לעקוב אחר הפרימיום

יום ראשון, 23 במרץ 2008

חופשה בקריביים? גם אתם יכולים!

מסיבות פורים הסתיימו, אפילו שושן פורים עבר. אבל הילדים עדין בחופשת חג. אז למה אנחנו לא? בכל מקרה אפשר להמשיך להרגיש שמחים וקלילים. החלטתי לצאת לחופשה בקריביים (בדימיון) ולשמוע מוזיקה ברזילאית (ראו גם מיקסטייפ), כי מה יותר מתקשר לפורים מאשר הקרנבל בברזיל, ומוזיקה ברזילאית.

בדקתי בויקיפדיה הקרנבל הוא חג דתי כמו שחשבתי, ונעשה כחגיגת התהוללות של ארבע ימים לפני צום ממאכלי בשר של 40 ימים לפני חג הפסחא. הצום נעשה לכבוד ישו, הקרנבל לכבוד תאוות הבשר ותאוות הבשרים - יופי של חג.
שמתם לב שאצלם קודם כל אוכלים ואח"כ מתנזרים. אצלנו קודם תענית אסתר ואח"כ פורים. שמתם לב שכולנו שמענו על הקרנבל ואף אחד לא שמע על "צום הבשר" (גם כן צום.. בתכלס חג שבועות ארוך). אני דווקא מכיר את הצום מחבר ערבי נוצרי מהעבודה, אבל לא ידעתי שזה קשור לקרנבל. דרך-אגב תדעו לכם שכמו שאנחנו לא יודעים כלום על החגים שלהם, גם הם לא יודעים על מי ומה החגים שלנו. אבל אני מכיר גם כמה יהודים שחשבו ששבועות זה חג של טנא, וביכורים ולא ידעו שהוא חג מתן תורה ואחד משלושת רגלים (כלומר חופשה בחוק לכולם, ולא כמו פורים).

בכל מקרה שנה שעברה יצא אלבום יפהפה של מוסיקאי ברזילאי בשם טוקו. מצד אחד סמבה, מצד שני מעודכנת, ותוך שמירה על פשטות. כלומר לא סמבה עתידנית, פלצנית, מסונטזת, מתחנפת, מטופשת וכו'.. אלא יופי של דבר.

זה עושה מסז' טוב למוח, הנה דוגמא.

הוראות שימוש: יש לדמיין שאתם בחופשה בקריביים, חוף טרופי, מים כחולים-ירוקים, עצי קוקוס, מיטות שיזוף, רק בלי משה.

Toco - Bom Movito




אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !