לעקוב אחר הפרימיום

יום חמישי, 29 בינואר 2009

נבדק ונמצא פרימיום - גן עדן קליני




גן-עדן! ממש גן עדן . רק התחילה השנה הזאת וכבר יש 5 אלבומים שאני לא יכול להפסיק לשמוע ולהנות מהם: Antony & The Johnsons, M. Ward, Animal Collective, Dark Was the Nigh, Bon Iver.

נבדק ונמצא פרימיום הוא מדור ההדרן של הבלוג, הוא מכיל דברים שפשוט לא הספקתי להעביר במהלך השבוע, אני משתדל שהוא יהיה איכותי לא פחות מהפוסטים השוטפים אבל הפעם הוא פשוט הורס! והפעם בנבדק ונמצא פרימיום:

1. למעלה אתם יכולים לשמוע 3 שירים הורסים מתוך האלבום Dark Was The Night. ואני ממליץ לכם להקשיב בכל יום לשיר חדש מתוך האלבום שמתפרסם במייספייס. ממה שניתן היה לשמוע עד עכשיו זה היה פשוט מופלא. לא רק השמות של המבצעים גדולים אלא השירים עצמם מעולים. לאלבום הזה גם חשיבות היסטורית (דלגו אם לא בא לכם על טרחנות): 4AD הלייבל שהמציא את האינדי ואת אלבום האוסף This Mortal Coil שפתח במידה רבה בשנת 1984 את עידן האינדי, הוציאו את Dark Was The Night האוסף שכנראה סוגר את עידן האינדי. כבר התפלמסתי כאן לא פעם וכתבתי שלדעתי העשור הזה הוא העשור האחרון שישתמשו במושג אינדי כיוון שיש כל -כך הרבה סגנונות מוזיקליים שנופלים בתוך ההגדרה של "אינדי", שלא לדבר על-כך שאינדי התחיל מהמילה Independent (עצמאי) וגם זה כבר לא רלוונטי. למעשה כיום אינדי זה כל מה שהוא לא מיינסטרים וזה כמעט ה-כ-ל. אבל עזבו.. מה איכפת לנו מהגדרות באלבום הזה 31 שירים שבינתיים אין לי מילים לתאר את האושר שלי מהם, אולי ... גן-עדן קליני.

2. למטה אנטוני הגארטי בהופעה מופלאה באולפן טלוויזיה בתוכנית בבריטניה, עם Epilepsy Is Dancing, וגם Another World:



3. ומה עם הופעות של אנימל קולקטיב, יש! אם כי פחות מהמם.
Animal Collective -What Would I Want Sky -Live

4. ואסיים שלא כהרגלי בשיר מפרי עטי שהיה זרוק אצלי במגירה למעלה משני עשורים (פשוט נראה לי מתאים):

שלחתי לך פרחים

שלחתי לך פרחים...
רק אתמול נודע לי
בגן עדן לא מזיינים הרבה.
בעצם, לא מזיינים בכלל .
שמה לא אוכלים, לא יושנים,
לא רוצים, לא צריכים - לא מזיינים.
שמה סקיצות, תערוכות, קומבינציות, הדגמות.
שם בונים ומפרקים,
חוקרים עד שיודעים.
שם אוהבים כמו שאוהבים אדמה.
שם עצים, גפן ותאנה
ושולחים פרחים...
שאין בשביל מי
ואין בשביל מה.

כל הזכויות שמורות לאייל מהבלוג רדיו פרימיום להמונים

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מסכים אתך לגבי ההגדרה של האינדי, אבל למי איכפת - עבורנו אינדי אומר סוג המוזיקה שאנו אוהבים, וזה מקובל עלי :)
אגב, לא חסרות הופעות מעניינות של החיות... שווה להריץ חיפוש ביוטיוב ולגלות את ההופעות החיות המדהימות שלהם.


פוסטים אחרונים וממש שווים !