לעקוב אחר הפרימיום

יום רביעי, 12 בנובמבר 2008

לא על הסמיתס לבדה - פרק ראשון: Aztec Camera


אתם אוהבים את הסמיתס, יכול להיות שאפילו חרשתם על כל התקליטים שלהם, האזנתם גם קצת לקיור. שמעתם את הפיקסס (חובה) ואולי סטון רוזס. וזהו. אח"כ כבר קפצתם לאואזיס וקולדפליי והשד יודע מה. חוץ מזה שנות השמונים בשבילכם זה בננהרמה ודוראן דוראן מקסימום U2. כבר כתבתי כאן על לורי אנדרסון, על הקיור על הווטרבויז, ועוד. אפילו ללו ריד היה אלבמום מעניין בשנות השמונים. אבל אם אתם אוהבים את הסמיתס, אז חוץ מהם היו עוד כמה להקות אינדי מצויינות באמצע שנות השמונים. יש שלושה אלבומים שאני באופן קבוע מאזין להם מידי שנה כמו מחזור תפילה. זה קורה באזור הסתיו והחורף. ממש עכשיו.
אני גאה בזאת לפתוח טרילוגיה שנקראת "לא על הסמיתס לבדה". והיום נתחיל עם הפרק הראשון והוא על האלבום Knife של Aztec Camera. להקה סקוטית מגלסקוו. הרוח החיה שלה היא Ruddy Frame שהיה הכותב המלחין וגם הסולן. בעצם כל חבריי הלהקה התחלפו עד לאלבום השלישי ורק הוא נשאר. האלבום Knife יצא בשנת 1984 והוא השני של Aztec Camera מתוך שישה. אבל רק השלושה הראשונים היו בשנות השמונים. הסגנון הוא בעיקרו אקוסטי, וזאת בניגוד לרוח התקופה. וכמובן הרבה לפני אנפלאגד וכו'...
בהמשך הטרילוגיה יוצגו שני אלבומים של להקות אחרות לגמריי. מה שמעניין הוא שלמרות שמדובר בשלוש להקות שונות, כבר בזמן אמת היה ברור שהאלבומים שלהם קלאסיים, ושהם מעבר לאופנות התקופה.
אני לא יכול לתאר את יופיים של השירים כי אני כל-כך אוהב אותם. זה פשוט כבר חלק בלתי נפרד מהתאים שלי בדם אז אני אתן לכם דוגמאות, וחסר לכם שאתם לא תאהבו את זה. אני חושב שהשנה יותר מאי-פעם זה רלוונטי, אפשר לשמוע ממה ה-Mystery Jets יכלו לקבל השראה. יכול להיות שיש לזה קצת טעם של פעם. אז מה? זה רק מוסיף לחוויה. בניגוד לרוב המוסיקה שאני שומע כיום, השירים האלה גדלו עליי, ונראה לי שבכל זאת צריך קצת סבלנות ושמיעות חוזרות בשבילם. יכול להיות שבשמיעה ראשונה זה ישמע רק נחמד. אבל זה לא. זה גדול!!!
השיר הראשון Still On Fire מתחיל עם ריף הגיטרות הכי אהוב עלי בעולם, אני חושב. ממשיך בטמפו לא הכי גבוה אבל מבסוט. קצת כמו קטע חימום לאלבום כולו.



השיר All I Need is Everything, הוא גם רוק בריטי, וגם קאנטרי וגם קצת ג'אז פייוז'ן. אני לא יכול לתאר את העולם בלי השיר הזה. זה אחד משירי האהבה הכי יפים וגם הכי אופטימיים בעולם, בכל זאת לא מוריסי. ואיזה שם יש לו? בסך הכל מה אני צריך? את ה-כ-ל !!!

Knife הוא שיר הנושא של האלבום וגם חותם אותו. כמו לשוט באוניה על הגלים לאן שהם יקחו אותנו. שיר שהוא חוויה. שיר שהוא חלום. אני ממליץ מאד לשמוע אותו לפני השינה.

אח"כ יצא להם גם אלבום הופעה של קטעים נדירים ו"חדשים", איזה יופי:



תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

אהבתי את הפינה, וכמובן גם את הלהקה...:)
זכרונות מתוקים.


פוסטים אחרונים וממש שווים !