לעקוב אחר הפרימיום

יום שני, 22 בספטמבר 2008

לא על הסמיתס לבדה- נשקיני חזק

הקיור עומדים להוציא אלבום חדש, או שאולי כבר הוציאו. אני כבר לא עוקב. בניגוד למוריסי שממשיך לעשות דברים רלוונטיים, הקיור מודל 2008 לא מעניינים אותי. בכל זאת ללא שום קשר חזרתי לפני כמה שבועות לשמוע את האלבום המופתי של הקיור "Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me". אלבום שיצא בשנת 87 אבל נשמע 2008 לגמריי. אם הקלידים היו מכוונים לצליל הקלידים של מטרונומי, לייט עוף פיר, פאשיין פיט, זה היה יכול לצאת מחר בבוקר כאילו חדש. אבל גם כך זה נשמע אלבום רלוונטי. כשתקשיבו לאלבום הזה תבינו גם למה אנשים אומרים סמיתס וקיור באותה נשימה. כשהסמיתס היו פעילים רוברט סמית' אפילו היה נעלב שמשווים אותם אליהם, ואמר שמוריסי הוא אמן של שיר אחד.

אני אוהב את האלבום הזה, אני אוהב את הלהיטים של הקיור. לא הקשבתי לכל האלבומים האחרים של הקיור, אבל למה שהקשבתי לא התחברתי עד כדי כך. בקיצור אני לא משוחד, ואומר לכם שזה אלבום חובה, וכייפי במיוחד. אלבום שבצליל שלו יכול להגדיר יותר מכל דבר אחר מה זה אינדי. במיוחד היום כאשר אבדה המשמעות של אינדי כהוצאה עצמאית ("אינדיפנדנט" ) של מוסיקה, והשוליים כל-כך רחבים, שהם מכילים כמעט את כל המוסיקה שיש בעולם חוץ מכמה שירים שמשמיעים בגלגל"צ.

יכול להיות שאני אפילו עושה פה עוול לאלבום הזה עם הניתוח המיותר הזה. כי זה אלבום שמלא בכל-כך הרבה אהבה, בצורה הכי יפה שלה. השם שלו, וכל שיר שלו מכוון לאהבה עליאית. שירים עם שמות כמו How Beautiful You are, Just Like Heaven. שיר הפתיחה המהמם The Kiss, שפשוט מתאר נשיקה חושנית וסוערת במיוחד, ונשמע הכי טבעי שיש ועדיין כיייפי מבחינה מוזיקלית. אומנות מושלמת, גאונות. את השיר Catch אני כל-כך אוהב שאם הייתי כותב אותו הייתי מרגיש שאת התיקון שלי כבר עשיתי. הלהיט Why Can't I be You, מישהו היה חייב לכתוב פעם, זה גם שיר עם נושא אינדי קלאסי, ומצד שני להיט פופי . היה מעניין לקחת את הקלידים שנשמעים כמו חצוצרות (או שמא אלה חצוצרות) ולהחליף בקלידים של Passion Pit. אלבום של 18 שירים, שיצא במקור בשני תקליטים ועלה הרבה כסף, וכל שיר מחזיק. יצירה כמעט מושלמת, של פעם בחיים. מה לא תקשיבו?

The Cure - The Kiss

The Cure -Catch

The Cure -How Beautiful You Are

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !