לעקוב אחר הפרימיום

יום רביעי, 6 באפריל 2011

שיפוט מהיר: TV on The Radio



אלבום אולפן רביעי וחדש ללהקה הברוקלנאית TV on The Radio. אחריי שהם נישאו על גליי ההייפ עם Return to Cookie Mountain ואחרי  אלבומם האחרון והדאנסי Dear Science בא עכשיו Nine Types of Light, שנשמע כמו המשך טבעי של מה שהם עשו עד כה, עם איזו התפתחות למשהו גרובי וסקסי יותר. לדעתי המוסיקה של Tv On The Radio  היא מוסיקה שאוהבים כטעם נרכש. קשה מאד להתחבר אינטואיטיבית למקצבים המורכבים ולהפקה המושקעת של שני האלבומים האחרונים . מצד אחד יש במוסיקה שלהם שורשיות אפריקאית שקוראת לך לרדת לעומקם הרוחני של הדברים, מצד שני ההפקה המלוטשת עם תופים אלקטרונים והקלידים הנוצצים - משאירים אותך צף מלמעלה. מצד אחד פרא בלתי מתורבת שאתה רוצה לקבל, ומצד שני Fאנקיות רקידה. אני לא חושב שיש ילד שיכול להקשיב למוסיקה שלהם ולהידלק עליה. ואני אומר את זה כי באופן די מוזר העורך הראשי (בתמונה למטה) מאד אוהב את Give Blood, השיר שהוציא Kyp Malone, הגיטריסט של TV on The Radio, באלבום הסולו שלו. מאלון ידע להישאר ברובד הגולמי של הדברים, באופן שלא פסח על שני הסעיפים, וכך באופן פרדוקסלי דווקא בגלל שהוא לא "מתמסחר", הוא נשאר יותר נגיש. אני לא מוסיקאי, אבל TV on Yhe Radio נשמעים לי הכי מוסיקאים שאפשר להיות בעולם. השירים שלהם מהונדסים ומתוזמרים כמו שמתזמרים מוסיקה קלאסית. אפשר לשמוע ממש ניצוח על הכלים. רק חבל שאין כאן אף שיר שנדבק ומנדנד לך ומזמזם לך בשינה. אני מקשיב שוב ושוב, ובכל שיר אני מוצא עוד פינה, עוד מרקם, עוד עושר שלא שמתי לב אליו בהאזנה קודמת. אבל העושר הזה הוא גם זה שגורם למחשבות לנדוד ועושה אותך מעט אדיש.
ואחרי ריכוז- ועוד ריכוז -ועוד ריכוז יכול להיות שזה יכנס יותר מתחת לורידים. בינתיים אני לא רואה איך הם הופכים בעצמם את המוסיקה שלהם, עם כל מורכבותה הקלאסית, לקלאסיקה.
הסינגל Will Do בוידאו למעלה, הוא השיר הכי קליט באלבום, אבל לא הכי מייצג. למטה יש דוגמא יותר מייצגת, וגם טובה.
שורה תחתונה: אלבום מורכב ועשיר עם שירים מצויינים. אלבום שדורש האזנה דרוכה, ואולי דווקא כוס יין בצד. לאוהבי הלהקה לא צפויה אכזבה.

TV on The Radio - You

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !