לעקוב אחר הפרימיום

יום חמישי, 11 בדצמבר 2014

השירים של 2014 !

טוב, אז גם אני התחלתי בסיכומי השנה שלי. ולאחר שבחרתי את כל השירים שאהבתי השנה, החלטתי שיותר הגיוני לנגן אותם לפי נושאים. החלטתי לא לבחור יותר משיר אחד של כל מוזיקאי, למרות שהיו, אבל לזה יהיה ביטוי בסיכום האלבומים. וגם חוץ מזה הייתי שם את השיר Clouds של פרינס, אם אפשר היה רק להשיג אותו ביוטיוב. על הדרך תקבלו כמה מהקליפים הטובים של השנה. אנגוי' דה רייד:

 חלק I - שירים לרקוד איתם !
לעיתים קרובות נדמה לי, או שזו אשליה, שבאמת אין יותר פופ טוב, אשר ראוי להאזנה. שבערך בשנת 1984, סינדי לאופר והאווארד ג'ונס הפסיקו לעשות שירי פופ טובים, ומאז אותם 4 אקורדים שוב ושוב, ושוב. אבל הבלוג הזה, אולי ההוכחה הטובה ביותר שזה לא כך. הנה כבר שמונה שנים הוא סוחב, עם שירים שבקלות היה אפשר להשמיע אותם ברדיו, אם היה רדיו ראוי להאזנה בארץ הזו (ואני לא מתכוון לקצה). אז כאן נמצאים שירי הפופ הטובים ביותר של השנה. כאלה שאפשר להזיז איתם את התחת. בסך-הכל כתשעה (שזה לא מעט לז'אנר) כמובן שאין כאן את כל שירי הסוכריות-צבעוניות-לילדים-זבי-חוטם שמנוגנים ב-MTV. אבל כאן זה רדיו פרימיום להמונים, ולא MTV ! אז אתם יכולים להנות בבטחה. ותלחצו PLAY !




חלק II - שירים לחשוב איתם...
אני מחשיב את עצמי כאדם אנרגטי. שלא לומר חסר מנוחה. והנה דווקא מכל החלקים של הסיכומים של סוף השנה, אני מוצא את החלק הזה כארוך ביותר. מה גם שחלק מהשירים בחלק השלישי, הרוקי, היו יכולים להכלל כאן. אפשר לקרוא לחלק הזה גם כחלק היותר איכותי מבין החלקים, היותר פונה לראש ופחות לרגליים או לבטן. אין כאן אף שיר של סאן קיל מון, אני מצטער, לא היה לי את הכוחות לצלול לאלבום שלו. יש כאן הרבה שירים טובים אחרים. ותלחצו PLAY !



 חלק III- רק רוק !
 קצת קשה לקבוע את הגבולות והתחומים ומה רוק ומה לא רוק. פו פייטרז זה ללא עוררין, גם אייסאייג', אבל לאו דווקא השיר הזה שלהם, ומה עם האפגאן וויז, הם ממש רוק ? לא בטוח. מה שבטוח שיש כאן אחלה שירים ותלחצו PLAY !





TOP 10
כנראה שאי-אפשר בלי דירוג. אני מרגיש שצריך לתת דגשים. כי שירים יפים וטובים זה דבר אחד, אבל שירים "שעושים לך את זה" זה ההבדל בין למוזיקת רקע לבין לחיות דרך השירים. אז הנה עשרת השירים שעשו לי את השנה הזו. שהזיזו לי משהו בקרביים. הרבה פעמים מלווה לזה חוויה אישית נוספת או ערך מוסף או קליפ שתופס אותך, בכל מקרה השירים האלה שינו לי משהו השנה.

10. Kelis - Jerk Rib
בתחילת השנה השיר הזה נתפס אצלי כשיר הגרובי של השנה. בהפקה המסובכת של Dave Sitek הגיטריסט הלבנבן של TV on The Radio. ועדין עושה לי טוב על החצוצרה

9. Ben Watt  - Forget
בן וואט מהצמד הכל פרט לנערה, וגם בן הזוג של טרייסי ת'ורן. כל אחד מהם מצליח לעשות בשנים האחרונות אלבומים אינטימים וטובים. עם כמה שירים נעימים. זה זכור לי במיוחד מקפה סטארבקס בתוך חנות כלבו גדולה של ספרים בציריך. היה מאד סטודנטיאלי אקדמי מכנסי קורדרוי שיק

8. Iceage - Against The Moon
כנראה השיר הכי עצוב בעשיריה הפותחת. אני לא יודע אפילו מה המילים. אני רק יודע שזה עצוב. ומלנכולי לי בלב. ושיר של אייסאייג' אולי להקת הרוק של השנה.

7. Spoon - Do You ?
אני מאד אוהב את השיר הזה. מאד. למרות שהוא פופ מאד פשוט. אפילו קצת פשוט מידי. אבל מה 'כפת. העיקר שכיף לי

6. Prince - Clouds
פרינס במלוא תפארתו. בשיר סקסי-ארוטי-עתידני כמו שהוא יודע לכתוב. כי נשיקה על הצוואר, כשהיא לא מצפה לזה..מה יכול להיות יותר מזה ! אלבום קונספט עם משחקי מילים, ואותיות, כמו שהוא אוהב. וזה גם לא שיר שנשמע כמו שיר של פרינס. קצת יותר צלילים אלקטרונים שפחות נפוצים אצלו. לא יודע..שיר פופ די מורכב, קצת כמו סיפור/סרט ומה אין בשיר הזה, גיטרות חשמליות, אקוסטיות, פסנתר ראפ, ועוד..

5. Chrissie Hynde - Down The Wrong Way
מי היה מאמין שניל יאנג וכריסי היינד יתחברו להם יחדיו. כל האלבום שלה מצויין, אבל הגיטרה של ניל יאנג לגמריי מעלה את השיר רמה

4.  Röyksopp & Robyn - Monument
אני לא יודע מה בדיוק עושה פה את השיר, הסאונד של רוייקסופ הכנות שנשמעת משירתה של רובין או הקליפ. אבל השיר הזה בהחלט תפס אותי מהרהר על שאלות קיומיות וכאלה.

3.  Morrissey - Kiss Me Alot
אני חושב שזה שיר האהבה הכי חיובי שמוריסי כתב אי-פעם. לא מתרסק עם אוטובוסי קומותיים, לא חולם בלילה שמישהו אוהב אותו. פשוט רוצה נשיקות. מתאים לתדמית האלביס שהוא לובש על עצמו בהופעות, מוריסי הוא רוקנרול סקסי והוא יודע את זה

2. Kevin Drew - Good Sex
היה פה מאבק בין המקום הראשון לשני. הייתי צריך לחשוב אם אני יותר בקטע של אינטליגנציה מחשבה ומלנכוליה, או שאני יותר סקסי, לצורך העניין. אז סוף-סוף מישהו כתב שיר ישר ולעניין שנשמע ממש כיף של סקס. סטוץ של שיר. עשו אהבה ולא פורנו.

1. Elbow - Fly Boy Blue / Lunette
יצא להם אלבום מצויין השנה. הטוב יותר שלהם לדעתי. ומה שהופך אותו לכזה הוא הרבה שירים, אבל במיוחד שני אלה שהתחברו להם יחדיו. הר הבית של השירים השנה.


ונסיים בסיסמה
החיים יפים והמוסיקה פרימיום
ונתראה בסיכומי האלבומים









אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !