לעקוב אחר הפרימיום

יום חמישי, 23 באוקטובר 2008

Cold War Kids


אני אוהב לשמוע את האלבום החדש של Cold War Kids, שנקרא Loyalty to Loyalty אלבום שכאילו בכוונה, לא מתחנף בשום צורה. אין בו אף להיט. העיבודים גולמיים, צנועים, נשמעים כמו נגינה בהופעה או באיזה סשן, ובכל זאת אני נהנה ואפילו מתרגש בקצוות. אולי זה השפעה מיטיבה של אלבומים אחרים שאני שומע בזמן האחרון, ומקרינים על האלבום הזה. זו תופעה שקורת לפעמים שבה אלבום אחד יוצר תחושה טובה באלבום אחר. לפעמים זה בשלות של האוזן והלב, לפעמים זו פשוט רוממות רוח שמשתלבת בהאזנה.
נראה לי שקצת הורדתי מערך האלבום ולא זאת הכוונה. קשה להביא פה דוגמאות של שירים מהאלבום, בניגוד לאלבום הקודם שלהם שבו היה הלהיט Hang Me Up to Dry .באלבום הנוכחי הוא אלבום רית'ם אנד בלוז מאד אמריקאי אבל מהצד המחוספס של אמריקה. הצד של השיגרה הפשוטה של עיירות אמריקאיות באמצע המדבר, שמעולם לא הייתי בהם. מזכיר לי את הרולינג סטונס בתקופת הרית'ם בלוז שלהם. מזכיר לי גם את תום וייטס ואפילו את הסרט "נרדפי החוק" שראיתי בקולנוע כשהוא יצא. דרך אגב, זה היתרון של גיל מסויים שאתה יכול להעיד שהייתי בזמן אמת בקלאסיקות היסטוריות. לא שזה משנה: את קאזבלנקה ראיתי לפחות 10 פעמים בוידאו בבית, ונהנתי כאילו שראיתי אותו בקולנוע ביום שהוא יצא.
וחזרה לעניייננו: אלבום בגובה העיניים עם מוזיקליות טובה, הפקה פשוטה וכנה, ובעיקר אנרגיות חזקות שלא מתפרצות בבומבסטיות מיותרת. ואולי לפעמים לא צריך הסברים. אוהבים כי פשוט אוהבים. הנה שני שירי הפתיחה הנפלאים של האלבום:
Cold War Kids- Against Privacy

Cold War Kids- Maxican Dogs

ועוד כמה שירים במייספייס
אני מניח שאף אחד לא מבין איך זה מזכיר לי את הרולינגסטונס, אז הבאתי איתי שתי דוגמאות, די אקראיות:
The Rolling Stones- Love in Vain
The Rolling Stones - What A Shame

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

'נרדפי החוק' הוא סרט גדול, בכלל כל הסרטים של ג'ארמוש, השיר של טום וייטס בפתיחה הוא גם אחד האהובים עלי. אך אני לא רואה כל כך את הקשר, בכל מקרה אחלה להקה.


פוסטים אחרונים וממש שווים !