לעקוב אחר הפרימיום

יום שלישי, 25 בנובמבר 2008

אואזיס 2008


חיפשתי דרך פשוטה לומר את זה אבל אין. אז כך אני רואה את זה... לגבי החצי הראשון של האלבום החדש של אואזיס: אילו זה היה אלבום של להקה חדשה, שאני לא מכיר - אז הייתי מתלהב. החצי השני של האלבום סתמי (בעצם זה היה די פשוט).
מעניין לציין שהתגובות לגבי Dig Out Your Soul נטולות אמוציות לחלוטין. אם אני אשווה אותן לרגע לתגובות שקיבלו אלבומים של אומנים ותיקים אחרים השנה: אז להגיד שהאלבום החדש של קולדפליי הוא שנוי במחלוקת יהיה אנדרסטייסטמנט. קטלו אותו כאילו שהוא אולמרט. האלבום של הקיור התקבל בסלחנות בלתי נסבלת כמו שמריעים לאורח מבוגר שמצליח לעלות במדרגות אל מארחיו אשר גרים בקומה השניה בבנין.
אבל אם נחזור לאואזיס. אז שאפו. בכל זאת חמישה שירים טובים זה בכלל לא רע. הם בטח לא השירים הכי טובים שלהם. אבל כיף לשמוע אותם. אם אפשר להוסיף משהו אישי אז את האלבום (What's the Story) Morning Glory? אישתי קנתה לי באחת התקופות הדכאוניות של חיי. כן גם לי יש דארקסייד אבל זה דיי ברור לא? בכל מקרה הוא בכלל לא ניחם אותי וכל פעם שאני שומע אותו יש לי קונטציות שליליות. מזל שהוא כזה מאוס וטחון כך שאין לי צורך להאזין לשירים המצויינים שבו שוב. אבל השבת שמתי את "מורנינג גלורי" בקולי קולות בסלון והילדים שלי רקדו לצליליו, כולל העורך הראשי, והיה קטרזיס נפלא.
אואזיס "מאושמים" כל הזמן מהשפעה כמעט טוטאלית של הביטלס. שלא לומר גניבות מהם. ובכן, אני חושב שזה נכון, ובתכלס זה בעיקר מגמד את הביטלס. גם פוליפוניק ספרי מושפעים מהביטלס וגם הסמיתס, וזה רק מראה את גדולתם של הביטלס שבכל עשור היתה להקה מובילה וחשובה שהמשיכה את דרכם. שימו לב לשיר הבא, שהוא השני מתוך האלבום החדש של אואזיס, כלומר מהחלק הטוב של האלבום. ממש בסוף השיר ישנה גיטרה כזאת מוכרת..Dear Prudence. זו לא סתם גניבה. זו גניבת דעת.
שורה תחתונה: אין סיכוי שלא תשמעו את האלבום הזה אם תרצו ואם לא, אז לפחות תנסו להנות כי דווקא אפשר. אני לא סובל לראות אותם מבצעים את השירים שלהם עם הפרצוף תחת שלהם, אבל המוסיקה דווקא יכולה להיות טובה.

Oasis -The Turning


תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

כל הכבוד לך... - מעולם לא הייתי חושב לשמוע את האלבום החדש של אואזיס מרצוני החופשי... - אנחנו צריכים אנשים כמוך!


פוסטים אחרונים וממש שווים !