לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 29 באוגוסט 2008

נבדק ונמצא פרימיום- אמריקה של אובמה

אמריקה עוברת משהו, זה בטוח. לקראת חילופי השלטון הצפויים שם, או בלי קשר בכלל ישנה תכונה של שינוי, רעננות, רננה ודיצה, מוסיקה שלא היתה שם עד כה. רק בברוקלין מתקבצים כל-כך הרבה כישרונות שכולם פרצו בשנת 2008 בבת-אחת די אם נזכיר את MGMT ו-Vempire Weekend. לכן רוב "נבדק ונמצא פרימיום" יוקדש לרשימה שערכו NME של 25 הלהקות המדליקות כיום באמריקה. אבל לפני כל זאת, קרו כמה דברים השבוע שאני לא יכול להתעלם מהם:

1. אייבי נתן נפטר השבוע. מעבר לכך שזו ידיעה מוסיקלית בגלל תחנת הרדיו הרעננה שהוא הפעיל פה בשנות השמונים, הוא היה אדם שפעל בכל מעודו לעשות טוב לבניי אדם ולבני עמו ומגיע לו על-כך תודה. אני חושב גם שכוונתו בנושא השלום היתה מאד טהורה ודרישתו בטיסה שלו למצרים ב- 1966 שהערבים יכירו בישראל ושירצו לחיות בשלום עימה מעוררת הערכה. אני חושב שזה מאד שונה מרוח שלום עכשיו שקיימת היום. יהי זכרו ברוך.

2. השבוע התקיים פסטיבל הג'אז באילת ובהזדמנות זו אני ממליץ לכם על הדיסק של להקת "התפוחים". שמעתי אותו באינטרנט בסטרים, ואתמול רציתי לקנות אותו בחנות אבל הוא אזל. מי אומר שדברים טובים לא נקנים.

3. שתי מילים על אירועי יום שלישי: כוכב נולד והילדה רוז. לכוכב נולד היה קשה להתמודד עם אירועי האולמפידה בגרנדיוזיות אך בכל זאת הם הצליחו, ובסופו של דבר ישראל, המנצח, הביא אותה בשיר אינדי של סינגר-סונגרייטר. אם יהיו לו עוד כמה שירים כאלה, אז "מעז יצא מתוק". לגבי הילדה רוז זה מזעזע וגורם לכל מי שיש לו או אין לו ילדים צער רב. אני לא מקבל את רוח המאמרים של היום שאחריי שאומרים "איפה היינו, ואיפה גורמי הרוווחה ומשטרה". עם כל הביקרות שלי למשטרה ולמדינה, אני לא חושב שזה המקרה. העולם לא בנוי על מדינה שהיא "אח גדול" שמפקח על הכל, אלא על המצפון והמוסר האישי של כל אזרחיה. במדינה של פושעים אף חוק ואף משטרה לא יעזרו. כנ"ל לגבי שחיתות. זה עניין של תרבות ולא של חוקים.

4. לגבי האלבום של דיוויד ביירן ובראיין אינו: מתאים לו השם שלו:Everything that Happens Will Happen Today אני ציפיתי לצליל של העתיד, וקיבלתי את הצליל של היום. זה נשמע כמו אלבום דמדומים של דיויד ביירן, שבראיין אינו הפיק. אין סינרגיה באלבום. כל אחד מביא את מה שהוא יודע לעשות היום, וזהו. מצד אחד האזנתי לו לפחות 30 פעמים, מצד שני לא נראה לי שאני האזין לו בעתיד. נגיד בעוד שנה.

5. ברשימה של NME נמצאים גם Amazing Baby האהובים עליי כל-כך, שבימים כתיקונם הם מופעים עם MGMT, ואף אחד לא מכיר אותם בעולם בכלל חוץ מאיתנו- איזה כיף! (מה זה למה? כי לנו מגיע ולהם לא) אז תתענגו על ה-EP החדש שלהם שאפשר להוריד אותו בחוקי: כאן.

6. והנה הקישור לרשימה 25 most_exciting_bands_in_america . שימו-לב שלמרות שיש בארץ הרבה מאד מודעות מוסיקלית שבאה לידי ביטוי גם בבלוגים המוסיקלים הטובים שקיימים פה. אנחנו בכל זאת לא פועלים ברפלקס מותנה ואוטומט, אני חושב שבסה"כ עושים כאן, לפחות הבלוגרים, עבודה טובה ומסננים באמת את הבסט שבבסט. או במילים שלי את הפרימיום. לדוגמא אף אחד לא הזכיר אפילו את Girls Talk שיש הייפ היסטרי סביבם באינטרנט, ובצדק הם אובר -רייטד, אבל אתם מוזמנים לטעום, מהכל ולשפוט בעצמכם.
מתוך הרשימה הזו מספר להקות שמועמדים לבדיקה. למרות שאת חלקם כבר שמעתי פה ושם והם לא מושלמים בשבילי. בכל זאת הנה הם כאן, במדור "ההדרן" של הבלוג, להנהתכם:

Boy Crisis - Dressed to Digress LIVE

Iglu & Hartly In This City

white denim: let's talk about it

Black Lips - Bad Kids

Jay Reatard

Glass Candy - "Life After Sundown"

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

סתם אנקדוטה על הבלק ליפס-שנה שעברה הם היו בארץ והופיעו בחינם בגן בנימין( שכונת הדר) בחיפה!היה חם והזוי ורק כ50 נוכחים וכל מיני עוברי אורח אבל הרגשתי היסוטרית משהו כמו בהופעה ההיא של הסקס פיסטולז במנצ'סטר

Unknown אמר/ה...

זה באמת לא יאמן.
קח/קחי לעצמך ניק ניים ותבוא/י עוד פעם לבקר, ולהגיב


פוסטים אחרונים וממש שווים !