לעקוב אחר הפרימיום

יום שלישי, 15 במרץ 2011

לשיר כמו ונוס: Kate Bush



בשנת 1985 חזרתי מותש מבית הספר, נשכבתי על המיטה ונרדמתי, מערכת הסטריאו היתה דלוקה וניגנה ללא הפסקה, כמו שהיא תמיד ניגנה באותם ימים, ואז נכנס לי אל החלום השיר Running Up That Hill , שהושמע ברדיו בהשמעת בכורה. התעוררתי, התלבשתי מיד, ורצתי לקנות את התקליט Hounds Of Love. יש אלבומים שלמרות שהם מצליחים מסחרית, ולמרות שהם זוכים להערכה - Hounds of Love מדורג במקום השלישי ברשימת האלבומים של כל הזמנים ע"י QMagazin- הם עדין ממשיכים להישאר אלבומים אישיים. בהרגשה שלי , עד היום, Hounds of Love נכתב והוקלט ע"י קייט בוש במיוחד בשבילי.
קייט בוש היא אישת פלא (על משקל ילדת פלא), והפלא הגדול יותר, והבלתי מובן מאליו, שהיא הצליחה לתעל את כל הכישרונות שלה ליצירה מופלאה. קייט בוש היא גם זמרת עם מנעד קולי של 4 אוקטבות, גם רקדנית, גם מלחינה וכותבת את מילות השירים, ובמקרה של Hound of Love היא גם הפיקה את כל האלבום בעצמה.
למעלה תוכלו לראות DVD באורך מלא על האלבום הזה, ועל תחילת הקריירה של קייט בוש. החלק המדהים ביותר של יצירת Hounds Of Love, הוא השימוש הכמעט ראשוני בסמפלרים ובמקצבים מורכבים, ויצירת יש מאין של שפת מוסיקה חדשה. Running Up That Hill נולד הרבה לפני שהיה טכנו, ולפני האסיד וההאוס, והוא נשמע עד היום אלבום אל-זמני. קייט בוש הקליטה אותו במשך כמה שנים, באולפן פרטי ומשוכלל, שהיה קרוב לביתה. כנראה שזה מה שצריך בשביל לעשות פריצות דרך במוסיקה: הרבה זמן אולפן, חלוציות ושאיפה לגעת בבלתי ידוע.  יכול להיות שזה מסביר למה בעולם האינסטנט-מוסיקה, שמיוצרת בעידן האינטרנט, הסופר-דיגיטלי, אין איזו פריצת דרך משמעותית לדבר חדש ולא מוכר. האלבום יצא כשהיו עוד תקליטים וצד א' שלו שונה מבחינה קונספטואלית מצד ב'. מה שעוד מדהים לגלות ב-DVD הוא שהשירים מורכבים מכמה אקורדים פשוטים, ומה שעושה את הכל כל הקסם הוא.. טוב, תצטרכו לראות את הסרט.
 
נ.ב. ממש במקרה נודע לי שקייט בוש תוציא בקרוב אלבום שבו היא מבצעת מחדש שירים מתוך האלבומים "The Sensual World" ו-"The Red Shoes", מ-1989 ו-1993 - האלבומים הללו באמת מפוספסים בעיקר מכיוון ההפקה, כך שזה יכול להיות מעניין מאד.

4 תגובות:

יהונתן (ועדת תרבות) אמר/ה...

היא אשת פלא וזה פוסט פלא :)

Unknown אמר/ה...

תודה על החלק השני :-)

Kotz אמר/ה...

אשכרה ישבתי וצפיתי בהכל. מעולה ממש, תודה.

Unknown אמר/ה...

גם אני צפיתי בהכל. זה באמת מעולה. שמח שאהבת


פוסטים אחרונים וממש שווים !