לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 4 בינואר 2013

נבדק ונמצא פרימיום - לא יתחילו בלעדינו


אני ואתה נשנה משהו
 פתיחה 1
תקופת בחירות עכשיו . ויש הרבה קמפיינים נגטיבים באויר. כמעט כל המפלגות (חוץ מאחת.. נחשו איזו..) משדרות שהמצב כאן בכי רע, ורק אם תבחרו בם הם יכולים בהוקוס פוקוס לשנות את המצב שיהיה פה הכי אחלה ושלום שבעולם. לגיטימי. זו מערכת בחירות. מה שפחות לגיטימי בעייני הוא הכותרת השחורה והמשחירה של ידיעות אחרונות היום. זו לא עיתונות זו תעמולה מטעמים כלכלים. כמה טוב שבצד כל זה היתה אתמול יום הולדת לאריק איינשטיין.  זה מזכיר לי שבכל זאת יש כאן בארץ הזאת משהו מיוחד. אם היה צריך להקים פה מדינה רק בשביל המוזיקה שנעשתה פה. בשביל השירים. זה כבר היה שווה. ולמה אין כבר אריקים כאלה ? למה ? למה אין נעמי שמר חדשה ? ויוסי בנאי ואהוד מנור...למה ? אולי בכל זאת צריך להחליף את הממשלה.
בכללי אריק איינשטיין לא מופיע וגם באינטרנט נוכחותו דלה. השבוע הוא נתן ראיון מצוין בידיעות אחרונות (ורק בשביל זה היה שווה לקנות את העיתון המביש הזה היום). הוא ענה שם על שאלות כמו מה ההבדל בין פזמונאות לשירה, ועוד..בכל זאת מצאתי שיש לו ערוץ יוטיוב שבו אפשר להקשיב לכמה מאלבומי המופת שלו [קישור]

פתיחה 2
בדרך-כלל בתחילת שנה אני מסתער על כל שלל חדש, כבר יצאו שני אלבומים מעניינים ב-2013 למרות שעברו רק יומיים בערך, אבל הפעם החלטתי (האמת לא החלטתי ככה יצא) שאני מתעסק עדין בשנה שעברה, ואפילו זו שלפניה קצת..מה יש למהר..ניסע לאט..לא יתחילו בלעדינו

הלהקות שהתפרקו ב-2012
טרם הסתיימה 2012 וכבר הרשת היתה מלאה בציפיות לאלבומים וללהקות חדשות שיפרצו בשנת 2013. אותי הרבה יותר מעניין היה לדעת אילו להקות התפרקו בשנה שעברה. ומצר אותי מאד לגלות שגירלז וגם הנדסום פר מתפיידים


מה מחפש מוסיקאי בדרום
 אורי זר אביב כותב על להקת Farthest South. שעושה מוזיקה ש...קשה לתאר [קישור]


את האלבום החדש של בק תצטרכו לנגן בעצמכם
זה בקטע אירוני או פלצני תחליטו בעצמכם.  בק הכין אלבום ובמקום לנגן לכם אותו הוא מוכר לכם את התווים. בן שלו כתב על זה יפה [קישור] הוא כאילו אומר: אם אתם מורידים את האלבומים בלאו הכי, אז נגנו אותם בעצמכם ! נראה אם אתם מסוגלים ?  (לא. הוא לא אומר את זה. ..כדי להבין מה הוא רוצה עברו לקישור)

הקסטות של 2012
[הקישור תודות גלי גונן] קצת קשה להאמין אבל עוד מוציאים קלטות של מוזיקה חדשה ! המוצר הזה נמצא במגמת עליה. לא כמו תקליטי הויניל אבל בכל זאת תופס תאוצה. הצידוק במקרה הזה הוא לא הסאונד, אלא העלויות הנמוכות. בדיוק כמו שהיו כאן הקסטות של המוזיקה המזרחית בתחילת שנות השמונים ששימשו אמצעי זול להפיץ מוזיקה להמונים.  אז זה הקטע. והקשבתי קצת למוזיקה בקישור הזה. אה כן בוודאי שאפשר להקשיב להם גם דרך המחשב בסטרימינג. השאלה היחידה שנשארת פתוחה היא: למי לעזאזל יש עוד טייפ ? (התשובה: לי ! אבל הוא לא עובד..)

קטעים מ-2011
אין לי מושג איפה הייתי כשהם יצאו אבל השבוע נדלקתי עליהם אלקטרוניקה במיטבה
 

סטינג וסטיבי
בסוף 2011 חגג סטינג יום הולדת 60. אדם ברוך כשרונות שקצת מאסנו בו. הוא הרוויח זאת ביושר, אבל מה שמעניין פה בביצוע של סטיבי וונדר זה איך הוא לקח את השיר והפך אותו לגמריי שלו


100 שירי הראפ הגדולים של כל הזמנים
הרולינג סטון עורך כל הזמן רשימות של 100 הזמרים הגדולים בכל הזמנים, ו-100 הגיטריסטים הגדולים בכל זמנים. זה מעניין אבל לא מחדש יותר מידי. בהיפ-הופ לעומת זאת יש לי הרבה מאד מה ללמוד, ולכן שמחתי מאד לקרוא את רשימת  50 שירי ההיפ-הופ הגדולים ביותר. התחלתי להקשיב..חלק אני כן מכיר אבל הרשימה ענקית. ויש גם את הדבר המצחיק הזה (צריך ללחוץ על הראשים כדי להבין).

ברוסס אנד ברוסס
 הסיפור עם פטי סמית' באמת מרגש. אבל המציאה הגדולה של הוידאו הקצר הזה מתגלה אחרי 2 דקות. לגמריי מדוייק. מסביר בדיוק למה אני מעדיף שירים יותר מאלבומים ומקטעים באורך 20 דקות. הזדמנות מצויינת לראות יצירה בהתהוותה.



Retribution Gospel Choir / Nels Cline
ואחרי שאמרתי שאני אוהב שירים קצרים. קבלו את הקטע הארוך והמדהים הבא.
   

John Zorn - Prelude 1: the Middle Pillar
 ולסיום מנגינה שלא שמתי לב אליה כל השנה שעבר. משהו שיכל לשמש כרקע לכל סיפור טוב John Zorn - Prelude 1: the Middle Pillar

ותזכרו ! בכל יום ובכל שעה:
החיים יפים והמוסיקה פרימיום

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !