לעקוב אחר הפרימיום

יום שלישי, 4 בדצמבר 2012

שיפוט מהיר : טרייסי ת'ורן - חדש !

“Happy people shouldn’t have all the fun!”  - טרייסי ת'ורן.
אתמול התגנב לי לראש השיר של ג'ון לנון God עם המילים God is a concept By which we measure Our pain, ובלי שום קשר (או עם קשר) Tracey Thorn הוציאה אלבום לכבוד כריסטמס. אלבום הכריסטמס הכי טוב ששמעתי בחיים שלי, ואלבום טוב בכל קנה מידה שהוא.  בעיקרון אני שונא אלבומי כריסטמס אבל כמו שאומרים (מי שאומר): "מה חמור מבין במרק פירות ?". זה לא אמור לדבר אלי, מה לי ולחריסטמס. אני גם לא בטוח שאם היו מוציאים אלבומים במיוחד לחגים שלנו הייתי נורא מתרגש מהקונספט. אולי כן ? לא יודע... בכל מקרה אם היו מקליטים אלבומים לחג אז זה בטח לא היה חנוכה, אלא ראש השנה. קצת מצחיק אותי שבחו"ל, ובמיוחד בארה"ב, נותנים כל-כך הרבה חשיבות לחג החנוכה, ושכל נשיא אמריקאי מרגיש מחוייב להדליק חנוכיה בבית הלבן לכבוד אחד מהחגים הכי לאומים של היהודים. חג שעיקרו הקמת ישות יהודית בארץ ישראל, וכיבוש הר הבית. מה לזה להפרדת דת ומדינה ? מה ליהודים שחיים בגלות ולהדלקת נרות חנוכה, כשכאן בארץ ישראל יש מדינה יהודית בחייהם ובימיהם.


נחזור לאלבום של טרייסי ת'ורן,  שנקרא Tinsel and Lighs, לי זה לא משנה מה היא שרה, מצידי היא יכולה לשיר את ספר הטלפונים, אני אוהב את הקול שלה. יש לה את אחד הקולות הכי אהובים עלי בעולם, אבל מה שמיוחד באלבום הזה, ושהופך אותו לטוב, ללא קשר לחג כזה או אחר,  הוא אסופת שירים בנימה מלנכולית וחורפית  שכתבו רנדי ניומן, הווייט סטרייפס, ג'וני מיטשל,  Low,  סופיאן סטיבנס, סטפאן מריט מהמגנטיק פילדס ועוד. רוב השירים הם קאברים, אבל לא כולם. בכל זאת זה נשמע כמו אלבום אחד, למרות העיבודים השונים והמיוחדים, באחד מהם היא לוקחת שיר קאנטרי של דולי פארטון והופכת אותו לבאלדה בסגנון קרול קינג. למי שלא שוכנע עד כה, אז שידע שגם בן וואט, בן זוגה המוזיקלי והאישי במשך 31 שנה, משתתף בהפקת האלבום. כאן תוכלו להאזין לכל האלבום בהזרמה. ולמטה תוכלו לשמוע אותה מפטפטת בלי הפסקה על האלבום.



 
 
 

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !