לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 9 בספטמבר 2011

נבדק ונמצא פרימיום - בין חופשה לחג



פתיחה- 
חופש, כמו בריאות ועוד הרבה דברים אחרים, לא מוערך כשיש לך אותו ביד. כשהייתי ממש חופשי ממחויבויות, אפילו לא הבנתי מה המשמעות של המילה הזו 'מחויבויות'. לא הבנתי שאני לא אוכל סתם כך להחליט להתבטל כמה חודשים וכלום לא יקרה. חשבתי שאם אני ארוויח כמה אלפים בחודש, אז אוכל לחסוך את כולם. לא הבנתי שבסוף החודש לא ישאר לי כלום. הלוואי ולא היה נשאר כלום, אני נשאר חייב ! קצת מוזר לי שאנשים צעירים שעדין בלי שום מחויבויות הבינו את זה כל-כך מהר (וכבר כתבתי מה בדיוק אני חושב על המחאה הזאת). אחד מהיתרונות הגדולים של להיות בלי מחויבויות, זה האפשרות לצאת לחופשה בכל חודש בשנה, ולא רק כשהילדים שלך בחופשה. הכי טוב זה חופשה בספטמבר, כשמזג האויר נוח וכשכל הערים באירופה די פנויות מרבבות התיירים. צאו לחופשי ! וחיזרו לחגים מאושרים. ודרך-אגב, מחויבויות זה גם טוב, לפני-כן הרגשתי חסר משמעות, חסר כיוון, ותלוש כמו עלה נידף ברוח. אישה ומשפחה זה הכל (בשבילי). התקופה הזו שבין החופש הגדול לבין ראש השנה די כייפית, פתאום נזכרתי בשיר הזה שכתבה רחל שפירא ושהלחין יאיר רוזנבלום - שיר חגיגי על ימי החול (עושה לי צמרמורות):

אילנית (בתפקיד לאורה מרלינג) - שיר של יום חולין


Wilco - Born Alone
החדשות הטובות של השבוע הם האלבום החדש של וילקו שיצא בסטרים ל-24 שעות, אבל אצלנו הוא בכל זאת עדין בשידור. עכשיו יש גם קליפ לאחד השירים (למעלה), לאו דווקא הטוב ביותר באלבום.

Slow Club - Where I'm Waking
[תודה למייק בוגאן] אלבום שני בדרך לצמד משפילד, וגם קליפ חדש. מכין אתכם לעדינות שבהמשך הפוסט



ניו-אורדר מתאחדים !
אם אתם נורא עשירים ואתם יכולים להרשות לעצמכם לרדוף אחרי להקות בחו"ל, אז דעו לכם שניו-אורדר מתאחדים לשתי הופעות באירופה. מה יש רק למשחקים של ברצלונה שווה לטוס לחו"ל ? אני מאד אוהב, מקדמת דנא,  את Blue Monday  שלהם. אני חושב שהוא תרומה אדירה לאנושות. השיר הזה היה באמת מהפכני, לפני כל הדאנס והטכנו, אבל אני לא מתלהב משאר החומר שלהם כמו הרבה אנשים אחרים. http://www.bbc.co.uk/6music/news/20110905_neworder.shtml

אלבום בהזרמה - לאורה מרלינג
אלבום חדש ללאורה ללאורה מרלינג. שמעתי כבר מכמה אנשים שההופעות שלה קצת משעממות, אני יכול להבין שאם היא באה רק עם גיטרה לשיר את השירים המינורים האלה, זה יכול להיות בעייתי. אבל באלבומים שלה יש עיבודים כל-כך טובים עם הדגשים בכל המקומות הנכונים (נסו את השיר The Beast), ומלא כלים: פסנתר, תופים, באנג'ו ומה לא?  באלבום החדש היא מזכירה לי את ג'וני מיטשל בתקופה שבה היא עשתה ניסיונות ג'אזים, רק שמיטשל הגיע לשיא ההוא כשהיא מנוסה, מרלינג מאד צעירה, וכבר היא די גבוה באלבומים. אני אוהב אותה, והשבוע הכרתי גם מישהו שמכיר אותה מאז שהיא היתה ילדה קטנה. פשששש



אלבום בהזרמה  St. Vincent
גם לאנני קלארק (לא ההיא אלא הזאת) אלבום שלישי שניתן כולו בהזרמה אולי בגלל שהיא חברה בלהקה של סופייאן סטיבנס יצא לה אלבום שמזכיר את אלבומו האחרון?  היא גם נראיית נורא רזה בפנים. שתאכל משהו לפני שהיא שרה, זה לא בריא ככה. שירים די קליטים בשביל התחכום.


לך אלפנט
20 שנה למותו בטרם עת של יוסי אלפנט. כישרון גדול שזכה להכרה גדולה עוד בחייו. היה שותף לכמה יצירות גדולות ובעיקר להפקת האלבום הראשון של אהוד בנאי והשתתפות באופרת הרוק מאמי. היתה לו גם להקה שנקראה "להקה רטורית" ויצא להם EP אחד. זה נשמע מאד מעודכן בזמנו, כיום זה נשמע עדין טוב, אבל אין ספק שהשיא של חיין לא הגיע לעולם.

להקה רטורית - הטריק מיפן


Foo Fighters - Hot Buns
גוגל חגגו בחמישי לספטמבר את יום הולדתו של פרדי מרקורי עם קליפ מחווה מיוחד.  את פרדי מרקורי וקווין אפשר לאהוב או לשנוא (או גם וגם - יום כן ויום לא), אבל קשה להישאר אדיש. אני התחלתי את חיי בסלידה וזלזול לקווין ואח"כ הבנתי שגם אם הבחור קצת מגזים בהגשה שלו ובמתקתקות, הוא בכל זאת מוסיקאי וזמר דגול. הנה מה שאיש יקר בשם יובל קאולי, כתב : "כי לאח שלי הגדול היו תקליטים שלהם, כי כל אחד מארבעתם היה כותב שירים מוכשר, ג'ון דיקון כתב את "יו מיי בסט פרנד", רוג'ר טיילור כתב את "איימ אינלאב וויט' מיי קאר", בריאן מאי כתב את "דה פרופט סונג", את "ווי וויל רוק יו" ואת "39", ופרדי מרקורי? ...פרדי מרקורי היה פרדי מרקורי, וחוץ מזה הוא גם כתב את רפסודה בוהמית, את "לאב אוף מיי לייף" ואת "ווי אר דה צ'מפיונס". כי אח שלי לימד אותי את השמות של כולם בתור ילד, ואפילו בחן אותי על זה אח"כ, כי לאלבום ג'אז היה מצורף פוסטר כפול נפתח של בחורות ערומות על אופניים, כי כולנו בכינו כשהאהובה הראשונה של מקלאוד מ"היילנדר" מתה, ו"הו וונטס טו ליב פוראבר" ניגן ברקע ( או שזה היה רק אני?), כי "נייט אין דה אופרה" הוא באמת אופראי, וכי הוא מושלם"
ואיך זה קשור לקליפ הפרומו החדש וההומוריסטי של הפו-פייטרס ? תצטרכו לגלות בעצמכם:



החיים שלי יותר מעניינים ממני
השבוע ילד שגר בבנין שלנו העיף את הכדור שלו למרפסת שלנו. אני מגיע הביתה ופתאום ילד בשם וינסנט (לא המצאתי את השם) מתנחל לי בסלון, ניתק את הילדים שלי מהטלוויזיה ומהמחשב, ומשחק איתם בכל המשחקים שהם שכחו שקיימים בבית. מתלהב מכל דבר, מעיר את כולנו לחיים. אחרי שהוא אכל איתנו ארוחת ערב הזמנתי אותו שיבוא בכל יום, והוא אכן בא למחרת. אם יש משהו שמאכזב אותי במחאה הזו שאני לא הרגשתי שהיא ממש שינתה משהו בהתנהגות שלנו, אולי אפילו להיפך. השאלה : "מה יצא לי מזה ?", לא מפסיקה להיות המוטו שלנו בחיים. בעיקר שכחנו שהדבר העיקרי שאנשים יכולים לעשות למעננו הוא לשנות אותנו. הכי אני אוהב שאנשים משנים אותי. המתנה הכי גדולה שחבר יכול לתת לך הוא האפשרות להוציא מעצמך דברים שלא תארת בכלל שהם קיימים בך, כמו וינסנט שהפך אותנו, וכל פעם שהוא יהיה איתנו אנחנו נהיה מושפעים ממה שהוא מביא איתו, שזה בעיקר את עצמו.
ותודה לכל החברים שמשנים לי.
The Medics - Beggars
להקה חדשה, עם שיר חדש שנשמע מאד מוכר, אבל הוא לא.



לא על הסמיתס לבדה - Bill Pritchard
[ושוב תודה ליובל] על שנות השישים אומרים שאם אתה זוכר אותם אז לא היית בהם. אי-אפשר להגיד דבר דומה על אייטיז. ובכל זאת את האייטיז צריך לעצב מחדש, כמו שצריך לזכור אותם. למשל, קבלו את ביל פריצ'ארד שהוציא בשנות השמונים ארבעה אלבומים, ואח"כ עוד היה פעיל פה ושם . בשנת 1988 יצא האלבום  Half a Million. לא אלבום חשוב ו/או משמעותי אבל איזה יופי של שירים. סביר להניח שתבחינו שהוא אנגלי, אבל שימו לב כמה שהשירים קצרים.

Bill Pritchard - Arena Says
קבלו אחד שנשמע כמו "הכל פרט לנערה"


Bill Pritchard - Homelessness
ואחד שמתחיל מוטאון סקסטיז אבל מיד מתיישר לסמיתס
Jane's Addiction - Irresistible Force
לא הייתי בהופעה של ג'ינס אדיקשן וגם לא של בלונד רדהד, סתם התפספס לי עקב חוסר תכנון מוקדם ומחויבויות רגילות. בכל מיקרה לא הכרתי אותם בכלל, אבל עם כל-כך הרבה רעש מסביב  - היה שווה לבדוק. הנה שיר חדש שלהם שיצא לאחרונה:



The New Pornographers - Up In The Dark
יש הרבה אנשים שמאד אוהבים אותם. אני פחות מתלהב. קליפ חדש לניו-פורנוגרפס

White Lies - The Power & The Glory
קשה להסביר למה וואייט לייז לא מצליחים בארץ. לכאורה יש בהם כל מה שצריך רוק-פופ שמתכתב עם שוגייזינג וניו וייב אלקטרוני בתכלס אני לא סופר אותם, אבל השיר הזה לא מזיק. אני אוהב הימנונים קליטים, לפעמים..



מזמן לא אמרנו:
חיבוקים נשיקות וקרציות !

פוסטים אחרונים וממש שווים !