לעקוב אחר הפרימיום

יום שבת, 23 במרץ 2013

נבדק ונמצא פרימיום - עולם חופשי

JIM JAMES - 2013
 פתיחה
אני רוצה עולם שחופשי מבר רפאלי. עולם שחופשי מתקשורת שלא מפסיקה לפמפם כמו כלב מאולף (של הדמוקרטיה) ביקור של נשיא חשוב. חופשי מתוכניות ריאלטי, אפילו של מוזיקה. משגע אותי איך באותו עיתון, באותו מוסף,  מופיעה ביקורת נוקבת על "כוכב נולד", ובועז מאודה שמספר שהוא חוזר בתשובה בגלל שהוא איבד את עצמו בתוכנית הזו, ודף או שניים אחר-כך מופיעה כתבת קידום מכירות, חסרת בושה, לתוכנית "דה וויס". מפריע לי שאני לא יכול לחיות את חיי בלי לבחור להיתקל בכל אלה. הנה היה פה רונלדו והנבחרת שלנו שיחקה משחק גדול. והיתה לי האפשרות לא לצפות בזה, לא לדעת על זה יותר ממה שאני צריך. חוץ מזה, שזה רק משחק חד פעמי. מחר כבר יהיה משחק אחר. אפילו אובמה היה כאן רק לשלושה ימים. אפילו "דה ווייס" יום אחד תיגמר. אבל בחייאת - קחו ממני את בר רפאלי. היא יפה וחמודה, אבל יש עוד נשים בעולם !  קצת יותר תלת ממדיות, קצת פחות ילדותיות גם במראה וגם בסגנון חיים. היא לא נראיית לי כזו טיפשה, לא בגלל זה אני מבקש שהיא תצא לי מהחיים. אני פשוט רוצה משהו אחר ! זה לא את, זה אני. אבל די, באמת מיצינו. אני רוצה לבחור את מי לראות ואת מי לא. אפשר ? אפשר ?! אז זהו, שלא !
 
פתיחה 2
בסך הכל החיים שלי די טובים אלי. בשבוע האחרון הייתי בנופש באילת. היה לי זמן להנות. היה לי זמן לנוח על זרי הדפנה לכמה רגעים. אני לא יודע לעשות את זה, בדרך-כלל. להנות מהרגע. "סתלבט" זו מילה שלא דיברה אליי מעולם, גם בגלל שהיא כזו סחית, אבל גם בגלל שיש לי תמיד צורך להיות פעיל. בעיקרון אני מעדיף טיולים על נופשים.  אבל הפעם הצלחתי להנות. הצלחתי באמת לנפוש, ויותר מכך הצלחתי להיות מרוצה לכמה ימים. חג הפסח הוא לא חג של הודיה, אלא חג של חירות, אבל החירות הזו היא קודם כל פנימית. היכולת לבחור להיות מאושר.  איזהו העשיר השמח בחלקו. זה לא אימרה על כסף, ידידיי, זה על שמחה.
ובנימה אופטימית זו נפרץ במחולות ובריקודים ובכל המוסיקה החדשה והפרימיומית שאהבתי השבוע:

Jim James - חדש !
השבוע נזכרתי ככה סתם ב- My Morning Jacket כנראה שלא סתם. לג'ים ג'יימס הסולן וכותב השירים העיקרי של הלהקה יוצא עכשיו אלבום סולו שנקרא Regions of Light and Sound of God. ואם אתם משוטטים בין בלוגי המוזיקה הישראלים לא תוכלו להתעלם ממנו (ארז סובל כותב עליו יפה).  לא ברור למה הוא צריך להוציא אלבום סולו כאשר הוא שולט ביד רמה בתכנים של הלהקה. אולי בגלל שהוא רצה להוריד ממנו את הכבדות של להקת רוק. אולי בגלל איזה חיפוש אישי שהוא עושה. האלבום מכיל 9 שירים הנושאים הם רוחניים יותר. בחלקם דתים. מזכיר במשהו את החיפושים של ג'ורג' האריסון בשנות השיבעים. המוזיקה לעומת זאת היא לא רק אלטרנטיב-קאנטרי היא גם צלילים אלקטרונים והמקצבים קצת יותר פאנקים היפ-הופ (נגיד). זה השיר שאני הכי אהבתי. אבל יש עוד כמה וכמה טובים.

