לעקוב אחר הפרימיום

יום שלישי, 30 במרץ 2010

קופסת הלהיטים הבלקנית

balkan_beat_box.jpg

הבלקן ביט בוקס הוציאו אלבום חדש שמתאים במיוחד לחג ויכול לשמש אתכם גם במימונה וביום העצמאות. האמת שלא חשבתי שאני אהנה, כמו שחר ממונוקרייב גם אני עשיתי לעצמי טובה שאני מקשיב לאלבום הזה, אבל משהתחלתי להקשיב לו היה מקפיץ. השם של הבלקן ביט בוקס בעצמו מרמז על מה מדובר, מוזיקה בלקנית, צוענית, אלא שהכל מעורבב בהיפ-הופ, דאב, רגאיי, מקצבים אפריקאים ואפילו תימנים שהופכים את הכל להרבה יותר שמח. הם כנראה היצוא הישראלי הכי מוצלח לברוקלין -הם טיפקס בגירסה הבינלאומית, וזה די מוזר שכל העסק הזה עובד באנגלית. כמו שחר ברנשטיין ממונוקרייב גם אני חצי תימני: סבא שלי עלה ב-1916 בכוחות עצמו באוניה לישראל, וגר בכרם התימנים, שהיתה השכונה הראשונה בעיר העברית הראשונה. לא יודע על כמה מוזיקה תימנית גדל שחר בילדותו, אבל אני בשנת 1975 הקשבתי ללהקת העוד ולצלילי הכרם, ומאד אהבתי (חוץ מזה אני לא משתגע על מוזיקה תימנית אותנטית, דווקא מעדיף מוזיקה אותנטית מהחצי שני שלי- שיתגלה בפוסט אחר בעתיד) . אז עכשיו, באיחור אופנתי של 35 שנה, תומר יוסף מפיץ את הבשורה לעולם כולו גם כשהוא מופיע בפסטיבל SXSW. זה לא כזה מהפכני עבורנו, זה פשוט מאד טוב.


Balkan Beat Box - Dancing With The Moon


Balkan Beat Box -My Baby

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !