש צעיר.. וכשהוא כתב אז את הטור שלו זה היה דומה הרבה יותר לבלוגים של ימינו. השבוע ראיתי שוב ראיון שהוא ערך לשלמה ארצי. - ראיון שנכנס לנימי נפשו שלו וגם של שלמה ארצי. אמנם סחיאדת העולם אבל על הדרך הם מזכירים את איב מונטאן ואת פרנק זאפה. וכאן אפשר לראות אותו בגיל 32 ואת שלמה ארצי בגיל שיאיר לפיד עכשיו שימו לב ללחיים ולדוק הקול. לא פחות מעניין לראות אותו מראיין את שלי יחימובייץ' כשהיא נכנסה לפוליטיקה בשנת 2005. או כשהוא מראיין את ביבי ועל הדרך מודה שהוא לא מבין כלום בכלכלה. זה בסדר, גם שלי יחימוביץ' לא מבינה כלום בכלכלה. אבל הכי עניין אותי זה לראות אותו מראיין את אריק איינשטיין - זו גם תוכנית הפתיחה שלו בערוץ 2 והוא בוחר לפתוח אותה דווקא במשפט של ג'ון לנון: "החיים הם מה שקורה לך בזמן שאתה מתכנן משהו אחר". היה צריך להתחיל במשפט: "החיים הם מה שאתה עושה מהם". אבל אני חושד שהוא לא מכיר את טוק טוק.

ונסיים בסיסמת הבחירות שלנו
החיים יפים והמוזיקה פרימיום !
 

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !