לעקוב אחר הפרימיום

יום שני, 2 ביוני 2008

אין דבר שלם יותר מלב שבור


GOTYE HEARTS A MESS

גוטייה שר "הלב שלכם בבלגן". רבי נחמן מברסלב אמר "אין דבר שלם יותר מלב שבור" , ורבי עקיבא אמר "ואהבת לרעך כמוך" , וכל האומר דבר בשם אומרם מביא גאולה לעם ישראל (לא יודע מי אמר את זה). ושניהם קשורים לחג השבועות הקרב הבא. לרבי נחמן מברסלב יש הילולה בחג שבועות. רבי עקיבא היה ממנהיגי מרד בר כוכבא, ובאותה הזדמנות נהרגו 24,000 תלמידיו בתקופת ספירת העומר, שבין פסח לשבועות. ובל"ג בעומר וביום ירושלים, שמתקיים היום, מפסיקים את מנהגיי האבלות וחוגגים. ככה שהכל קשור.

למעלה ולמטה יש שני סרטוני וידאו של גוטיייה שהילדים שלי מתים עליהם. במיוחד בני בן השנתיים. אבל בעצם הם סרטי אנימציה למבוגרים. הסיפור הוא שהמנקה שלנו עשתה קצר והרסה את הממיר בסלון. הטלתי על אישתי לטפל במשימה וכבר שבועיים שאין לה זמן להרים טלפון לכבלים. אחרי שראינו פינוקי וטאלטביס בוידאו 50,000 פעם מצאתי את שני סירטוני הוידאו האלה. ולא הפסקנו לראות אותם.

גוטייה, הוא מוסיקאי אוסטרלי שנולד בבלגיה וזכה בכמה פרסים. הוא הוציא כבר שני אלבומים ועוד אלבום רימקסים שנה שעברה. הסיפור שלו שהוא עשה הכל לבד בעשר אצבעות בלי חברת תקליטים גדולה, מה שנקרא אינדי אמיתי. למרות שמבחינה מוסיקלית אני חושב שהוא מייסנטרים לגמריי. אבל איזה כיף לגלות דבר חדש ויפה!

ואם היינו חיים באוסטרליה או אוגנדה, אז לא היה יום ירושלים. והנה גוטייה גר באוסטרליה ויש לו גם צרות והוא רוצה לעבור לירח, וגם שם אם תצפו בוידאו הראשון תוכלו לראות שהוא לא מוצא את מקומו ובסוף עף לחלל החיצון.


GOTYE LEARNALIGIVINANLOVIN

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

הקליפים מקסימים, וגם השירים לא רעים בכלל - מזכיר בסגנון (המוזיקלי והויזואלי) את פיטר גבריאל, כמה שנים קדימה, לא?

העובדה שיותר ויותר אמני "מיינסטרים" מפיצים את המוזיקה שלהם בצורה עצמאית ממש לא מפתיעה - חברות התקליטים הגדולות כבר ממזמן לא שולטות במה יהפוך לאופנתי ומצליח (ובכל מקרה הפלייליסט המיינסטרימי צר מלהכיל אפילו את אמני המיינסטרים של החברות הגדולות) - אז למה לא לפעול בצורה עצמאית או עם חברה קטנה ולקבל אחוז יותר גדול מהרווחים?

Unknown אמר/ה...

סוף סוף מישהו מגיב:)
כן אנחנו באמת לא מפסיקים לראות את הקליפיפ וראינו אותם כבר איזה 100 פעמים
גם לי זה מזכיר את פיטר גבריאל
ולגבי אינדי זה לא מה שהיה פעם
או כמו שליקה לי אמרה "אינדי זה כבר לא אינדי זה פשוט מוסיקה טובה"


פוסטים אחרונים וממש שווים !