לעקוב אחר הפרימיום

יום שבת, 16 במרץ 2013

נבדק ונמצא פרימיום - חיים שונים. דגשים שונים


 
פתיחה
אני מאד אוהב את "עונג שבת" וגם מכיר ומוקיר את גיאחה כבר הרבה מאד שנים. שבוע שאין "עונג שבת" הוא שבוע שחסר בו משהו עבורי. אבל בכל שבוע אני מתפלא איך אזורי החפיפה בין המדור הזה נבדק ונמצא פרימיום לבין עונג שבת הולכים ומצטמצמים. ולמרות ששני הבלוגים עוסקים בעיקר במוזיקה חדשה, התוצאה שונה לגמריי. אני מניח שזה קשור בעיקר לטעם האישי של שנינו. ובכל זאת זה מפליא אותי. אולי זה אומר שיש כל-כך הרבה מוזיקה חדשה, שאף אחד לא יכול (או צריך לאהוב) את כולה. אז גם הפעם בנבדק ונמצא פרימיום בעיקר מוזיקה חדשה. ואיזו !

המוזיקה החדשה
הסטרוקס בדרך לאלבום חדש ויצאו כבר שני סינגלים די מאכזבים. אני אשים כאן את מה שאני חושב ששווה את זמנכם:
 
 Christopher Owens  - חדש !
כריטסטופר אווון מצליח להיות גם סיקסטיז עולץ וגם נוגה. אפילו עצוב, לפעמים. פעם היו אומרים את זה על הסמיתס. אבל  כבר לא.  קליפ חדש מתוך אלבומו הסולו הראשון שלו מאז עזב את גירלז.
 


ג'ואנה ניוסום - חדש !
החום הבלתי נסבל של הימים האחרונים, הארבה, והטרגדיות הרבות שקרו השבוע קצת השכיחו מאיתנו את האביב. אני אוהב מאד את האביב. הפריחה קצת גורמת לי להתעטש אבל ההרגשה הזו של התחדשות והירוק מעלים בי רגשות רומנטים. השיר החדש עם קליפ השופע של תמונות של טבע של ג'ואנה ניוסום עושה לי ממש טוב. אני מעדיף אותה כך, כלומר בשירים קצרים. השיר הזה הוקלט לכבוד קו אופנה של חברה מלוס אנג'לס שנקראיית WREN. והוא בכלל קאבר. המקור, אגב, לא פחות יפה. אבל מי היה מקשיב לו אילולא...


Wren / FW13 / Joanna Newsom from CONNECT THE DOTS INC on Vimeo.

ארט ברוט - חדש !
אני הייתי בטוח שארט ברוט קיימים כבר משנות השמונים. הם נשמעים לי כמו שנות השמונים באזור חיוג פר אובו. להקה בריטית עם מוזיקה שהיא אומנות. לא במובן הפרוגרסיבי של המילה. אלא במובן החושב של המילה. אבל מסתבר שרק עכשיו הם חוגגים עשור. עם אלבום אוסף. לא בטוח שאלבום אוסף ללהקות מהסוג הזה הם משהו שהייתי קונה. כלומר, נראה לי שעדיף להשקיע באלבומים מלאים. אבל בתור מי שהרבה פעמים מצא אוספים כפתרון כלכלי להכרת להקה כלשהי. אני לא יכול ממש לפסול את זה. אוסף זה כיף, ויהיה שם גם שיר חדש ששווה. שיר שמתחיל ב.."אני הייתי ברעידת אדמה ! וכמעט מתתי ! ". מתאים לי בדרך לנענע את האונות
Art Brut - Arizona Bay

Chance The Rapper - Good Ass Intro
משהו אחר לגמריי. הרבה יותר סול. אר אנד בי. ראפר חדש משיקגו ושמו צ'אנס הראפר. אלבום חדש בשם #10Day הפתיחה נשמעת ונראיית טוב, עם הרבה טיזינג בישבן. גם הקליפ נראה כמו חגיגה

Chance The Rapper - Good Ass Intro


 
The Besnard Lakes -  חדש !
אורית @ חברתי מהפייסבוק הכירה לי את השיר הזה של The Besnard Lakes שעומדת להוציא אלבום ב- JAGJAGUWAR בתחילת אפריל. האלבום יקרא: 'Until In Excess, Imperceptible UFO'. אחרי שאהבתי גיליתי שהם מונראול קנדה (למי שלא יודע, אז יש לי חולשה בלתי מודעת לכל מה שיוצא משם)

Wolf People - All Returns
עוד להקה בעומד להוציר אלבום ב- JAGJAGUWAR ממש בקרוב. היא להקת "אנשי הזאב". הם נשמעים כמו השם שלהם. את האלבום החדש שבדרך Fain הם הקליטו בבית מבודד באזור גשום של יורקשייר, אולי בגלל זה המוסיקה שלהם נשמעת כמו מוזיקת יערות מעט קודרת. את זה הכרתי בזכות סטיבי.

