לעקוב אחר הפרימיום

יום שבת, 4 בספטמבר 2010

נבדק ונמצא פרימיום: עכשיו רוק עכשווי



עבר שבוע שלם שהוקדש לאגדות הרוק פיטר גרין ואריק קלפטון, ואני רוצה להודות לכם על ההאזנה. הייתי מוכן לירידה של הביקורים בבלוג, אבל לשמחתי זה לא קרה, כנראה שמי שאוהב אז אוהב. הפעם נבדק ונמצא פרימיום מוקדש לרוק היפסטרי ומעודכן. מי בדיוק עושה רוק עכשווי ? הקלאקסונס? LCD Soundsystem? ארקטיק מאנקיז או שמא אינטרפול ? האם בלונד רדהאד הם בכלל רוק? השנה אני חושב שיותר מכל אלה הארקייד פייר, אבל בכל זאת לא אתחמק מלתת תשובות נוספות, מחר יוקדש כאן פוסט ללהקה שאני חושב שהיא הכי מתאימה להגדרה, ובינתיים :

1. להקת Land of Talk הקנדית עושה רוק רך עם ניחוח שוגייזינג וקול נשי, אני מאד אוהב שירים שלהם, למשל Quarry Hymns שבוידאו שלמעלה. אבל כשמקשיבים לכל האלבום החדש שלהם ברצף הוא קצת חד-גוני.

2. אין לי כוחות להקשיב לחדש של אינטרפול, הם דחוסים לי מידי. לעומת זאת, בסינגלים זה עובד לא רע, למשל הקליפ החדש לשיר Barricade . איתי או בלעדיי, הם אחד מהלהקות שמעצבות את הטון של איך גיטרות נשמעות כיום, ויש הרבה להקות שנשמעות כמו אינטרפול.



3. האלבום החדש של הקלאקסונס הוא סוג של אכזבה, לא בגלל שהוא לא בסדר, אלא בגלל שהוא רק בסדר. מעולם לא התפעלתי מהניו-רייב שלהם, גם לא באלבום הבכורה, החדש הוא התפתחות נעימה למקום שמזכיר קצת את העידון שעברו These New Puritans בתחילת השנה, רק עם פחות חידוש, ופחות ריגוש הלהיטים שבו אחלה.

4. בשנת 2008 My Morning Jacket הביאו את אחד האלבומים המעניינים של השנה, הם במקור אלטרנטיב קאנטרי, אבל הם לקחו את הכל שלב אחד קדימה לאמריקאנה מעודכנת, יש להם שיר חדש ויפה Cricuital (בינתיים רק בלייב)



5. ניק קייב נוקט דרך אחרת לתיגבור היצירתיות והיא ע"י יצירת אלטראגו לו ולהקתו, אלה אותם האנשים ואותו ניק קייב אבל כאן הם נקראים Grinderman וזה מחוספס ויפה. שימו לב לכינור החשמלי- תענוג של שיר !



6. ולסיום להקת motorama שבתחילת השנה כתבתי עליה פוסט שלא התפרסם. יש לפחות 4 להקות שנקראות Motorama, בין השאר: אנגלית, איטלקית וארגנטינאית. אחרי שתקשיבו לשיר הכל-כך לא רוסי הזה, אתם לא תאמינו שמשם הלהקה הזו מגיעה. והם עוד להקה שאני אוהב את השירים שלהם בבודדים אבל ביחד הם עייפים אותי, יש את זה שלמטה וגם Ghost הנהדר. יותר מכל זה נשמע כמו אינטרפול מיוחדג'.




7. אם כבר רוק, אז אחד הדברים הטובים באינטרנט שאפשר לשתף אנשים בחוויות, למשל של חברי Clear1 שביקר בליברפול, כולל לילה פרוע ביותר במועדון הקאברן המיתולוג, ציטוט:" כאן המקום לספר כי אחד הדברים שאפיינו את הקאברן בשעתו הוא תערובת מסוימת של ריחות, שזמן רב לאחר שיצאת ממנו, אנשים פנו אליך ואמרו: 'היית בקאברן, נכון?' . אומרים שם שהתערובת אופיינה ב- 5 גורמים (לא בטוח שאזכור את כולם):
ריח הזיעה , הריח המיוחד שיצא מהלבנים שעטפו את קירותיו ותקרתו, ריח נקניקיות שמכרו באיזור, הסיגריות, ונדמה לי גם משהו שהגיע מהאוורור מבחוץ, כל זה נמהל יחד לריח 'מיוחד' ביותר ".
חייבים לקרוא

שבוע פרימיום לכולכם !

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !