לעקוב אחר הפרימיום

יום שני, 17 בדצמבר 2012

הקליפים של 2012

 


פתיחה
הגיע הזמן להתחיל בסיכומי השנה. אני עושה את זה בעיקר בשביל להיזכר מה היה ..והאמת שזה כיף. והכי כיף זה להתחיל עם הקליפים. השנה מה שהיה מאד אופייני בהרבה מאד קליפים זה הצורך לזעזע ולעשות הכל כדי להשיג את תשומת הלב שלנו, בעולם של עודף גירויים. היו הרבה מאד קליפים אלימים, אותם אני פחות אהבתי, אבל זה לא אומר שאין כאן קליפים פרובוקטיבים. העיקרון השני שמנחה אותי הוא שגם לשיר יהיה ערך בפני עצמו. זה לא תמיד קורה, אבל בדרך כלל כן. 
אז הנה הם הקליפים הנבחרים על-ידי רדיו פרימיום להמונים לשנת 2012 !
 
1. JACK WHITE | SIXTEEN SALTINES
כמעט כל פריים בקליפ החדש של ג'ק ווייאט שווה תמונה . הקליפ הזה עוסק בדארק-סייד של כל אחד מאיתנו . טוב.. לא של כל אחד. כתבתי פרשנות משלי לכל אחת מהסיטואציות בקליפ הזה (בפוסט הזה). וזה גם שיר אדיר !

 
2. Father John Misty - Nancy From Now On - אזהרת צפיה !
אחת האפשרויות לתחפושת שחשבתי אליה, לקראת מסיבת פורים של שנה שעברה, היתה להתחפש לאחד מחבריי הפליט פוקסס. חשבתי לעצמי, אני אלבש את אחד הסוודרים הדהויים והבלויים שלי. אדביק איזה זקן ופאה, וזהו! אפילו לא צריך להתקלח. בסוף התחפשתי לאחד מחבריי להקת KISS. גם היה מוצלח. J. Tillman הוא המתופף וגם זמר של הפליט פוקסס, את קריירת הסולו  שלו הוא עושה תחת השם Father John Misty, וזה סינגל וקליפ שיצא השנה. השיר עולץ יחסית ליוצא פליט פוקסס, אבל מה שבאמת מושך כאן את תשומת הלב הוא הקליפ הפרובוקטיבי שמסתיים במעט עירום. הקטע החזק שלו הוא המעבר מהפנטזיה הקרירה, של מסיבת סאדו-מאזו בחדר מלון, למציאות ולמסיבה חמימה בפאב עם חברים. לא לצפות בעבודה.
3. Lana Del Rey - Ride
אני לא נגד פוליגמיה. אני חושב שעם ריענון מושג המשפחה החדשה, אפשר, וצריך לשקול, את הקונספט הזה מחדש. כי מנגד מה שאנחנו הולכים אליו הוא מטריאכליות שדי פוגעת לדעתי בנשים ובילדים גם יחד. יש יותר מידי נשים בודדות, ויותר מידי גברים בלי אחריות. אני מאד לא הייתי ממליץ לאף-אחת להיות האישה השניה. כמו בקליפ ה-"שבתות וחגים" החדש של לנה דל ריי. קליפ יפה ואפי. זה לא הופך אותה לפחות בלוף. אם היה לי ספק אז כבר אין. היא מסוג היוצרים שלוקחים את הפופ והופכים אותו לפלסטיק, כמו מורדן טוקינג בשנות השמונים. כמעט חצי מיליון צפיות ביממה אחת. לא תוכלו לצפות רק פעם אחת.הקליפ הזה מכיל קיטש ורמזים מינים, פטריוטיות שבאה לידי ביטוי בנפנוף דגל ארצות הברית, ליקוקים של צוואר, ומלאכי גהינום על אופנעי הארלי דיוידסון. תמיד היה לי קצת מוזר האמביוולנטיות של מלאכי הגיהנום, יש בהם משהו פשיסטי שמשלב גם מרידה בחברה האמריקאית, ומצד שלי לאומנות. Lana Del Rey - Ride

 




4. Rufus Wainwright - Out Of The Game
הקליפ הזה, עוסק בבחירות בחיים. כי כולם רוצים להיות חופשיים, רק ממה אלוהים. ממה ? אני חושב שאנחנו צריכים לבחור נכון בחיים. למזלי אני בחרתי נכון. רק אל תישארו מחוץ למשחק. כי עדיף להפסיד מאשר לא להשתתף
Rufus Wainwright - Out Of The Game
 
5. Freddie Gibbs & Madlib - Shame - אזהרת צפייה 
ובואו נאמר שיש לי בעיה עם המסרים הערכיים של הקליפ הזה, הוא מאד...גס (אין לי מילה אחרת) , במובן של מילים וגם של מיניות וסמים. מצד שני הוא מדליק בעיניי, השיר מאד יפה וערוך טוב מוסיקלית, והשילוב של הכל עובד. מאד התלבטתי אם להביא אותו לכאן. אז בואו נסכם שלא צריך לנסות בבית. אפשר להשיג בחורות גם בלי קוקאין. לפחות אין כאן אלימות, אבל באמת בושה (כשם השיר). וזאת לא אהבה.
 Freddie Gibbs & Madlib - Shame 

 
6. The Flaming Lips ft. Erykah Badu - The First Time Ever I Saw Your Face
סיפור גדול היה סביב הקליפ של הפליימינג ליפס ואריקה באדו. היא התפלשה באמבטייה בעירום מלא עם ג'לי בצבע אדום (שמסמל נוזל שיוצא מגוף האדם בצבע אדום, הידוע גם בשמו: דם) וג'לי בצבע לבן (שמסמל נוזל שיוצא מגוף האדם הידוע גם בשמו:...). היא שכבה, התרוממה, עמדה, וראו לה את הכל (כולל הכל). אחרי שהקליפ יצא היא הביעה מחאה רבתית, אמרה שזו אחותה בכלל (כן, מסתבר שזו אחותה שקוראים לה ניירוק) והוא הוסר באופן רישמי. האמת שאני לא לגמריי מבין מה היא רוצה. הרי היא הצטלמה ככה, זה לא שדברים הוצאו מהקשרם. מה שמזכיר לי שעד היום לא טרחתי לראות את הסצינה של גלי עטרי וענת עצמון בדזינגוף 99. נראה לי משהו שאני צריך לעשות לפני מותי (לא להאמין כמה חניה היתה פעם אמצע רחוב דיזינגוף). לסיכום: שיר בינוני, קליפ שנוי במחלוקת מתוך אלבום שבסופו של דבר אין לי מושג מי הקשיב לו.



7. Feist - Cicadas and Gulls
אני לא יודע איך לא חשבו על זה קודם. לשלב ברייקדאנס עם פולק. יצאה לה הברקה גאונית, לפייסט, או לבמאי של הקליפ. מגניב.
Feist - Cicadas and Gulls


 


8. Sébastien Tellier - Cochon Ville
אם אתם מתחת לגיל 18 אתם לא אמורים לצפות בסרטון הזה
בזמן שיש אינפלציה של קליפים אלימים. כשמישהו שם Z על המילה משעשע ובמקום זה הוא רוצה לזעזע.  יצא הקליפ הבא שאינו אלים, הוא מלא במה שאפשר לקרוא לו: זימה. ולמרות שסבסטיאן טלייר נראה בו כמו אשמאי זקן זה מרגיש יותר כמו Make Love Not War, ואני אוהב גם את השיר.  לא לצפות בעבודה !
 

 
9. Thank You Lord For Satan
כאן יש המון הומור. משפחה של ווייט טראש בלונדינים. יש כאן גם איזה סיפור רומאו ויוליה, אלא שהפעם להורים של החתן והכלה לא איכפת, מי שמתנגד פה בחריפות הוא האח הקנאי, ובסוף הקליפ יוליה לא מתאבדת אלא נלחמת על זכותה. אם לזרוק לבנה על הראש של אחיה זה נחשב. לפני הארוחה המשפחתית היא מברכת את אלוהים על כל הדברים הטובים שקרו לה. קליפ מצחיק וגרוטסקי שנראה כמו סרטים מצויירים.
DIE ANTWOORD - BABY'S ON FIRE

 
עד כאן הבחירות שלי. מכאן הבחירות שלכם... אז איזה קליפ אתם אהבתם השנה ?

2 תגובות:

גיאחה אמר/ה...

הקליפ של סבסטיאן טלייר לא אלים??!?! אתה בטוח שצפית בכולו? חניקת נשים, דחיפת אקדח לפה של בחורה ומכות לפרצוף זה לא אלימות?

חוצמזה, יופי של רשימה!

Unknown אמר/ה...

צודק. לא, אני לא צפיתי בכולו. זה היה יותר מידי ציצים בבת אחת.
למען האמת, וכבר כתבתי את זה כאן בעבר, אני לא צופה בקליפים באופן מלא. אני יודע שאתה כן, כשאני קורא את ההתייחסויות שלך לקליפים. אבל אני חצי מביט וחצי עסוק בדברים אחרים. בעיקר מאזין לשיר. הקליפ בדרך-כלל הוא רק תירוץ.


פוסטים אחרונים וממש שווים !