לעקוב אחר הפרימיום

יום רביעי, 3 במרץ 2010

לשלם בקאש ולגסוס בכיף !




ובהמשך ישיר לפוסט המלנכוליה הקודם, קבלו את אלבום המוות של ג'וני קאש שהועלה מן האוב . שירים מהקבר שהוא הקליט לפני מותו בשנת 2003. שירים על החיים ועל המוות . להלן תקציר האלבום- משפטים שאתם יכולים לקחת גם לקבר שלכם:
"אין קבר שיכול להחזיק את גופי...יש רכבת שנוסעת לשערי גן-עדן...אל תראי כה עצובה, אני יודע שהכל נגמר..אין צורך לצפות בגשרים בינינו נשרפים...היכן העוקץ שלך, מוות?..החיים הם נתיב זוהר אליו..כסף לא יכול לקנות לך את הנעורים ולא יכול לקנות חברים..לא כואב לי יותר, כל הדמעות יבשו, רציתי למות כשאמרת שזה נגמר בינינו..בלילה חלמתי חלום מוזר על מיליון אנשים שחתמו שהם לא ילחמו יותר...אלואה- עד שנפגש שוב "
אז ג'וני קש הזה חושב שהוא נוסע לחופשה בהוואי או משהו כזה? לא בדיוק. יש כל-כך הרבה קלישאות שהושאלו מהשאול באלבום הזה, עגמומיות לצד פיכחון, חשבון נפש לצד השלמה, ובסופו של דבר הכנות מנצחת. אתה מקבל אמת פשוטה וקשה לפרצוף, אמת שאומרת את הקלישאה הגדולה מכל, שלמות זה גם חלק מהמוות. איך אומרים? לגסוס בכיף. זה לא אלבום של בכי וקינה (כאן לא יון), זה יותר אלבום פרידה פילוסופי. משהו כמו: "טוב יום מותי מיום היוולדי". ג'וני קאש הוא אדם מאמין, אבל זה לאו דווקא נשמע אלבום דתי. "למות בכבוד", "למות בפאר" זה הביטוי הראוי ביותר.
כמה עובדות מעניינות לגבי האלבום:
א. למרות הנימה האישית והקונספט של האלבום כמעט כל השירים הם חידושים.
ב. זהו האלבום השישי מתוך סידרה של אלבומים בשם "אמריקן רקורדינגס" שהוא הקליט עם המפיק ריק רובין.
ג. אשתו של ג'וני קש נפטרה כמה חודשים לפני שהוא נפטר (רק בשביל לוודא שהוא לא מתפרפר?)
ד. אילו ג'וני קש היה חי היום הוא היה רק בן 78 (לי הוא נראה בתמונות בן מאתיים לפחות).

מכמה סרטונים שראיתי מתקבל ג'וני קאש מעניין ביותר, למעלה הוא מופיע בכלא, ומאידך בחבובות, הוא אפילו עושה חיקוי מזלזל ומצחיק של אלביס כאן, וקבלו גם שיר משירת הברבור שלו....אלבום מעולה, כבר אמרתי? למות עליו! מה אתם לוקחים את הכל כל-כך קשה? חיים-מתים וזהו זה.

Johnny Cash-Redemption Day


Johnny Cash - Ain't No Grave

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !