לעקוב אחר הפרימיום

יום שבת, 17 בנובמבר 2012

נבדק ונמצא פרימיום - Cloudy

 

פתיחה
הפוסט הזה כמובן בצל המלחמה הזו. זה לא דבר טבעי מלחמה. אני חושב שלקח לנו איזה יובל מהקמת המדינה להבין את זה, אבל אחרי מלחמת לבנון אחת ואינתיפאדה אחת, הפנמנו  ש-"אי אפשר לחיות ככה". נמאס לנו לחיות על חרבנו. כל חייל סדיר מת להילחם, אבל איך שיש לך ילדים אתם מבין שאתה מעדיף שלא.  שלא יהיו יותר מלחמות..אם צריך נחזיר להם (או שניתן להם) מה שצריך, ושיעזבו אותנו במנוחה. רגע, אבל זה לא מה שעשינו עם עזה ? לא החזרנו כבר את עזה? 

פתיחה 2
אני עובד כל יום עם ערבים. כולם ידידים. אחד מהם בגיל 60 ממזרח ירושלים למד במצרים את התואר להנדסה.. בדרך-כלל אני נמנע מלדבר איתם על פוליטיקה, אבל איתו יש לי הרבה שיחות פתוחות, מתוך רצון להבנה, מתוך כבוד הדדי, ואפילו הייתי אומר מתוך זה שאנחנו מחבבים אחד את השני...מבחינתי הייתי מחזיר הכל בשביל שיהיה שקט (ואני לא שמאלני), אבל עוד לא הצלחנו למצוא נוסחא שתתאים לו. העניין הוא שהוא לא רוצה להיות באף מדינה אחרת בעולם... בגלל שזו מדינה מפותחת, בגלל החופש, בגלל הכלכלה, בגלל שטוב לו פה... פשוט לא נעים לו להיות בארץ שלו תחת שלטון של יהודים (למרות שהמשפחה שלו הגיע מסוריה, כן). מבחינתו זה חלק מכל ארץ ערב. ואנחנו כובשים, כמו שהשלטון האשמי כובש בירדן, וכמו שהמנדט הבריטי היה כובש. אנחנו אמנם כיבוש יותר נאור (מילים שלו). אבל כיבוש בכל זאת, לדעתו.

פתיחה 3
אתמול אכלנו ארוחה משותפת עם עמוס ונעמי אורחים שהגיעו מקיבוץ בדרום לישון אצל חברים שלהם בצפון.  דיברנו מן הסתם על המצב, ואז עמוס אמר לי: "שמאלני מאוכזב הוא יותר גרוע מחוזר בתשובה". לכולם נגמרו אשליות השלום. אבל אם לא בטוב, אז אנחנו נשיג אותו בכוח.

 
Johnny Marr - The Messenger - חדש !
מוריסי הוציא הודעת תמיכה בטוויטר לעזה. וגם ג'וני מר לא נשאר אדיש והיציא שיר חדש שנקרא המסנג'ר. אני בכלל לא מבין למה לא עושים את כל המלחמה הזו בטוויטר. במקום לשגר קאסמים החמאס היה מוציא הודעה בטוויטר: "מוות ליהודים !" במקום לשגר פאג'ר 5 לתל-אביב הוא היה מוציא הודעה: "מוות לצוררים בתל-אביב !" אנחנו בתגובה היינו מוציאים הודעה בנוסח: "כושלאמאמשלכם" או משהו אחר שאנחנו חושבים שהם מבינים..ככה ארבע חמישה ימים עד שהיה נמאס..
ועכשיו ברצינות: זה השיר הכי מעניין ששמעתי השבוע. ג'וני מר עושה קסמים בגיטרות שלו..בהתחלה היה חסר לי משהו, אז הקשבתי שוב ושוב ושוב עד שמצאתי אותו.

Johnny Marr - The Messenger



Yo La Tengo - Before We Run - חדש !
קשה שלא לאהוב את יו לה טנגו. קונצנזוס שהוא המכנה המשותף הגבוה ביותר. אם אתה אוהב גיטרות אתה צריך להתעלות קצת לפופיות שבהם, ואם אתה אוהב אינדי אז אתה צריך להתעלות מעט לאלטנרנטיביות שבהם. ומצד שני זה כל-כך זורם באופן טבעי לאוזן..שאין צורך בכלל להתאמץ. זה שיר חדש מתוך אלבום שבדרך שיצא בינואר.
Yo La Tengo - Before We Run

ועוד שיר שלהם, שהוא בעצם חידוש
Yo La Tengo - I Saw The Light

Billie Holiday - All or nothing at all
אני תמיד אומר שמוסיקה צריך להתחיל לשמוע מבילי הולידיי, וסתיו צריך להתחיל מבילי הולידיי. אני מכיר הרבה שירים שלה את את השיר הזה גיליתי השבוע. וזה כזה כיף

Billie Holiday - All or nothing at all

 
Neil Young and Bob Dylan - Helpless + Knockin' on Heaven's Door 1975
ניל יאנג חגג יומהולדת השבוע. אני לא מהמעריצים המושבעים שלו. אני יותר אוהב אותו כאדם (כפי שהוא משתקף מהמדיה) מאשר את המוסיקה שהוא יוצר. שבוע שעבר היה כאן ראיון שלו יחד עם פטי סמית' (מומלץ ביותר !) שבו הוא מדבר גם על ההשפעה של דילן עליו. וכאן יש ביצוע שגיליתי השבוע של שניהם משנת 1975.  לפעמים הופעות חיות הם ממש חיות...יש בהם משהו חי נושם שנוצר תוך כדי על הרגע, ואין פלייבק בעולם שיכול ליצור אותם....

Neil Young and Bob Dylan - Helpless + Knockin' on Heaven's Door 1975



Melody's Echo Chamber - You Won't Be Missing That Part Of Me  - חדש !
האלבום של מלודיס אקו צ'אמבר נשמע לי כמו אלבום דרים פופ שיגרתי, עד שמישהו הפנה את תשומת ליבי שמי שהפיק אותו Kevin Parker מלהקת Tame Impala בשיר הזה זה בולט במיוחד לטובה. והקליפ חדש.

Melody's Echo Chamber - You Won't Be Missing That Part Of Me


Azealia Banks - Atlantis - חדש !
אני לא חושב שהייתי יכול להקשיב לאלבום שלה ברצף, ואני גם לא בטוח כמה השירים שלה עומדים בפני עצמם, אבל עם הקליפים והחזות החצי משעשעת והחצי סקסית שלה זה עובד.
Azealia Banks - Atlantis



Cloudy - Simon and Garfunkel
מכל שירי העננים שיש בעולם אני הכי אוהב את השיר הזה של סיימון וגרפנקל אני מכיר אותו כבר המון זמן.

Cloudy - Simon and Garfunkel

ולכל הלוחמים ותושבי הדרום
שתהיה לכם פרימיום של שבת שקטה

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !