לעקוב אחר הפרימיום

יום שבת, 4 ביוני 2011

Paolo Conte - בליסימו

העישון הורג וגם העשן מפריע
אני לא חושב שהדגשתי פה מספיק כמה אני אוהב את הסגנון האיטלקי. כמובן שאני אוהב את האוכל האיטלקי, אם כי עם השנים אני מוצא אותו יותר דל ביחס להיצע הקיים אצלנו בארץ. אני אוהב את התרבות הנהנתנית, את ההרגשה האופטימית והילדותית של ארץ המגף, את הסגידה לאסטטיקה, את לאונרדו דוינצ'י, את המזרקות ברומא, את האגמים בצפון, את הנמל והכביסה המתנפנפת בנפולי, ואת השפה שאפילו ניסיתי פעם - ללא הצלחה יתרה - ללמוד. בגדול אני חושב שמכל ארצות אירופה אנחנו הכי דומים לאיטלקים, יש בכך מחמאה גדולה לנו, ומצד שני אי-אפשר להתעלם מהכובד ההיסטורי שאנחנו נושאים על כתיפינו מעובדת היותנו יהודים, גם אם נלגום כל היום קפוצי'נו, יין איטלקי וגרפה.
השבוע גיליתי את פאולו קונטה, בזכות יואל גינור. פאולו קונטה נולד ב-1937. הוא  זמר, פסנתרן, מלחין ועורך דין, איטלקי. קולו מחוספס, והמנגינות של שיריו חלומיות. המוסיקה שלו מושפעת מג'אז, מוסיקה לטינית ושנסונים צרפתים. מזכיר את ז'אק ברל עם כל הכריזמה והמילים המלנכוליות של שיריו. מזכיר לי גם את לאונרד כהן (למרות שזה לא בדיוק דומה). לשיר הבא הקשבתי בערך 30 פעם, ואהבתי גם את המילים שלו. 'מילונגה', זה ריקוד ארגנטינאי, עתיק.

Paolo Conte  - Testo Alle Prese Con Una Verde Milonga

קישור למילים המקוריות, והנה גם תרגום לאנגלית ולעברית:
Grappling with a green milonga
התמודדות עם מילונגה ירוק
the musician enjoys himself and gets exhausted
המוסיקאי נהנה מעצמו ומתיש את עצמו
and you will have me, you green milonga who were written for me,
ולך יהיה אותי, את מילונגה ירוק שנכתב בשבילי
for my sensitiveness, for my well-polished shoes
בשביל רגישותי, בשביל הנעלים המצוחצחות שלי
for my time and for my taste
לזמן שלי ולטעם שלי

you will have me, you restless green milonga,
יהיה לך אותי, מילונגה ירוק וחסר מנוחה
who wring a smile of truce out of me at each chord
מי שפורט חיוך של בטחון מכל אקורד
while you drive my fingers mad
בעוד את משגעת את אצבעותיי

I am here, I've come to play,
אני כאן, באתי לשחק
I've come to love and, secretly, to dance
באתי לאהוב, ובסוד, לרקוד

and supposing the milonga was a song,
ונניח שמילונגה היה שיר
well, I woke it up and led it to a slower rhythm
אז הייתי מוביל אותו ולוקח אותו לקצב איטי
so the milonga revealed about herself  much more than what appeared,
ומילונגה היתה מגלה על עצמה, הרבה יותר ממה שנראה בה

her African origin, her zebra elegance,
המוצא האפריקאי שלה, אלגנטית כמו זברה
her border-line essence, a green border-line,
מהות קו הגבול שלה, קו גבול ירוק
a green border-line between playing and loving,
קו גבול ירוק בין משחק לאהבה
green show on the run, to run after,
מופע ירקו שרץ, רץ אחרי
to always run after, to run after even longer, up to the white lakes of silence
כל הזמן רץ אחרי, לרוץ עוד אחרי, עד לאגם הלבן של השקט
until Atahualpa or some other god
עד שאנטילופות או אל אחר
says to you: "Get out of the way, child, I'll go on!"
אומרים לך: "זו הצידה ילד, אני ממשיך !"

I am here, I've come to play,
אני כאן, באתי לשחק
I've come to dance and, secretly, to love
באתי לרקוד, ובסוד, לאהוב

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !