לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 30 בנובמבר 2012

נבדק ונמצא פרימיום - רק זמן ירפא את הזמן


45 שנה לאלבום הבננה של הוולווט אנרגראונד
 פתיחה
שבוע סוער עבר עלי. חוץ מלבני וברק, חוץ מההכרזה באו"ם, פריימריז לעבודה ולליכוד גם אדם מאד בכיר ואהוד פרש מחברה שאני עובד בה, ועוד חברה שאני עובד איתה פשטה את הרגל. לכל זה יש השפעה עצומה על המון אנשים מוכשרים שחשבו שהאדמה מתחתם יציבה, ועכשיו הם יצטרכו לחפש עבודה מי יודע איפה. בימים כאלה כשאתה רואה את המציאות מתעתעת אתה מחפש במה להיאחז. השיגרה כבר לא שיגרה. אז הפינות השקטות האלה של מוסיקה נראות מוגנות יחסית מפני כל סערה
 
The Twang - Tomorrow
אני לא חסיד של קאברים. הרבה פעמים מדובר בחיקוי  דהוי של המקור, ואז בשביל מה? ופעמים אחרות מדובר בגרסאות אקוסטיות או פופליסטיות שמוציאות את העוקץ מהשיר. אבל במקרים שזה כן עובד, נוצרת פרשנות חדשה ומרעננת. פעמים אחרות העבודה שהקאבר עושה הוא להביא חזרה לבמה שיר נשכח תוך כדי שהיא מרעננת אותו כמו חדש (היא זו כמובן המוזה שממנה באה המילה מוזיקה). אני חושב שזה המקרה הזה, שבו טוואנג מחדשים את דורתי קולם. תענוג !
The Twang - Tomorrow

Oneirogen - Oneirogen
מוסיקה אלקטרונית נשמעת הרבה פעמים כמו איזו סובלימציה של צלילי המכונות שמלוות את חיינו. הקטע החדש הזה שמאד אהבתי הזכיר לי מכונת כביסה. פעם הטלוויזיה הלימודית של הילדים. היינו מביטים בה שעות, כמו בפרסומת ההיא של אבקת סוד, שבה יושב ילד על מכונת כביסה ואומר: מתסובבת, מסתובבת, מסתובבת...מפסיקה !
Oneirogen - Oneirogen


Kiss The Anus Of Black Cat - Weltuntergangsstimmung
הקטע הזה וגם הקודם הם בהלצתו של גיא ר. זה מתוך אלבום חדש שהשם שלו Weltuntergangsstimmung. אהבתי את השיר. ויש את כל האלבום להזרמה.

Kiss The Anus Of Black Cat - Weltuntergangsstimmung




Darwin Deez - Free //The Editorial Me
Darwin Deez - Free //The Editorial Me
הקליפ הזה מזכיר לי את הסרט "לקום אתמול בבוקר". סרט המספר על כתב טלוויזיה שנשלח למורת רוחו לסקר איזה פסטיבל בעיירה שכוחת אל. הוא מעביר את היום בנגטיביות איומה, ולמחרת במקום לקום ולחזור לביתו הוא מגלה שהוא מתעורר לאותו היום בדיוק, ושוב. ושוב. עד שהוא לומד להעביר את היום הזה בצורה מהנה ומושלמת





Beth Jeans Houghton
עונת הסיכומים כבר החלה. וזו הזדמנות מצויינת לגלות דברים שחמקו לך מתחת לראדר. אני מאד אוהב סיכומים אישים. בגלל שזה אישי. אני אוהב את הפן האישי בהאזנה למוסיקה. כי זה אנושי. למשל הסיכום של מיכאל גינזבורג. סיקרן אותי במיוחד אלבום השנה שלו. כי הוא לא היה מוכר. אז הקשבתי קצת, ונהנתי:




Lloyd & Will Cole Acoustic Sessions
לויד קול  מלהקת "לוייד קול והקומושנס" המיתולוגית והבן שלו, במיני אלבום אקוסטי שבו ה מנגנים שירים יפים ומוכרים. לא כל שיר פה מעיף אותי אבל הקול של לוייד קול עושה את הכל. וחוץ מזה מאד נוגע שיתוף פעולה בין אב לבן.




The Rolling Stones - בהופעה בלונדון מלפני כמה ימים
אם יש להקה שאני שומע כבר 30 שנה שהיא יוצאת למסע הופעות אחרון בהחלט שכולל כמובן 50 איצטדיונים ב50 ארצות זו הרולינגסטונס. אנשים שהיו בהופעה שלהם אומרים שהיא חוויה חד פעמית. בעבר הם לא כאלה עניינו אותי. אתם יודעים יש מחזור כזה.. שלהקה היא בשיא לפני שנולדת בכלל..ואז היא אחרי השיא, ואתה לא שם עליהם..ואז הם מגיעים למצב כמו שהיום שהם אגדה ואז אתה אומר למה בעצם לא הלכתי אף פעם להופעה שלהם ? לא שיכולתי להרשות לעצמי, אבל יכולתי להרשות לעצמי לרצות. לפני כמה ימים הם הופיעו לדעתי באמת בסיבוב אחרון בהחלט באנגליה. אם רק הייתי יודע..זה גם לא היה עוזר. רחוק מידי ויקר מידי בשבילי.

The Rolling Stones & Bill Wyman - Honky Tonk Women - The O2 Arena - Live in London - Nov 25 2012



Jimi Hendrix - AlbertHall 1969
השבוע ג'ימי הנדריקס היה חוגג 70 אם הוא היה חי. אם..אבל הוא לא. מה שטוב בימינו שבקלות די רבה אפשר לצפות בהופעה שלו ממהתקופה ההיא. פעם היינו צריכים חלום רק בשביל להשיג בקלטת וידאו דבר כזה. אבל הנה זה עכשיו במחשב שלכם ואתם צריכים רק להקליק על כפתור הפליי




45 שנה לאלבום הבנננה
לסיום, יותר מ- 45 שנה עברו מאז אנדי וורהול שינה את ההיסטוריה של מוסיקה עם הקמת להקת הוולווט אנדרגראונד. לפעמים כל מה שאתה צריך זה חזון, אנשים טובים, גאונות, ראיה אומנותית, אומץ..טוב לא לכל אחד יש. אז עכשיו. יש הוצאה מחודשת לאלבום הבננה. וזה הבונוס שהצליחו להוסיף לו. יופי.




וזהו
שיהיה לכם הכל בפרימיום

פוסטים אחרונים וממש שווים !