לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 25 בנובמבר 2011

נבדק ונמצא פרימיום - 13 מלאו לנערה


פתיחה- 
עוד מעט כריסטמס ועונת החגים של בני דודנו הנוצרים. הרבה מאד מוסיקת מיינסטרים יוצאת בתקופה הזו לצד אוספים מיוחדים לחג. אצלנו בקושי יש חורף והיינו צריכים השבוע להספיק מהר להקשיב לאלבום השלג של קייט בוש . את השיר החדש של המכבים, לעומת זאת, אפשר היה להשאיר לחנוכה, אבל כיף להקשיב לו כבר עכשיו, וכנראה שלעולם לא נספיק להקשיב לכל המצעדים של ג'ון פיל, אבל כדאי לנסות. לאור מזג-האויר ההפכפך השבוע בנבדק ונמצא פרימיום מוסיקת חורף לצד מוסיקה קצת יותר שמחה, אנג'ויי:

Bony King of Nowhere - Eleonore
מישהו מכיר אותו ? אולי אלינור ? יש אלינור בקהל ? סינגר-סוגרייטר בלגי שהוציא אלבום השנה. השיר הזה ממש יפה



Amy Winehouse - Our Day Will Come
עוד שיר לאיימי ווינהאוס שמדגים לנו כמה האבדה היתה כבדה. הפעם גם קליפ:



iLiKETRAiNS - Flood
השנה קוראים לפסטיגל - "i-פסטיגל" בלי לתת יותר מידי קרדיט לאפל. בגילגול הקודם היה "פסטיבל הילדים" שהופיע רק פעם אחת בשנה, בהיכל התרבות בתל-אביב. מי שבא ראה, ומי שלא אז צפה בשידור היחיד שהיה בטלויזיה. ועכשיו כשאני נזכר בכך, אז גם וידאו עוד לא היה ואי-אפשר היה להקליט. בימינו לפסטיגל 3 הופעות ביום, בכל רחבי הארץ בשמך 10 ימים. ולפני שיש בכלל פסטיגל יש ב- VOD "מבט לפסטיבל" וכבר אפשר לראות מה שיהיה בו.  בפורמט הקודם היו 10 שירים חדשים בביצועים של זמרים וזמרות מוכרים, ולאחר ההפסקה אותם שירים בביצוע "כוכב נולד" של ילדים שנבחרו בקפידה לשיר את השירים. בסוף הפסטיבל היו מכריזים על השיר הזוכה. הרבה שירים מהפסטיבל חדרו לרפרטואר הישראלי והיתה חדוות יצירה גדולה. היום זה בעיקר מצעד עלוב של סלבריטיז, אבל בשביל קצת לשלם מס-איכות יש את פרק המחווה. השנה תהיה מחווה לאריק איינשטיין. ראיתי את זה בטלוויזיה וכמעט ירדו לי דמעות.
להקת iLiKETRAiNS לא חייבת שום i לאפל, ויש לה מוסיקה חורפית אבל לא לחנוכה. האלבום החדש שלהם מתאים מאד לחורף אמיתי. אם אתם מוצאים כזה תגידו לו שיבוא לפה:

iLiKETRAiNS - Flood


Leonard Cohen - Show Me The Place
שיר חדש ללאונרד כהן לקראת אלבום חדש, אחרי 8 שנים ללא הקלטות האלבום נראה Old Ideas, יש פה איזה כפל משמעות.

Show Me The Place by leonardcohen

Sean Pecknold - The Shrine / An Argument
קליפ חדש ואנימטי לפליט פוקסס. אחד האלבומים הטובים של השנה הזו:


The Shrine / An Argument from Sean Pecknold on Vimeo.

טעמתי אצל אחרים אביעד מהאייפוד רעב כותב שירה: " שבריריות היא מוטיב נהדר לחיים שלמים. כל מי שלומד לחיות עמה ואינו נלחם בקיומה, מרוויח ימי עושר המרופדים בעוני מוצק, נהנה מימי אושר המניחים מרפקיהם על משענות נייר שמאחוריהן בורות מים רותחים. רגע השבירה אינו ייחודי, הוא הרי נופל על כולם בשלב כזה או אחר. אולם ההתהלכות כסדוקים, כמי שיודעים רוב העת כי זרי הפרחים שלפניהם יתייבשו ביום המחר, אינה מנת חלקם של כולם. חלק אחד הרי נופל, אך נוטה להתרומם, לנקות את שברי הזכוכית מן המצח ולרוץ הלאה, כי צריך. חלק שני נותן לזכוכיות להתנקות מעצמן, לפחות לזמן מה. אין כל רע בחלק האחד, אך החלק השני צודק יותר".  לפעמים המוסיקה פחות חשובה, ובכל זאת השיר:



Pulp - Underwear
קצת קלאסיקה. מאד אהבתי את השיר הזה של פאלפ




החיים שלי יותר מעניינים ממני השבוע סוף-סוף הבת שלי בת ה-13 פנתה אליי בבקשה שאני אשביע קצת את נגן האמ.פי שלה. קניתי לה אותו כשהיא היתה בכיתה ג' בגלל הציונים הגבוהים שלה. בסוף כיתה ב' קניתי לה סט של 20 דיסקים עם מוסיקה קלאסית. היא מנגנת בכינור כבר מאז, וגם בפסנתר, אז זו היתה מתנה מתאימה. בפועל לא הקשבנו ליותר מחמישה דיסקים. אבל השבוע היא ביקשה ממני מוסיקה "רגילה". היא אוהבת להקשיב ל-Avril Lavigne אז המלצתי לה גם על Blink 182, פלורנס והמכונה, קולדפליי ואת כולם היא אהבה. את סי-לו-גרין וקינגס אוף לאון היא דחתה. התפלאתי שהיא לא מכירה את סטיבי וונדר,  כי הייתי בטוח ששמתי אותו מספיק פעמים ברכב, בנסיעות המשותפות. לפעמים אני שוכח שהילדים שלי לא מכירים את כל מה שאני מכיר - אולי הגיע הזמן להשקיע קצת בקלאסיקה. אני לא משמיע מספיק חיפושיות, ויהיה לי מאד קשה אם הילדים שלי לא יאהבו אותם. אני כל הזמן כועס על עצמי שאני לא מקשיב מספיק למוסיקה קלאסית. אני מכיר את הדברים המפורסמים, כמו כולם, אבל יש כל-כך הרבה, זה ממש אין סופי כמו החלל. דוגמא שהקשבתי לה השבוע:

גם אם יורד עליכם גשם, תזכרו:
החיים יפים והמוסיקה פרימיום !

פוסטים אחרונים וממש שווים !