לעקוב אחר הפרימיום

יום שבת, 8 בספטמבר 2012

נבדק ונמצא פרימיום - זאב ! זאב ! ברבור ! ברבור !



Swans - Seer
 פתיחה
באמצע השבוע אני נוהג לכתוב על אלבומים חדשים שיצאו. ובטח שמתם לב שהשבוע לא היה אחד חדש שהתייחסתי אליו. זה לא בגלל שלא הקשבתי לאלבומים חדשים, אלא שאלה אלבומים שאני באופן אישי פחות התלהבתי מהם. אחרים יותר. אז היום זו הזדמנות להזכיר, כדי שתדעו, תנסו, תגלו... זה שיש לי דעה, לא אומר שאני תמיד צודק. אז הפעם בנבדק ונמצא פרימיום : 
  
Swans - Seer
יש הייפ ברשת סביב האלבום החדש של הסוואנס, Seer. השנה הם הופיעו בארץ בבארבי וכל מי שהיה שהופעה הזו יצא עם רושם כביר, בעיקר בגלל הווליום העצום שבו הם מנגנים. אני מכיר אנשים שמאז משווים כל הופעה שהם רואים להופעה של ה- Swans. סוואנס היא להקת פוסט-פאנק אקספרמנטלי מניו-יורק, שפעלה משנת 1980 ועד 1997, הרוח החיה בה היא מייקל גירה שהוא גם החבר היחיד מהלהקה שנשאר בגלגול החדש שלה לאחר ה- "איחוד" בשנת 2010. השם של הלהקה אמור להסביר את הצליל שלה. ע"פ גירה ברבורים הם חיות יפות, אבל עם אופי וטמפרמנט גרוע. הסוואנס היו חלק מסצינת ה- NO WAVE בשנות השמונים שבניגוד לסצינת הניו-וייב שמה דגש על הטקסטורות של המוסיקה ולא על מלודיות. ובכלל אם עוד לא הבנתם עד עכשיו אז מדובר בלהקת גיטרות ארט-רוק הייתי אומר אפילו פוסט-רוק (למרות שהמונח הזה שמור ללהקות שנולדו בתקופה יותר מאוחרת).
האלבום Seer (חוזה באנגלית) הוא אלבום כפול שיצא בשני דיסקים, ויש לי חברים שאומרים שהתחרות היחידה לאלבום השנה הוא בן הדיסק הראשון לשני. אז יצאתי להקשיב. בסאונד הדי דלוח של הרכב שלי, חלק משמעותי מהאפקט הרב-שכבתי הולך לאיבוד. צריך להקשיב לזה המערכת ראויה.  ולא הייתי מזכיר את כל זה פה, אילולא השיר הנפלא הזה:
Swans - The Seer Returns

הוידאו מההופעה יתן לכם מושג הרבה יותר טוב איך הם נשמעים :
Swans - No Words No Thoughts

 
(ושכחתי אבל כבר הקדשתי להם פוסט פה)
 
The Raveonettes - Young And Cold
 אלבום חדש גם ללהקת The Raveonettes למען האמת אפילו לא הקשבתי לו. אני במוד קצת אחר. זה פשטני לי מידי, מתקתק לי מידי, אבל סינגל אחד באמת לא מזיק. את השיר הזה אהבתי:
The Raveonettes - Young And Cold
 (גם היו פה)

The XX - Coexist
ללא ספק אחת הלהקות הכי משפיעות והכי מצליחות של הזמן האחרון. אלבום הבכורה שלהם הותיר חשק לעוד. באופן כללי הם לא מעיפים אותי  The XX. עד היום לא הצלחתי לפענח למה, אבל אני חושב שזה פשוט השירה, שהיא לא מספיק עוצמתית.  ועכשיו יצא להם אלבום שני  שאמור לעמוד בציפיות, ממה שהספקתי לשמוע השירים ממש יפים. למשל The Tides. ויש גם את כל האלבום להזרמה.

Mount Eerie - Ocean Roar
השנה שטתי באוקיינוס השקט, רדפתי עם המצלמה שלי ועם עוד 100 תיירים אחרי לוייתנים.  במיאמי ביץ' אפילו רחצתי באוקיינוס האטלנטי. כשהייתי קטן, היינו נוסעים 3 משפחות במכונית אופל רקורד סטיישן בצבע ירוק זית לחוף בית ינאי. זה היה חוף די נטוש ורחוק, כי למי היה רכב באותם ימים. כמובן שלא היינו חגורים (גם לא היתה אז חובה בחוק), וכאשר היינו רואים שוטר היינו כולם מתכופפים. באותם ימים הכבישים היו די ריקים ומכוניות נסעו די לאט. תאונות דרכים עם הרוגים היו קורות בעיקר בין משאיות למכוניות, או בין מכוניות להולכי רגל זקנים וילדים. בעצם זה גם כך היום. כשהיינו מגיעים לים הייתי נכנס למים ולא הייתי יוצא משם במשך שעות. בית ינאי הוא חוף ללא שובר גלים והיו בו גלים מאד גבוהים. אני ממש לא מבין איך ההורים שלי היו מרשים לי להתערבל במשך שעות ככה. אני בלעתי מים בכל פעם. היה לי גלשן בוגי כזה, ובסוף העור שלי בבטן צרב כבר מהחיכוך עם מהקלקר. ובכל זה נזכרתי הודות לקליפ החדש של מאונט אירי. במשך 14 שנות פעילות הוא לא הוציא קליפים, עד השנה. יצא יפה:

 

Future Islands - Grease
זה פשוט שיר יפה . שמתשלב בפוסט הזה יפה בין THE XX לבוב דילן

Future Islands - Grease


 
1991 - Azealia Banks
 פעם שלישית שהיא מופיעה כאן. הגעתי למסקנה שאני נמשך אליה, או סתם לגרבוני רשת. בגלל זה קליפ הזה פה. השיר הראשון והשני היו יותר טובים 
1991 - Azealia Banks

 Bob Dylan - Tempest
בוב דילן חף מכל בולשיט וזה בעיקר מה שיפה בו. ותמיד היה לו את הקול הכל-כך בלתי ניתן לחיקוי הזה.  יכול להיות שזה גם מה שמאפשר לו להמשיך ליצור. זה והבוז שהוא מקרין כלפי ההערצה אליו (ראו ההופעה האחרונה שלו בישראל). יהודים דתים בגיל שלו הרבה פעמים מתחזקים יותר ויותר, משתדלים לעסוק פחות בהבלי העולם ולהתעמק יותר באורה של תורה. פתאום נזכרתי שגם בוב דילן יהודי והתורה שלו היא המוסיקה. אלבום חדש קאנטרי בלוז כזה, בכלל לא מובן מאליו שיש לו עוד כוח ליצור. אל תבוא הם ציפיות.  וכל האלבום להזרמה.
 

ושתהיה לכם פרימיום של שבת
 

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !