לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 22 באפריל 2011

נבדק ונמצא פרימיום: לדעת את כדור הארץ



מצה שמורה באישור הרב בראיין אינו
היום, יום כדור הארץ, שזה אומר בעיקר יום שבו אנחנו מעלים את נושא איכות הסביבה למודעות. הדבר העיקרי שהעולם צריך לעשות בשביל לשמור על כדור הארץ זה לדאוג להשכלה לנשים בעולם השלישי, זה הדבר היחיד שיכול לבלום את הילודה, ולמנוע קטסטרופה אקולוגית עתידית, זאת בנוסף לצד ההומנטרי האדיר שיש בהשכלה דווקא לנשים ודווקא בעולם השלישי. לאנשים עם השכלה יש יותר אפשרויות תעסוקה, ויותר אפשרויות פרנסה וקיום. השכלה לנשים יקדם גם את מעמד האישה, וזכויות האדם שלה ושל ילדיה. חוץ מזה, אחריי הכל, עצם רכישת הידע כשלעצמו היא מותר האדם מן הבהמה, והיא אשר נותנת לנו איכות חיים. כי עוני הוא לעולם, קודם כל תרבותי ואף פעם לא חומרי. אפשר לראות את זה בתנועה הקיבוצית ציונית מלפני מאה שנה, אפשר לראות את זה אצל כל מיני ערסים שמסתובבים עם שרשראות, מכוניות יקרות ודאווין ושבפנים אין להם כלום.
דרך-אגב, גם בארצנו יש עולם שלישי, ואני מתכוון בעיקר לאוכלוסיות מיעוטים, ואם רק נשקיע מספיק בהשכלה שלהם, אנחנו, וגם הם, נראה את הפירות של זה. אני מאמין שגם השלום בינינו לבין הפלשתינאים תלוי כמעט אך ורק במצב הסוציואקונומי שיצליחו להגיע אליו הפלשתניאים, ובשביל זה צריך חינוך והשכלה.
בינתיים אתם מוזמנים למחזר בקבוקים, לצרוך הרבה פחות מים, ולקנות הרבה פחות. ממש פחות. בעניין הזה אפשר ללמוד קצת מהחרדים שממחזרים בגדים בלי סוף.

1. למעלה שיר שמח של M.anifest ממניאפוליס שנקרא Suffer - הוידאו נעשה בגאנה. נראה לי מתאים גם לפסח וגם יום כדור הארץ.

2. לכבוד יום כדור הארץ, אלברט בגר נותן את האלבום שלו ביג מאדר להורדה חינם. בקישור הזה אפשר לשמוע קצת מאלברט בגר על גישתו לנושא, ועל פעילותו בנושא - באמת (בלי ציניות) כל הכבוד !
4. בראיין אינו כבר כל-כך שולתתת בעולם המוסיקה של היום שאנחנו נוטים לשכוח איזה עוף מוזר הוא, אבל הוא לא שוכח להזכיר לנו. השיר החדש שלו הוא מתוך אלבום ובו אינו משתף פעולה עם המשורר Rick Holland. דרך אגב, זה השם המלא של אינו: Brian Peter George St. John le Baptiste de la Salle Eno. והשיר הזה גדול


Brian Eno - glitch (taken from Drums Between The Bells) by Warp Records

3. אי.פי.  חדש ל-Unkle מתוכו שיר שהם הקליטו עם ניק קייב, צריך קצת להתרגל:



5. הנה הוכחה שאני לא עד כדי כך היפסטר: שיר כבר לא כל-כך חדש ל-White Denim רק עכשיו טרחתי להקשיב לו והוא נמצא מצויין:
Anvil Everything by WhiteDenim

6. משהו שממשיך את הקו המוסיקלי של הפוסט הזה אבל עם נטייה הרבה יותר רקידה.



7. עוד שיר חדש ל- My Morning Jacket. יותר נכון נעימה חדשה ונעימה
My Morning Jacket - Octoplasm


8. [תודה למונקרייב] ביום התקליט יצאו הרבה שאריות של כל מיני אומנים, למשל: שני שירים חדשים של רדיוהד שלא נכנסו לאלבומם האחרון, EP עם 4 שירים של רג'ינה ספקטור מהאלבום של 2009, וגם אלבום קאברים של הפו-פייטרס. זאת בנוסף לאלבום המצויין של הפו-פייטרס Wasting Light ! בלי שום קשר הפו פייטרס קיימו הופעה באוסטרליה שבה הם השאירו חוויה בלתי נשכחת לאחד המעריצים ! (מכאן הציטוט של המונוקרייבים:) ככה משאירים לבנאדם חוויה לספר לנכדים: גרוהל הוא האיש הכי מגניב שקיים. נקודה.



שתהיה לכם פרימיום של שבת !

פוסטים אחרונים וממש שווים !