בובי וואמאק - חדש !
ג'סטין טימברלייק מוציא אלבום חדש. מברוק. אני חושב שמה שחסר לטימברלייק בעיקר, הוא עור שחור. אין לו הרבה מה לעשות בנידון. גם לבובי וומאק שיר חדש. שהיה יכול בקלות להיכנס לאלבום של טימברלייק. ההבדל הוא כמובן בקול של וומאק שנשמע כל-כך שחור, בוגר ומחוספס. השיר הוא בונוס להוצאה מחודשת של האלבום שלו משנה שעברה. בקליפ אפשר לראות אותו מקליט באולפן יחד עם דמון אלברן שגם הפיק לו את האלבום ו- Jaleel Bunton מ- TV On The Radio. 
Bobby Womack - It's Been A Long Night

 
פרימל סקרים - חדש !
הלהקה שהמציאה את הדאנס רוק. נשמעים כאן כמו בתחילת דרכם בשיר שנשמע כמו רולינג סטונס. שיר כייפי לחלוטין
 


Django Django - WOR
להקה שבעיקרון אני פחות מלהב ממנה. אבל אני מכיר רבים וטובים שמעריכים ואוהבים. נחשבים בעיקרון יותר פופים. במקרה הזה השיר הוא פסקול מושלם לקליפ השבוע. כשאני הייתי קטן היה דבר כזה בלונה-פארק אצלנו. קראו לזה "קיר המוות"
Django Django - WOR



וומפייר וויקאנד - חדש !
וומפייר וויקאנד לקראת אלבום שלישי. אהבתי את הראשון שהזכיר לי את פול סיימון וגם את פיטר גבריאל ואפילו את טוקינג האדס. באלבום השני הם כבר גיבשו סיגנון יותר יחודי משלהם, ושנראה שממשיך גם באלבום החדש שלהם. מתוכו יצאו כבר שלושה שירים. את זה אהבתי
Vampire Weekend - Diane Young

The Black Angels - חדש !
לא בטוח שאתם לא מכירים את להקת הבלוז-פיסכדליה הזו. בקרוב יצא להם אלבום חדש בשם Indigo Meadow.  הם מאוסטין טקסס. ובסך הכל קיימים פחות מעשור. אבל נשמעים ככה, משנות השיבעים. עוד לא השתכנעתם? הם נקראים על שם שיר של הוולווט אנדרגראונד The Black Angel's Death Song. עכשיו תקשיבו כבר ודי :

The Black Angels - Don't Play With Guns



Father John Misty - Fear Fun
אלבום שדילגתי עליו שנה שעברה ואני נהנה ממנו השבוע. אף-פעם לא מאוחר לעשות השלמות. Father John Misty הוא יהושוע טילמן או אם תרצו J TILMAN מהפליט פוקסס. זהו אלבומו התשיעי. גם אני שואל איך ? אבל זה הראשון בסאב-פופ. קאנטרי מפחיד וכייפי.



RIP
בזמן האחרון אנשים מתים. לא יפה לעשות מזה צחוק, באמת. אבל נדמה שבתקופה האחרונה הרבה מוזיקאים טובים עוברים לעולם שכולו טוב. אני בעיקרון מעדיף את העולם הזה, ולא אוהב כל-כך לפאר את אלה שהלכו. בעיקר אלה שהלכו בעקבות הרס עצמי. אבל גם לזה יש יוצאים מן הכלל.
ג'ייסון מולינה נפטר השבוע כתוצאה מתהמכרות לאלכוהול. אני לא נגד אלכוהול. אני נגד התמכרות, ונגד הפרזה באלכוהול. בקיצור, אל תשתו וודקה. זה זול מידי ודופק את הראש מהר מידי. אבל הנושא פה הוא לא אלכוהול אלא ג'ייסון מולינה או בשמו האחר Magnolia Electric Co. על-שם האלבום המופתי ששמתי כאן למטה. גיאחה מכיר אותו יותר טוב ממני, וגם כתב עליו דברים מרגשים. בעקבות מותו נפתח גם כל האתר שלו בבאנדקמפ להאזנה חופשית. כך שאם תרצו



אם ג'ייסון שייך בעיקר לדור הצעיר, קווין איירס שייך כבר לדור הקודם. וגם הוא נפטר בזמן האחרון. יואב קוטנר הקדיש לו שעה שלמה ובה גם שירים שהוא עשה יחד עם רוברט וואייט, בראין אינו וג'ון קייל [קישור].

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !