לעקוב אחר הפרימיום

יום שבת, 27 באפריל 2013

נבדק ונמצא פרימיום - פופ טוב הכל טוב


פופ מיוזיק
פתיחה
כשהייתי בן 13 או 14 יצא מגזין הרוק הראשון של ישראל. קראו לו "ווליום", וכתבו בו מיטב הכותבים של הארץ. זה היה ירחון ואני חיכיתי בכיליון עיניים לכל גיליון חדש שיצא. מה שהפריע לי הוא שקראו לו עיתון "רוק". אפילו כתבתי להם מכתב על זה שפופ לא פחות חשוב מרוק. השנה היתה 1983 ועדין היה פופ מעולה בעולם. מייקל ג'קסון הוציא שנה קודם את "מותחן" (סליחה על התרגום, פשוט אין לי כוח לכתוב Thriller. טוב כבר כתבתי), והיה המון פופ מעולה בעולם החל מהווארד ג'ונס וכלה במועדון תרבות, תומפסון טווינס, ואוליביה ניוטון ג'ון. זה לא בא על חשבון הרוק, זה רק עוד ספקטרום מרהיב של צלילים. בסוף לא שלחתי את המכתב. התביישתי. וגם הרגשתי עילג.
אז הפעם בנבדק ונמצא פרימיום. בעיקר פופ אבל לא רק:

MGMT  - חדש !
הטריגר לקונספט של הפוסט הזה הוא שיר חדש של MGMT.  גם בפעם השלישית אני חייב לומר  שהם לא מפסיקים לאכזב אותי. אני פחות אוהב את הפאזה הפסיכדלית "פופ-רוקית" שלהם ומעדיף לאין-שיעור את ה-"אלקטרו-פופ" של האלבום הראשון. 4 שירים שפתחו את השמים ואלוהים בכבודו ובעצמו זרק עלי קונפטי של פתיתי אושר.
אז למה בעצם השיר הזה פה? כי פשוט חייבים. ותודה למייק בוגן.
MGMT- Alien Days
 
Kelis - חדש !
משהו בשיר הזה מזכיר לי את SADE למרות שאין ממש קשר. אולי בגלל המקצבים. אולי בגלל שהקול של קייליס. מזמן לא שמעתי שיר סול כל-כך טוב. הפתיע אותי לגלות בעונג שבת שדייב סיטק מ-TV on the radio הפיק אותו. שיר נהדר !
Kelis - Call On Me

New Order Performs - בהופעה !
אני בטוח שבשביל רבים ניו-אורדר לא יחשבו בכלל כפופ. יותר אלקטרו-רוק. בעיקר בגלל הרוח של המוזיקה. פופ נתפס כמתקתק, ברוק תמיד יש מודעות עצמית, ופיקחות, או לחילופין מרדנות וזעם. ניו-אורדר כבר די חטיארים ונחמד מאד לראות אותם עדין מופיעים בתוכניות אירוח בטלוויזיה. עדיף פי אלף מ- U2.

New Order Performs - Bizarre Love Triangle



The xx - חדש !
אני בכוונה מותח פה את הגבולות. אז מה The XX  ? זה רוק  ? זה פופ ? זה פופאיי ? אני זוכר תוכנית של זהו-זה שפחות טוחנים אותה בקאלט, שבה מראים איך יראה העתיד. המוזיקה היתה אלקטרונית מנימליסטית. The XX הכי מזכירים לי את הכוונה שהיתה בתוכנית ההיא. אבל כאן בשיר הזה כבר יש כינורות.
The xx - Together

Savages - חדש !
לא הבטחתי רק רוק, ולכן גם לא אקיים. Savages היא להקת פוסט פאנק נשי מלונדון. ההופעות שלהן כל-כך אנרגטיות, שהם עשו מהן את הקליפ לשיר הבא, מתוך אלבום בכורה שבדרך:
Savages - Shut Up

Foo Fighters מחקים את Rush
הנה ההוכחה לכך שאי-אפשר להגדיר שום דבר. הפתיחה המסורתית לטקס הפרסים של The Rock and Roll Hall of Fame  שייכת ללהקת Rush. קטע נגינה פומפוזי ומצועצע. כן יש רוק כזה, כמו שיש פופ רציני. יש רוק לא רציני. במקרה הזה פו פייטרז עושים לזה קאבר, שנראה יותר כמו חיקוי. דאחקה מצחיקה [קישור]

איגי פופ והסטוג'ס - בהזרמה !
ומה מתאים יותר לפוסט על פופ מאשר אלבום חדש בהזרמה לאיגי פופ והסטוג'ס. גורם לך לחשוב שגיל זה באמת בראש ולא בשום מקום אחר. יש כאלה שנולדים מבוגרים ויש כאלה שמתים צעירים לנצח (אוקסימורון). מה שאני אוהב באלבום הזה, לפני שהקשבתי לו, הוא מה שאיגי פופ אמר עליו. שהם מקליטים כי הם להקה חיה, ושזה לא משנה אם זה לא נשמע טוב כמו האלבומים שהם הקליטו..

Yo La Tengo - Tiny Desk Concert
הפוסט הזה לא היה אמור להיות על מבוגרים ברוק, אבל זה מה שחשבתי כשראיתי את ההופעה האינטימית הזו של יו-לה טנגו. הם פחות מבוגרים מאיגי פופ, וגם מוזיקה שלהם נשמעת של אנשים שכבר לא בני 20, ואני אומר את זה בחיוב. אבל הם עדין מצליחים לעשות מוזיקה נפלאה וכאן בהופעה האינטימית ההם נראים כל-כך ההיפך מ-Rush [קישור]

Shout Out Louds - Illusions
בתכלס מי שעושה את הפופ הכי פופי הם השבדים. או סקנדינבים באשר הם. שיר חדש ל- Shout Out Louds. יש להם שיר אחד שאני מאד מאד אוהב, אבל בדרך-כלל כל מה שהם עושים הוא פופ טוב. במקרה הזה הקליפ מאד מעניין. מעין ספיד-דייטינג עם ווירדואז
Shout Out Louds - Illusions



 
Azealia Banks - Yung Rapunxel  -אזהרת צפיה !
אולי כל השירים שלה נשמעים אותו הדבר, אבל זה לא עושה אותם פחות טובים. לא יודע למה מנפנפים אותה ככה בקלילות. כי דווקא יש עליה. קליפ ושיר חדש. אקספליקטיבי

Azealia Banks - Yung Rapunxel


Fela Kuti - Water No Get Enemy
הקטע הזה הוא משנת 1975, אבל בין קלייז לבין אזאלייה בנקס הוא משתלב לי טוב. קטע אדיר !
Fela Kuti - Water No Get Enemy

Colin Stetson - Among the Sef
ולסיום, קולין סטסטון הסקסופון והאבסטרקט. בקליפ חדש ומרהיב. מלא מים.


Colin Stetson - Among the Sef from Constellation Records on Vimeo.



תגובה 1:

נמרוד אמר/ה...

יא אללה, ניו אורדר נראים זקנים. אם לא היה כתוב בתיאור, הייתי חושב שהבחור על הבמה הוא זייפן שיכור בקריוקי. נראה לי שלזה ג'יימס מרפי התכוון כשהוא סגר את הבסטה בגיל 40 כיוון שהוא הרגיש שהוא רוצה לפרוש לפני שהוא ירגיש פתאטי על הבמה. וגיימס מרפי כנראה היה באמת נראה ככה עוד עשור-שניים, ולא כמו איגי פופ שגם בגיל 110 יראה רוקנ'רול.


פוסטים אחרונים וממש שווים !