לעקוב אחר הפרימיום

יום רביעי, 12 באוקטובר 2011

מנה קרה - המוסיקה האלקטרונית העכשווית



איך שמגיע סוכות מתקרר קצת. כבר הסתיו עכשיו, ובזמן האחרון יצאה הרבה מאד מוסיקה אלקטרונית חדשה וקרירה שמתאימה למצב. חשבתי שיהיה חכם לרכז את הכל בפוסט אחד לכבוד סוכות. כבר היה כאן השבוע האי.פי. החדש של ג'יימס בלייק שעושה סוג של פוסט דאב-סטפ. ועכשיו, הנה כאן, כל השמות המוכרים שעושים עוד ממה שהם יודעים:

Four Tet - Locked/ Pramys
מתוך אי.פי/סינגל חדש שכולל שני קטעים שימו לב לכמות התגובות המפרגנות



פירמיד הוא הקטע היותר חלש, אבל הקליפ בהשראת סלבדור דאלי מפצה

Death Cub For Cutie - Doors Unlocke and Open // Cut Copy Rmix
כמה שהתלהבתי מההופעה של Cut Copy בארץ, ככה ירד לי מהם. היה טוב והתמלאתי. את דת' קאפ אף פעם לא אהבתי יותר מידי, ובכל זאת השילוב מצליח. זה מתחיל כמו ד"ר ביט

Small Black ft. Heems - Two Rivers
עם כל הצ'ילווב שהיו כאן לאחרונה קצת התגעתגעתי לסמאל בלאק. אז הם כאילו קראו את מחשבותיי והוציאו קטע חדש, מתוך מיקס טייפ שיקרא Moon Killer. בכל מקרה השילוב של ראפ והיפ-הופ יחד עם צ'ילווב. Washed Out היו הראשונים ללכת כאילו לכיוון, וכאן זה אפילו יותר שווה
 

עטיפה יפה
M83 - Hurry Up, We're Dreaming
בסופו של דבר בכל זאת החלטתי להקשיב לאלבום החדש שלהם. למרות שהם הצליחו להוציא לי את החשק אחרי ההופעה שלהם בארץ, העטיפה של "מהר, אנחנו חולמים" נגעה בליבי, ויש סוף טוב לסיפור הזה. M83 אוהבים לגעת בנושא של הילדות. והילדות היא הגעגוע המזוכך ביותר לדברים שהפסדת או שאתה מפסיד. אני בכל יום מתאבל קצת על עצמי, ומשום מה M83 יותר מתאימים לי היום לדבר הזה מאשר Burial. הם היו יכולים לעדכן קצת יותר את הצליל לכיוון צ'ילווב. הם ממש במרחק נגיעה ממנו, ואז הכל היה נשמע אחרת. משום מה הם החליטו לגוון עם סקספון וכלים אקוסטים. בסופו של דבר הסקרנות השתלמה הצלחתי למצוא שיר אחד מקסים (!!!) באלבום הכפול והדי משמים הזה (לא הקשבתי עד הסוף) - אהבתי מאד את השיר Raconte-Moi Une Histoire  שבו ילדה קטנה מספרת בקול מתוק סיפור חמוד על צפרדע קטן ומיוחד.וכאן כל האלבום להזרמה.

M83 - Raconte-Moi Une Histoire
 

Mano Le Tough - In my Arms
ולמשהו חדש ופחות מוכר. יש הרבה כאלה בבלוג Outline Music המומלץ. מידי פעם אני בוחר שם שיר פרימיום, אבל אם אתם יותר בקטע של אלקטרוני מלודי דאנסי עדכני, זה מקום טוב לבקר בו.



Apparat - Ash
אני מאד אוהב את המוסיקה האלקטרונית של Apparat למרות שככפי שאפשר לראות בהופעה בלונדון שזה כבר לא רק אלקטרוני. אני מאד מתחבר למה שהוא עושה וקטע Ash מתוך אלבום חדש שלו שיצא השנה


Apparat - Ash (Live at Scala, London) from The Line Of Best Fit on Vimeo.

Justice - Canon / Newland
איו לי כוח אליהם יותר. וגם שני הקטעים האלה לא מחדשים דבר


יש כאן איזה רגע מחוייך שלוקח מאול אאוט אוף לאב של לד זפלין


Massive Attack vs Burial -Four Walls
שיתוף פעולה בין מאסיב אטאק לבין ביורל. 12" שבו שני קטעים אחד מהם הוא רמיקס שעושה ביורל לקטע של  מאסיב אטאק וגם קטע חדש, לא משהו, לדעתי.



The Chameleons  - לא על הסמיתס לבדה
השיר היחיד שאינו חדש כאן בפוסט, אבל אני הכרתי אותו השבוע. איתי כוחיי שבנה סוכה הביא את השיר הזה משנת 1985. זה מזכיר לי משפט של רבי נחמן מברסלב שאני סוחב כל הזמן, משהו כמו: המחשבות שלך הם המקום שבו אתה חי, תדאג שהמחשבות שלך יהיו מקום שבו תרצה לחיות.

The Chameleons - Home Is Where The Heart Is


שיהיה לכם חג של התחדשות, חג של חזרה לעצמכם הפנימי, חג פרימיום של ארבעת המינים ושבעת המינים, ואושפיזין, סוכה וגלעד שליט

פוסטים אחרונים וממש שווים !