Belgianfog- Wait for Help
מכיוון שרדיו פרימיום להמונים מופץ גם בהייפמאשין, מגיעים אליי למייל המון להקות חדשות עם חרא של מוזיקה, או סתם כזו שאני לא אוהב. מידי פעם מגיע משהו שאני מקשיב לו לפחות 5 פעמים. למשל השיר זה:


אלבומים בהזרמה



Devendra Banhart - באלבום חדש !
דבנדרה באנהרט, עם האסיד פולק שלו, לא תמיד מצליח לפגוע לי בטעם האישי. אבל עכשיו הוא מוציא את אלבומו השמיני שנקרא MALA שהופק בלוס אנג'לס על-ידו ביחד עם חבר הלהקה שלו נוח גרגסון, והוא נשמע לטעמי הרבה יותר טוב ממה ששמעתי ממנו עד כה. באנהרט מספר שההשארה שלו לאלבום הזה היתה מוזיקת היפ-הופ מוקדמת . למרות שבסופו של דבר, גם באנהרט מודה שהשירים לא יצאו היפ-אופ בכלל. הנה  שיר אחד מתוכו:

Suede - באלבום חדש !
האם חזרה לקידמת הבמה של להקות ניינטיז כמו סוויד הן ההוכחה לכך שהמוזיקה של היום לא משהו. או שבעצם זו הדרך לעשות רטרו בימינו. במקום לדוש במוזיקה שהיתה פעם ושבלאו הכי זמינה כה שמינה לנו ביוטיוב,  להקות ותיקות מקליטות לנו אלבומים בטעם של פעם, כדי להגביר את החוויה. כך או כך, אלבום חדש של סוויד !  איך עושים דבר כזה, אחרי כל-כך הרבה שנים. והם לא היחידים בזמן האחרון וגם לא בפוסט הזה

 הפסקת פרסומות

לאמן מחדש את המוח
השבוע הייתי בקורס שבו לימדו אותי ששבירת הרגלים מועדדת מחשבה יצירתית. אם אתם רוצים לשמור את גמישות מחשבתית, הורידו את השעון שלכם מיד שמאל והעבירו אותו ליד ימין. כשהמוח שלכם יתרגל שוב החזירו ליד שמאל. ואם אין לכם שעון ? אולי סלולרי חדש יעזור לכם? אולי של חברת וירג'ין. אני לא מביא לפה בדרך-כלל פרסומות, אבל בזו מופיע Wayne Coyne מהפליימניג ליפס, ובכלל זו פרסומת מגניבה.
 


 

הופעות פרימיום

דפש מוד - בהופעה חדשה !
בקרוב הם שוב בארץ. דפש מוד לא מפסיקים ליצור ולא מפסיקים להופיע כבר עשור רביעי. השבוע הם הופיעו הופעה מלאה באולפן של לטרמן. הופעה שאפשר לראות רק באינטרנט. ואשר כוללת שירים מתוך האלבום החדש שבדרך. אני מאמין שזה יהיה דומה גם למה שנראה אצלנו



Digital Primitives
דיגיטל פרימיטיבז, מההרכבים המרתקים בספקטרום הרחב של הג'אז כיום, הגיעו להופעות בירושלים ות"א. הפרימיטיבז הם שלושה: נגן כלי הנשיפה הישראלי (והגאווה הישראלית) אסיף צחר, המתופף האגדי צ'ד טיילור, והיוצר הייחודי קופר מור, שמשלב מוזיקת עולם, פולק, בלוז ומוזיקה מודרנית, ובונה את כלי הנגינה שלו בעצמו בהשפעת שורשיו האפריקאיים. .
» 14 במרץ ב־19:00 בבצלאל, ירושלים, 20–50 שקל. 15 ו־17 במרץ בלבונטין 7 ת"א, 60 שקל
דוגמית:
Digital Primitives - Turn It Up

קיצור תולדות הראפ
לסיום משהו כייפי במיוחד. גם ג'סטין טימברלייק עושה קאמבק. והוא הופיע אצל פאלון. ביחד עם ג'ימי הם שרים רצף של שירים שמדגים את קיצור תולדות הראפ. כמה אנרגיות ואיזה אחלה זה יוצא. בכל זאת בסוף אני מרגיש שחסר פה קצת קסם שחור.




החיים יפים והמוסיקה פרימיום
 

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !