לעקוב אחר הפרימיום

יום שבת, 9 ביוני 2012

נבדק ונמצא פרימיום - Don't Kiss the Beast



Peace and Harmony
פתיחה -
השבוע פרינס חגג יומהולדת, ומאד שמחתי לגלות שיש ברשת התייחסות רצינית אליו, כאל אחד המוסיקאים הגאונים שקמו בדורנו.  מה שאני אוהב אצל פרינס - חוץ מהיצירתיות, החדשנות, והתעוזה המוסיקלית - זה גם החיוביות שפורצת מהמוסיקה שלו. הוא אף-פעם לא התנהג כמו בתולה (ראו מדונה), הוא גם אף פעם לא הפסיק עם הטיזינג, אבל תמיד הפרובוקציות אצלו היו בשביל הפאן, והערכים שלו הם של אוהב אדם, במיוחד מהמין השני... אבל לא רק. אחד השירים של פרינס שאני הכי אוהב הוא Positivity שממנו לקחתי את המשפט לכותרת הפוסט הזה Don't Kiss the Beast. כי הפוסט הזה הוא על התופעה של הקליפים השטאנים שיש היום. השבוע ראיתי כבר קליפ שבו הראו איך מישהו חובט עם אלת בייסבול בגולגולת של מישהו, ואיך ניתזים מראשו רסיסים, ואיזה חור נוצר לו בראש - הקליפ הזה לא יובא לכאן !
כשאני רואה קליפים, אני תמיד מתלבט בין הצורך לעדכן (כי בכל זאת זו המטרה של האתר הזה ואני לא רוצה ל "החריש") לבין הטעם האישי שלי. אין כאן התחסדות, אין לי בעיה עם פרובוקציות, כל עוד זה נעשה עם טעם טוב, או טעם רע-טוב או בליווי הומור. מבחינתי זה בסדר גם אם זה עובר את הגבול בנושא של מיניות, אבל אלימות טהורה זה משהו שאני באמת לא מבין. לא אוהב. לא מכבד. ולא קורא לו אומנות טובה.
אם אתם מתחת לגיל 18 אתם לא אמורים לצפות בחלק מהקליפים שבפוסט הזה, וגם אם אתם בעבודה או ליד הדודה הפולניה שלכם.

אריקה באדו בעירום
סיפור גדול היה השבוע סביב הקליפ החדש של הפליימינג ליפס ואריקה באדו. היא התפלשה באמבטייה בעירום מלא עם ג'לי בצבע אדום (שמסמל נוזל שיוצא מגוף האדם בצבע אדום, הידוע גם בשמו: דם) וג'לי בצבע לבן (שמסמל נוזל שיוצא מגוף האדם הידוע גם בשמו:...). היא שכבה, התרוממה, עמדה, וראו לה את הכל (כולל הכל). אחרי שהקליפ יצא היא הביעה מחאה רבתית, אמרה שזו אחותה בכלל (כן, מסתבר שזו אחותה שקוראים לה ניירוק) והוא הוסר באופן רישמי. האמת שאני לא לגמריי מבין מה היא רוצה. הרי היא הצטלמה ככה, זה לא שדברים הוצאו מהקשרם. מה שמזכיר לי שעד היום לא טרחתי לראות את הסצינה של גלי עטרי וענת עצמון בדזינגוף 99. נראה לי משהו שאני צריך לעשות לפני מותי (לא להאמין כמה חניה היתה פעם אמצע רחוב דיזינגוף). לסיכום: שיר בינוני, קליפ שנוי במחלוקת מתוך אלבום לא רע בכלל.

The Flaming Lips ft. Erykah Badu - The First Time Ever I Saw Your Face

Thank You Lord For Satan
כאן יש המון הומור. משפחה של ווייט טראש בלונדינים. יש כאן גם איזה סיפור רומאו ויוליה, אלא שהפעם להורים של החתן והכלה לא איכפת, מי שמתנגד פה בחריפות הוא האח הקנאי, ובסוף הקליפ יוליה לא מתאבדת אלא נלחמת על זכותה. אם לזרוק לבנה על הראש של אחיה זה נחשב. לפני הארוחה המשפחתית היא מברכת את אלוהים על כל הדברים הטובים שקרו לה. קליפ מצחיק וגרוטסקי שנראה כמו סרטים מצויירים.

DIE ANTWOORD - BABY'S ON FIRE


תנו לגדול בשקט
זה כבר הרבה יותר קליל. ילדים מופרעים הופכים לאנשים נחמדים. זה נושא הקליפ. שיר חמוד וילד חמוד שגונב את ההצגה

Danny Brown - Grown Up


OFF! - Cracked
כשהייתי בן 13 נורא רציתי לעבוד. הייתי תלמיד טוב וכל זה..אבל רציתי בנוסף ללימודים. לא יודע להסביר את זה. אבא שלי גם כן לא הבין. אז בשביל הצחוק הוא הציע שאני אסתובב עם בגד של שלט פרסומת ואחלק פליירים. נשמע לי נורא מוזר. חלמתי על זה בלילות. הקליפ הזה מדגים איך עושים את זה, וזה נגמר בקטע סלפסטיק.

OFF! - Cracked


בית בחוף
לא הבנתי לגמריי את הקליפ החדש של ביץ' האוס. נראה לגמריי מחוץ להקשרו. שלושה אנשים שעוברים למימד אחר של מציאות. אני אוהב את האלבום הזה. אני אוהב את השיר הזה. וגם הקליפ לא מזיק.

BEACH HOUSE - LAZULI


אבל אנחנו תמיד חיוביים
החיים יפים והמוסיקה פרימיום !


פוסטים אחרונים וממש שווים !