לעקוב אחר הפרימיום

יום שלישי, 16 במרץ 2010

Beck בוחר נכון


אני מקשיב לאלבום של שרלוט גינזבורג, הנסיכה, שהופק ע"י בק, ולאלבום של בק יחד עם וילקו, פייסט וג'ימי לידל שבו הם מחדשים את האלבום Oar של Skip Spense משנת 1969, ונדמה לי שמכל מה שעשה בק לאחרונה, אלה הדברים הכי יפים. הייתי מעדיף אילו לא הכל היה נשמע עם אותו סאונד בדיוק, אבל חוץ מזה יש כאן שתי יצירות יפיפיות.

Beck Record Club -Skip Spence: Oar
הכל מתחיל מבחירות שאדם עושה בחיים. בק בחר להקליט באינסטנט אלבומים שלמים של אחרים, חוץ מזה שזה עושה אותו מאד חרוץ, לי זה לא ברור עד הסוף מה הרעיון. האם זה תרגיל ביבש? האם זו דרך ללמוד על אחרים, על עצמו? האם זה סוג של אתגר? בכל זאת מקליטים הכל ביום. האם זו דרך להיפגש עם בחורות? (פייסט ושרלוט גינזבורג נראות די שוות) על הרבה מוזיקאים אחרים אפשר היה לומר שפרוייקטים כאלה הם יומרנים, אבל לבק כמאמר אלון מזרחי " אין מה להוכיח, והוא כבר הוכיח את זה על המגרש".
האלבומים הקודמים שבחר בק להקליט היו של וולווט אנדרגראונד ושל לאונרד כהן. יכול להיות שבגלל שאני מעריך ואוהב את המקור של שני האלבומים האלה יותר מידי לא יכולתי ממש להתלהב מהחידוש של בק. אבל האלבום של ספנס הוא בחירה אחרת, שמעירה מתרדמה אלבום אוף-ביט פולק רוק (אני רק מצטט, אין לי מושג מה זה אומר) חמוד ביותר ושאני לא ממש מכיר, ובשדה הזה נעים לי לטייל עם בק. מיותר לציין שהשתתפותם של וילקו ופייסט בהקלטות היא בחירה שעושה הבדל עצום. כאן אפשר להקשיב לעוד שירים מהאלבום. נסו את War in Peace.




Charlotte Gainsbourg - IRM
שרלוט גינסבורג, הבת של סרג' גינסבורג השחקן-זמר הצרפתי, ושל ג'יון בירקין האנגליה - בחרה בבק כמפיק וככותב של האלבום החדש שלה. זהו מפגש פיסגה מעניין שמוציא מבק את הצד הנשי צרפתי שבו. שרלוט גינזבורג היא שחקנית צרפתיה מוערכת שאך שנה שעברה זכתה בתואר שחקנית השנה בפסטיבל קאן, לפני כמה שנים היא עברה איזו אירוע מוחי שבעקבותיו נזקקה לניתוח מוח ולמכשיר ה-MRI. שם האלבום הוא סיכול אותיות של המכשיר הזה. חוץ מכל אוירת הסלבס שמסביב לאלבום, יש כאן המון שירים מעניינים באנגלית ובצרפתית שמשלבים בין הגשה בצרפתית, לאלבום המשך באוירה של Sea Change. למעלה דואט שלה יחד עם בק. ויש עוד הרבה שירים שווים אפילו יותר באלבום.

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !