לעקוב אחר הפרימיום

יום שלישי, 18 במרץ 2008

התחפשתי למען עתיד ילדיי

עם כל הכבוד לאיפור של אמי וינהאוס, אמן התחפושות הוא ללא ספק, דיויד בואי. התלבטתי איזה שיר לשים שקשור לפורים: "זיגי סטרדאסט" - התחפושת האולטימטיבית, "גיבורים"- כי זה הרי חג של גיבורי-על, או "שינויים" - כי הרי כל הענין בפורים הוא שינויים, או "בנמל באמסטרדם" שהוא הקליט שיכור עד-דלא -ידע .אפילו התלבטתי האם לשים "בוא נרקוד" כי חג. " Ashes to ashes" נראה לי הכי מתאים כי בקליפ בואי מחופש לליצן עצוב, וגם בגלל שהוא בעצם מדבר על תחפושות העבר שלו למשל "מייג'ור טום". אבל זהו שיר לא מספיק שמח. למי שביקר כאן כבר שמע את רוב השירים במיקסטייפ לפורים.
החלטתי לשים את "אהבה מודרנית" כי זה השיר הכי שמח שלו, וזה גם מתקשר למוטו של הבלוג. עד היום אני לא מבין למה הוא התכוון, האם יש אהבה מודרנית ? בכלל, אחרי שעברנו את המשבר הפתטי של באג 2000, ואנחנו במילניום השלישי, אף אחד כבר לא מתלהב מהמודרנה ומהעתיד. איך אפשר עם האינטרנט, הפקס, האייפוד והאייפון, וכאשר אנחנו יכולים לשלוח תמונות וסרטונים, ועוד מעט את עצמנו, באופן מיידי ממקום למקום. ולחשוב שלפני עשרים שנה לא היה טיימר לדוד (בויילר).
כשחושבים על זה, כל העניין של התחפושות ושינויי הדמויות של דיויד בואי היה תמיד לכיוון של דמויות עתידניות, וחיפוש, או משאלה, או מחשבה ודימיון - איך יראה העתיד. הייתי יכול לכתוב לכם, שכל זה לא קיים בעולם שלוקח את עצמו ברצינות תהומית, כמו הקומוניזם והאיסלם, וכמה חשוב שבתרבות שלנו יש מקום לתחפושות ולקלילות ולשינויי, ושבעצם האפשרות לצחוק על עצמנו, ולהתחפש למשהו אחר, היא גם האפשרות להתקדם, להשתנות, להשתפר ולהגיע לעתיד טוב יותר- אבל למה לקלקל את החג. עכשיו כשאתם עושים שטויות יש לכם תירוץ ממש טוב. רק לך תסביר את כל זה לשוטר, כשאתה נוהג שיכור :"אני נוהג שיכור, כי אני מנסה להשתחרר, ובכך לתת לי אפשרות להתשנות למשהו טוב יותר, ובכך להבטיח עתיד טוב יותר לילדיי" (לא לנסות בבית).
משום מה, תחפושות כולל אלה של ונציה מתקשרים לדקדנט, ניוון ושקיעה. לכן לא כל יום פורים - הכל עניין של מידה.
ואם יש מישהו שיכול לחשוב שגם אהבה אפשר לאהוב אחרת, בצורה עתידנית, זה דיויד בואי. פורים זה זמן לחשוב על זה, על אהבה שהתחפשה למשהו אחר, יותר קולית, יותר קלילה, יותר מגניבה, יותר אביבית וטרנסגלקטית. קדימה, שבט טאיינו, המשימה שלכם להיום: כל הבנים להתחפש לערפדים, כל הבנות להתחפש למשרתות צרפתיות, ובהצלחה במשימה.

חג שמח.


תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

אייל, הייתי בטוחה שאני אמצא איזו תמונה שלך. גם אני אהבתי בגיל הטיפשעשרה את דיויד, היום אני מעדיפה לשמוע את צלילי מחשבותי.
שיהיה לך פורים שמח . ובנינו הרי הכי חשוב שהאלכוהול יהיה איכותי כל השאר רעש וצלצולים.


פוסטים אחרונים וממש שווים !