לעקוב אחר הפרימיום

יום רביעי, 23 ביולי 2008

אין מים!!!

"אין מים", זה שיר של להקת Hearts of Palm מדנוור שמנגנת בסגנון דומה ל - Polyphonic Spree האדירים. ואין לבלבל אותה עם להקה באותו השם מבריטניה. בכל מקרה יצא להם EP חדש והשיר No water מתוכו ממש מרענן כמו שחיה בנהר הירדן.

טוב שבונים מתקניי התפלה, זה חכם, זה הכרחי, אי-אפשר בלי זה, אבל לעם הזה נכנסה מנטרה, התפלה, התפלה..שום דבר הוא לא פתרון קסם!

צריכת המים בארץ עומדת על שני מיליארד מ"ק בשנה. כיום בונים בארץ את מתקן ההתפלה הרביעי שהוא הגדול ביותר בעולם. כשהוא יסתיים יהיו 300 מליון מ"ק מים מהתפלה. אם יבנו את כל המתקני ההתפלה שאפשר בארץ (וזה בעייתי מאד כי זה צורך כמות בלתי נסבלת של חשמל, ודורש תחנת כוח לידו, וכל מתקן הוא באורך קילומטר!!!) יגיעו ל 500 מיליון מ"ק סה"כ וגם זה רק בעוד 5 שנים הכי מוקדם. וזהו!!!! אי-אפשר יותר בטווח הקרוב (50 שנה) לייצר יותר מים.
עכשיו הגעתם למסקנה שבכל זאת נצטרך לחסוך מים. אתם בבית ובעבודה צורכים 35% מצריכת המים. ברשות הפלסטינאית לעומת זאת ביו"ש ועזה ביחד צורכים רק 5%. בתעשיה צורכים בערך 5%, והשאר 55% מצריכת המים הולכים לחקלאות, וזה אחרי שהחזירו את נווה דקלים. עכשיו תגידו לי אם זה הגיוני שמלפפון ועגבניה ואבטיחים יעלו 1.99 לק"ג ושאנחנו נייבא פחם וגז ממצרים, ונייצר מים ונייצא אותו לחו"ל בצורת פירות וירקות?? לא השתגענו? ..קצת.
באופן טבעי כמות החקלאים יורדת. גם נעשו מאמצים לא מעטים להשתמש במים בצורה יעילה יותר בחקלאות. אבל בכל זאת אין מים!!! אז צריך לעשות עוד. והגיע הזמן שנקנה פירות וירקות כמו שקונים באירופה- בס"מ וביחידות, ואני מדבר בתור אחד שאוכל לפחות 5 פירות ביום (אני יודע שאני מדבר כל הזמן על אוכל, אבל אני לא שמן, סתם גרגרן).

אבל מה תעשו בינתיים: 1. תורידו פחות מים באסלה 2. תתרחצו יותר מהר ועם חסכמים 3. תשקו פחות את הגינות.
וגם בעבודה צריך לחסוך מים, זה אמנם לא על חשבונכם באופן ישיר, אבל זה יגרור עליה במחירים.
והנה השיר No Water תשתו כוס מים כשאתם שומעים אותו, שיירד לכם בגרון. לפי אחוז צריכת המים לשתייה, אתם לא שותים מספיק.

Hearts of Palm - No Water

אתם רואים אפשר לחסוך מים בכיף!
ונפרגן לכם עם עוד שיר..הרי לא תסעו לדנוור בשבילו

Hearts of Palm- Give Em Hell

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !