לעקוב אחר הפרימיום

יום שני, 19 בינואר 2009

מוריסי- מסרב לנוח

למוריסי (איזה שם זה? חשבתם על זה פעעם?) אלבום חדש שנקרא Years of Refusal, מה שמיד מזכיר לי את חאלד משאל וההתנגדות של החמאס. לאלבום של מוריסי אנחנו מתייחסים כמו ליצירה של פיקאסו: גם אם מדובר באותו השטיק, גם אם הוא מלא באגו של עצמו, גם אם הוא לא נחמד, בכל זאת פיקאסו. לא הייתם מדלגים על תמונה של פיקאסו בסלון של החברים שלכם גם אם לא הכי מוצלחת, כך גם עם אלבומים של מוריסי, לא מדלגים.
למען האמת מאז האלבום You are The Quarry המופתי, מוריסי עושה את מה שהוא יודע לעשות אבל לא בצורה גאונית. בכל זאת כבר בהאזנה שניה ושלישית האלבום נשמע יותר משכנע. אין בו אף להיט היסטרי, יותר מכך אין בו אף שיר שאני יכול להתגעגע אליו, אז הקשבתי, הפנמתי, בפעם החמישית כבר מיציתי. בשיר All You Need is Me מוריסי מבטיח לי בזעם שאני עוד אתגעגע אליו (לא במטאפורה, ולא באופן מרומז - אלא ישר בפרצוף), מה שמזכיר ל את ההבטחות של עמיר פרץ לחיזבאללה. אבל אני אוהב אותו יש לו כבר 9 אלבומי סולו, אני מתחיל לקבל אותו כמו את הרולינגסטונס, דיויד בואי (הלוואי שיוציא כבר איזה אלבום חדש) ובוב דילן, לכן גם לכאלה אלבומים אני אומר- כן ירבו !

מצד שני יצא לי ששמעתי את האלבום בנסיעה וכשנגמר לי הסוס מהגיטרות המנסרות, עברתי בטעות לגלגל"צ שהודיעו לי שאני בפקק (כאילו שלא ידעתי?!) ואפילו השיר הכי מעפאן של דיידו מהאלבום שברשימת האלבומים הגרועים של 2008 עשה לי יותר טוב. לא היה מזיק למוריסי איזה טוויסט בהפקה, משהו שלא שמענו עד כה. אני רוצה לשמוע את גרייסלנד של מוריסי, שיעשה משהו כמו שבק עשה, שיעשה דיסקו, שיעשה רביעיית מייתרים, שיעשה משהו אחר. שלא יהיה ספק לא בגלל זה האלבום הזה לא טוב, אלא בגלל השירים, אבל אם לא התוכן אז לפחות הצורה יכלה לעשות את העבודה.
עוד דבר קטן שאני חייב לציין, אני חושב שהחיבור של כל-כך הרבה אנשים למוריסי נובע לא רק מהמוזיקה המעולה, ואפילו לא מהמילים, אלא מנשמתו הפצועה והדואבת ללא הרף. אז אפשר לשאול בצחוק (ואולי בעצב) האם הפסיכולוגיה מוצדקת במקרה שלו? אבל בכל זאת בגילו ליילל כמו התינוק המוזר שהוא מחזיק על העטיפה? איך אומרים: Grow Up, Get A Life, או בימנו: תפתח בלוג :-)
הנה כמה שירים שאני בכל זאת מחבב (שמעתי אותם 3 פעמים ברצף):
מוריסי זועם ברצועה החמישית
Morissey - All You Need Is Me


מוריסי נגן החתונות במועדון קליפסו
Morissey - When Last I Spoke To Carol


מוריסי בדיסקו (ברקע יש כזה תוף במקצב דיסקו)
Morrissey - That's How People Grow Up

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !