לעקוב אחר הפרימיום

יום שני, 4 במאי 2009

מסע בין כוכבים - הדור הבא


אפשר לכתוב עד מחר שפעם היתה מוזיקה הרבה יותר טובה. ובאמת המוזיקה שהיתה טובה פעם היתה טובה, וזו שלא, דווקא ממש לא. Archive היא להקה לונדונית שהוציאה זה עתה אלבום חדש ונפלא.
הסגנון, קחו נשימה : טריפ-הופ, אלקטרוניקה, פרוגרסיב-רוק בריטי. ומה שמיוחד במוזיקה הזאת שלא היתה כזאת פעם. זו מוזיקה של הדור החדש. נכון שהם קיימים משנות התישעים וזה האלבום השישי שלהם, אבל אני חושב שכשאנשים מתכוונים למוזיקה של פעם הם מתכוונים לפרה-שנות השמונים.
כל שיר באלבום החדש של Archive הוא יום במסע בין כוכבים. מדובר על קטעים שבדקה שחמישית עוד רק מתחילים. בכל זאת יש הרבה שירים מוצלחים, אני מקשיב לזה ונהנה. רק שזה כל-כך ארוך, שאני לא מצליח להחזיק האזנה רצופה לכל האלבום.
הנושא של האלבום הוא "שליטה בהמונים" משהו שאייל ארד מבין בו היטב, אבל עושה אותו בהרבה פחות חן. יש טקסטים ברוח 1984 של אורווואל, אני לא עד כדי כך מתעמק... קבלו את שיר הפתיחה המשגע להנהתתכם:

Archive - Crontrolling Crowds

5 תגובות:

נמרוד אמר/ה...

אייל - אני שולח אותך לחודש חופשה כפויה מהמקלדת. אתה גורם לכל שאר בלוגרי המוזיקה להראות רע עם הקצב שלך.

Unknown אמר/ה...

מגיע תודה לשחר ממונקרייב על ההמלצה לארצ'יב. וגם אתה מצליח לסחוט ממני מחמאות כל הזמן: העיקר זו האיכות לא הכמות. ואני ממש מתבאס מזה שלא הייתי במסיבת יומההולדת שלך עם "לא דובים". אבל ממש לא יכולתי להגיע. וקבל עוד פעם מזל טוב !
הייתי יורד עליך קצת, אבל אני חושש שאף אחד לא יבין את ההומור.

נדב טסלר אמר/ה...

גיליתי אותם באלבום הקודם שלהם, אבל כנראה שבעידן המודרני של אלבומים שמורדים ונזרקים בקצב מהיר יותר מגרביים ביום קייצי, הייתי צריך להמתין לאלבום ההפועה כדי להתחבר אליהם ממש. את האלבום החדש אני פחות אוהב, אולי יש בו פחות "להיטים" ואולי שוב לי יש מאט סבלנות.

The.Fine אמר/ה...

חיכיתי לאלבום הזה אחרי שהכרתי אותם מאלבום ההופעה שלהם שממש אהבתי,ולא התאכזבתי בכלל!
אחלה אלבום לאחלה להקה.

Unknown אמר/ה...

לא תארתי לעצמי שתהיה כזאת התלהבות:-)


פוסטים אחרונים וממש שווים !